למרות חזרת הקורונה אשדוד ירוקה

בעקבות עליית התחלואה בשל הוריאנט ההודי והפיכת מספר ישובים בארץ לאדומים, המצב באשדוד טוב. העיר ירוקה עם פחות מ-15 מאובחנים. למרות זאת ראש העירייה ד״ר לסרי כינס את מטה הקורונה והורה לפתוח את מתחם הבדיקות במשכן. פרופ׳ עמית אסא מ׳אסותא׳ מתריע כי הקורונה עוד פה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 אם חשבנו שהקורנה מאחורינו וחזרנו לשגרה שלפני התפרצותה, המציאות טפחה לנו על הפרצוף כאשר חלה עלייה בארץ ברמת החולים המאומתים. רבים מהם מהוריאנט ההודי המכונה ״דלתא״. ראש הממשלה נפתלי בנט החזיר את חובת עטיית המסכות במקומות סגורים, וביקש מהתושבים אם אפשר להימנע מנסיעות לחו״ל.

פרופ׳ אסא: ״התחושה שהקורונה מאחורינו היא אשליה מסוכנת״

על רקע העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה אמר סגן מנכ״ל בית החולים ׳אסותא׳ באשדוד, פרופ׳ עמית אסא: ״בעת הזו, אין צורך לחזור לנוהל עטיית מסכות באופן גורף. עם זאת, ראוי שכל אדם שאינו חש בטוב יעטה מסכה. בנוסף, במקביל לעליה בתנועת המטוסים הנוחתים בישראל, יש להתאים את המענה באופן דחוף. הנהלים שנקבעו עבור החוזרים ארצה, נכונים, אך במבחן התוצאה, מיושמים בחלקם. בעת הזו, הפיתרון הטוב והזמין ביותר, במקביל להתאמת המענה בנמל התעופה בן גוריון, הוא עידוד והגברת קצב חיסון האוכלוסייה, הן מבוגרים והן ילדים מגיל 12 ומעלה שטרם חוסנו״.

ציון הרמזור של אשדוד הוא ירוק

בניגוד לחלק מהערים בארץ, אשדוד נותרה ירוקה. על פי נתוני משרד הבריאות נכון ליום שלישי 29‪.6‪.21 ציון הרמזור של אשדוד 0‪.4 עם פחות מ- 15 חולים פעילים ואחוז מתחסנים יחסית גבוה שעומד על 59% מתחסנים פעם ראשונה ו-55% פעם שניה. ועם כאחוז בדיקות חיוביות מסך הנבדקים.

אבל באשדוד לא יושבים על זרי הדפנה וזוכרים היטב את המצב כשאשדוד הייתה אדומה. ביום חמישי 24‪.6‪.21 כינס ראש העירייה ד״ר לסרי את מטה הקורונה העירוני לישיבה. ״אשדוד היא הישוב בעל ציון הרמזור נמוך ביותר, אך אנחנו לא שאננים ונעשה הכל על מנת למנוע התפשטות מחודשת של מגפת הקורונה באשדוד״, אמר ד״ר לסרי. בישיבה נדונו נתוני אשדוד, נתוני המדינה והעולם על רקע התפרצות זן הקורונה החדש דלתא. בין ההחלטות שהתקבלו: צוותים חינוכיים יתבקשו להודיע על יציאה לחו״ל, ההורים ידווחו למחנכים על יציאת ילדיהם לחו״ל. כן הוחלט על קמפיין לעידוד חיסונים בקרב בני נוער בגילאי 12-16, כפי שבוצע בהצלחה גדולה עם הצעירים. הסברה על עטיית מסכות בחללים סגורים ושיתוף פעולה עם קופות החולים, בין היתר לפתוח מתחם חיסונים מותאם לצעירים. ניסיון לשכנע מבוגרים שטרם התחסנו. בצד ההסברה הוחלט על אכיפת בידודים. ביום הישיבה נתון המבודדים עמד על 585 מבודדים באשדוד ולכן האכיפה תוגבר. כן נפתח מחדש בעיר מתחם בדיקות הקורונה במשכן.

קפיצה של פי 3 במספר בני הנוער

בעקבות עליית התחלואה נרשמה עלייה מרשימה פי שלושה של מספר המתחסנים בקרב בני הנוער במתחמי ׳כללית׳ במחוז מרכז- כולל אשדוד. לדברי ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית  הוא שמח על ההיענות לחיסונים בקרב בני הנוער ״ הקורונה עדיין כאן אני ממליץ לבני הנוער בגילאי 12-15 להתחסן לצד המלצה לחסן מבוגרים שטרם חוסנו״. עצוב. האברך רבי משה דיין, נפטר מקורונה. הוא היה דמות מוכרת ואהובה בקהילה היהודית בארגנטינה. לפני כחודש נדבק ונפטר תוך שבועיים. דיין ז״ל בן 32 במותו הותיר אלמנה ו- 4ילדים. הוא הובא לקבורות בבית העלמין באשדוד

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן