לסרי וכנפו 'מפרקים' את כצנלסון ואמסלם , הסיפור המלא על הדרמה הפוליטית שמסעירה את העיר

זה היה צריך להיות פשוט וחגיגי: בחירתו החגיגית של סגן ראש עירייה חדש בהתאם להסכם קואליציוני הפכה למשבר פוליטי שבעקבותיו יפוטר שמעון כצנלסון מתפקידו כיו"ר ועדת בניין ערים וסמכויות נוספות יישללו ממנו. "אם יש לו כבוד לכצנלסון שיניח כעת את המפתחות ויגיש התפטרות, אחרת יקום כל בוקר וירגיש שעוד ועוד סמכויות ניקח ממנו" אומר בכיר מאוד בעירייה. בינתיים הוא יוחלף בתפקיד יו"ר ועדת בניין ערים בממ"ק ראש העיר, עו"ד גבי כנפו. "גם יו"ר ש"ס אבי אמסלם שנעדר מההצבעה ישלם מחיר פוליטי" אומרים בעירייה. ואגב, עו"ד נכט נבחר לסגן ראש עיר בתמיכה של האופוזיציה. הסיפור המלא על המשבר הדרמטי

צילום: ארכיון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סאגת מינויו של עו״ד אלי נכט לתפקיד סגן ראש העיר הסתיימה לאחר שהוא נבחר בעזרת חברי האופוזיציה וחברי המועצה שנכחו בישיבה. אולם הסיפור האמיתי הוא הדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים. ראש העירייה ד״ר לסרי הפעיל את כל כוחו, שחברי הקואליציה יגיעו ויאשרו את הבחירה, שכבר נדחתה בחודש שעבר.

לסרי ביקש בסך הכל להביא הסכם קואליציוני עליו חתם עם נכט לאישור. אולם סגן ראש העיר שמעון כצנלסון וחבריו לסיעה ויו"ר ש"ס, ממלא מקום ראש העיר, אבי אמסלם הבריזו מהישיבה והבחירה של נכט לבסוף התקבלה בקולות האופוזיציה למרבה המבוכה לה נקלע לסרי. על כך אף קיבל ראש העיר מקלחת קרה מהאופוזיציה ,שטענה נגדו כי אינו שולט בקואליציה. לסרי, בתוך 24 שעות מישיבת המועצה, הגיב בעוצמה ובחדות נגד כצנלסון: הוא החליט כי כצנלסון יוזז מתפקידו הבכיר, כיו"ר ועדת בניין ערים וכל הסמכויות שלו בנוגע לפרוקייטים שמובילה חפ"א, שהוא עומד בראשה ביחד עם היו"ר , עו"ד חנוך דרך, נשללו והועברו למנכ"ל העירייה. בעירייה אומרים עוד שזו רק ההתחלה ובחודש הקרוב "יחתכו" מכצנלסון עוד סמכויות. "אים יש לו כבוד" אמר בכיר בעירייה. "שישים כעת את המפתחות ויעבור לאופוזיציה כבר עכשיו. זה יקרה במוקדם או במאוחר".

האם יאבד את הממלכה הגדולה שלו בעירייה? כצנלסון

אז האם זוהי סופה של ידידות מופלאה בין ראש העירייה ד״ר לסרי לסגנו שמעון כצנלסון? כנראה שכן. כזכור, לסרי הפתיע לאחר הבחירות שצירף את כצנלסון לקואליציה לאחר בחירות סוערות ורוויות השמצות בין שני חלקי העיר: חילוניים וחרדים. הרבה דם רע היה בניהם בבחירות, הרבה השמצות וזה היה מפתיע כשלקח אותו לקואליציה, ואף נתן לו שלל רב. כצנלסון טבע בים הסמכויות והתיקים שקיבל, למורת רוחם של שאר חברי הקואליציה. "כניראה עלה לו השתן לראש" אמר בכיר בעירייה. "הוא ניצל את הנדיבות של לסרי ופירש אותה כחולשה והפך בעצם לכל יכול בעירייה. הגיע הזמן להראות לו את הדרך החוצה".

ואכן, זמן קצר לאחר ישיבת המועצה השבוע, הודיע עו"ד כנפו כי הוא, בעצה אחת עם ראש העיר , החליטו כי כצנלסון יפוטר מתפקידו כיו"ר ועדת בניין ערים. הוועדה האהובה על כצנלסון ובאמצעותה הוא שלט והוביל לא מעט פרויקטים וצבר המון המון כוח. זאת בנוסף לשלל גדול של תפקידים שקיבל במסגרת כניסתו לקואליציה. רשימה חלקית: החברה לפיתוח אשדוד, ראשות ועדת בניין ערים, החברה לתיירות, כל תיק התפעול שמאגד בתוכו את הפיקוח תברואה, חופים וכן ועדות ועוד. בעירייה מכנים אותו ראש בעיר בפועל. את אלה כניראה הוא הולך לאבד בשל מהלך "טיפשי" שעשה.

לסרי, כמי שמכיר את דרך התנהלותו היא לאפשר ולהעניק מרחב פעולה והענקת סמכויות לכפופים לו במלוא הנדיבות, עד שזה מגיע למצב שבו מקבל ה"מתנות" מאכזב, מוליך שולל או כמו במקרה הזה מביך את ראש העיר וגורם לו במשך חודש להתחנן בפניו שיצביע עבור ההסכם עם נכט. על כך מבחינתו של לסרי לא הייתה סליחה ולא כפרה. ההיעדרות שלו ושל סיעתו, סביר יהיה לראות כעת, שלא מעט פרויקטים יילקחו ממנו וכל מיני סמכויות שלו ייפגעו. המטרה הסופית: עד שיפרוש בעצמו מהתפקיד. המוציא לפועל אגב הוא המנכ"ל אילן בן עדי שכבר שלל למנכ"ל חפ"א את הסמכויות.

עו"ד דרך. קוצץ בסמכויות

הסימן הגדול לבאות החל לפני כחודש, כשלסרי הבין שכצנלסון עשה יד אחת עם סגן ראש העיר מש"ס אבי אמסלם לסכל את בחירתו של עו"ד נכט לתפקיד סגן ראש העיר. כל אחד וסיבותיו. כצנלסון חושש מאוד מנכט שמכרסם בכוחו במגזר הרוסי ואבי אמסלם רוצה לנקום בלסרי שלא נתן לו מספיק סמכויות.

בתחילת השבוע שיגר לסרי מכתב לכל חברי הקואליציה ובו דרש מהם להגיע ולהצביע בעד בחירתו של נכט, בהתאם להסכם הקואליציוני. לסרי הודיע להם שמדובר בדרישה של משמעת קואליציונית לכבד הסכם שנחתם ומי שיפר אותו יישא בתוצאות. על כצנלסון זה כלל לא עשה רושם והוא זלזל בהנחייה של לסרי וכאמור הבריז עם סיעתו שהלכו לחגוג את נצחונו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

במקביל, החל מרוץ אחר כל קול כדי לסכל את הבחירה. שכן, יש צורך ב 15 קולות בעד, לפחות. בפועל, כצנלסון וסיעתו, אמסלם וסיעתו הבריזו למעט בודדים והקואליציה נותרה ללא רוב, ומי שהציל להם את המצב והמבוכה היו 5 חברי אופוזיציה שהצביעו בעד. מצד אחד בלב טוב לחברם למועצה, אבל מצד שני ,בלב כבד מאחר והם לכאורה סייעו לו במקום שלסרי נכשל: בקואליציה שלו. ככל הניראה על זה לא חשבו כצנלסון ואמסלם ובשורה התחתונה חבר מועצת העיר עו״ד אלי נכט לכהן כסגן ראש העיר תמיכת חברי האופוזיציה.

"ניקח מכצנלסון עוד סמכויות"

הלן גלבר האופוזיציונרית שהצביעה בעד, אבל בלב כבד לא חסכה את שבט לשונה מלסרי. "אני לא חושבת שאני צריכה לפתור לך את הבעיות הקואליציוניות אבל אני כן אצביע בעד כי הסכמים צריך לקיים אבל נכשלת בניהול הקואליציה". גם ד"ר לחמני ושני חבריו שהצביעו בעד אמרו דברים דומים. בסך הכל הצביעו 17 חברי מועצה שכן הגיעו לישיבה: ראש העיר ד״ר לסרי, עו״ד גבי כנפו, עו״ד אלי נכט, מני אזולאי מאיר אברג׳יל, יניב קקון משה בוטרשוילי, עזרא שור, שמואל שוק ואפרים וובר וכן בסיוע של עו״ד אופיר לסרי, אינג׳ ולדימיר בורודה, ד״ר אלי לחמני, ולדימיר גרשוב, שרון מרק ועו״ד הלן גלבר.

החרימו את ההצבעה 5 חברי ש״ס ובראשם היו״ר אבי אמסלם, המכהן כממלא מקום ראש העיר, סגן ראש העיר מטעם אגודה יחיאל ויינגרטן וכן סגן ראש העיר שמעון כצנלסון.

עו"ד נכט נבחר בקולות האופזויציה. לחמני וגלבר

כזכור, לפי הסכמי הקואליציה תפקיד סגן ראש העיר היה ברוטציה בין שרון מרק, שכיהנה במחצית הראשונה ואלי נכט שהיה אמור כבר להתמנות. מרק שהתפטרה מהתפקיד ועברה לשורות האופוזיציה, הגיעה והצביעה כאמור בעד.  אבל ההצבעה לתפקיד שהייתה אמורה להיות כבר במאי ונדחתה, חוללה דרמה לאחר שסגן ראש העיר כצנלסון לא התלהב להצביע בעד נכט. ראש העיר לסרי התעקש על העמידה בהסכם הקואליציוני והעמיד במבחן את חברי המועצה לאשר את מינוי נכט לתפקיד. על מנת לאשר, נדרש היה כאמור רוב של 15 חברי מועצה. בשעת התחלת הישיבה ישבו מי שהגיע לישיבה והמתינו שיגיעו עוד חברי מועצה . הדקות נקפו ורק כאשר הגיעו מספיק חברים נערכה ההצבעה. עו"ד אלי נכט, שאגב עלות משרתו תעלה 800,000 שקלים בשנה נבחר לכהן כסגן ראש העיר.

"אמסלם מובל על ידי אבידן"

גורמים בעירייה מצביעים על יו"ר ש"ס שגם החרים כמי שהוביל זאת ביחד כצנלסון לסיכול בחירתו של נכט על מנת להביא למועצה לעומתית. גורמים בכירים בעירייה טוענים כי יהודה אבידן הוא זה בוחש מאחורי הקלעים, והוא זה שמדריך ומוביל את אמסלם באף, וגרם לו שלא להגיע ולהחרים את ההצבעה. כזכור, בין אמסלם לראש העיר ד"ר לסרי אין מערכת יחסים תקינה. אחרי הבחירות הוא הותיר את אמסלם אחרון בתור לקואליציה וכמעט שלא העניק לו כלום מבחינת תיקים וסמכויות.

יחד עם זאת הפעילות  והצרכים של אנשי ש"ס בעיר לא נפגעה ולסרי כבר אז הודיע כי הוא מפריד בין יחסיו עם אמסלם לבין הדאגה לצורכי הציבור החרדי של ש"ס. "אנחנו לא מבינים איך בכלל דרעי מינה את אמסלם. איש שמנוהל על ידי יהודה אבידן שיחסו עם דרעי ידועים לכל. אבידן מושך בחוטים וזה בגלל שהוא פוטר מראשות חפ"א על ידי לסרי. נפרק פוליטית את קואליציית אבידן אמסלם".

נגמר הרומן בין לסרי לאמסלם.

עוד אמרו אותם בכירים כי גם אמסלם יצטרך לשלם מחיר פוליטי באשר למהלך החמור שעשה. "אנחנו לא מבינים איך לא שמו בראשות ש"ס באשדוד אחד כמו יינון אזולאי, שמשמש כח"כ או את משה מור יוסף. שניהם חכמים ומוכשרים. במקום זאת מינו את אמסלם שלא יודע לעבוד למען הציבור שלו".

אז מה עוד צפוי? בכירים בעירייה סימנו את המטרה: להעיף לגמרי את כצנלסון מהקואליציה. המהלכים האחרונים של פיטוריו מראשות ועדת התכנון ושלילת סמכויות של פרוקיטים רבים שהוא מוביל הם רק ההתחלה."בתוך חודש נפשיט אותו מכל נכסיו הפוליטיים שעל חלק מהם השתלט בלי שהיו בסמכותו" מבהיר גורם בכיר מאוד. "ואם כצנלסון הוא איש של כבוד, אני מצפה ממנו להתייצב בפני יחיאל לסרי ראש העיר, לומר לו תודה ולהניח מפתחות על שולחנו ולהתפטר וללכת לאופוזיציה., אחרת הוא ימשיך כל בוקר להתעורר ולגלות גזירה חדשה ושלילת עוד ועוד סמכויות".

הערת המערכת: אלו הם פני הדברים ונראה כי המשבר אמיתי חריף, עמוק וחסר תקדים. אבל אחרי הכל מדובר במערכת פוליטית שיש בה גמישות ואמנות של הבלתי יאומן, ולא נופתע אם בסופו של דבר כצנלסון יתנצל, יוריד מעצמו בהסכמה סמכויות ויהיה "ילד טוב" וממושמע עד סוף הקדנציה, ולסרי ייאות להשאירו בתפקיד. האם זה יקרה או הדרך שלו החוצה יותר מציאותית? ימים יגידו

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן