למרות ההגבלות: ישיבות 'בין הזמנים' נפתחו באשדוד עם חידוש מפתיע

למרות ההגבלות: ישיבות 'בין הזמנים' נפתחו באשדוד
חידוש מפתיע! יוזם רשת ישיבות בין הזמנים, חבר מועצת העיר אשדוד הרב עזרא שור, מעמיד אפשרות לחיוביים לקורונה ולשוהים בבידוד להשתתף בלימוד מרחוק ואף לקבל מלגה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר שהורים רבים הפצירו החליט חבר מועצת העיר אשדוד הרב עזרא שור להפעיל גם השנה בימי 'בין הזמנים' את רשת ישיבות בין הזמנים עבור כלל בחורי הישיבות ששבו לבתיהם (או שממשיכים לשהות בבתיהם) בשבועות הקרובים וכחלק מהכנה רבתי לקראת זמן אלול שכולנו תקווה כי יפתח בצורה מסודרת עבור כל בחורי הישיבות.
בימים האחרונים הפצירו הורים רבים בהרב שור, הם ביקשו כי למרות הקושי לקיים את מסגרת ישיבות בין הזמנים תחת הגבלות הקורונה, תימצא הדרך לקיים את המיזם החשוב המגדיל תורה ומאדירה. כזכור, השנה בימי בין הזמנים של חודש ניסן, לראשונה מזה שנים לא פעלה מסגרת ישיבות בין הזמנים, מאחר וכל הבחורים היו ספונים בביתם מחוסר יכולת לצאת אל בתי המדרשות.
הרב שור ששמע את זעקתם של האדמורים והרבנים בקשר למצב בחורי הישיבות בארץ בכלל, וכן בקשת ההורים והמחנכים באשדוד, בדק את היתכנות הפעלת מערכת הלימודים המוכרת גם בתקופה הנוכחית, תקופת הקורונה. לאחר בדיקה מעמיקה ובסיוע חבריו, חברי מועצת העיר מטעם אגודת ישראל סגרה"ע הרב יחיאל וינגרטן, הרב אפרים וובר והרב שמואל שוק, הוחלט לקיים מערכת הישיבות כבשנים עברו, לצד עמידה מוקפדת על מגבלות הבריאות.
רשימת המקומות בהם יתקיימו הלימודים התפרסמה בעיר, כך גם רשימת הרכזים שבכל קהילה. הלימודים יתקיימו תחת הגבלות התו הסגול – אך ורק בבתי כנסת שישמרו על הנחיות הבריאות, תתקיים הקפדה מחמירה על ריחוק חברתי, הגיינה וחבישת מסכות – אלו תנאי סף לקיום מערכת הישיבות. חשוב לחדד כי כל מי שיפר את ההנחיות הינו בגדר חב לאחריני מאחר ותתקיים בקרה הדוקה ומעקב אחר שמירת ההנחיות כאשר הפרה שלהן עלולה להביא על הכרזה של ביטול המיזם המבורך כולו.
ההסכמה לקיים את הלימודים במתכונת הנוכחית התקבלה רק לאחר התחייבות ברורה ומפורשת כי יישמרו כל הכללים במהלך הלימוד.
בימים האחרונים עם היוודע דבר קיום המיזם המבורך התקבלו תגובות חמות ונלהבות מפי הבחורים, דרך הרכזים וגם ההורים משבחים את קיומו.


הלימודים יתקיימו במשך שלוש שעות בכל יום, כאשר נודע כי בבתי כנסת בהם לא ניתן להכיל את מספר הבחורים שמבקשים להשתתף, יתחלקו הלימודים למשמרות בנות שלוש שעות כל אחת. בחלק מבתי הכנסת התארגנו להפעלת שלוש משמרות בכל יום בקבוצות קטנות של בחורים על פי הנחיות התו הסגול.

ישיבה למבודדים

החידוש השנה הוא כי גם בחורים שהתגלו כחיוביים בבדיקת קורונה או אלו השוהים בבידוד, בביתם או במלונית, יוכלו להשתתף במיזם. הם כמובן לא ישתתפו בו פיזית בלימוד בבית הכנסת, אלא יהגו בתורה במקום שהותם ויעלו על הכתב מחידושי תורה שהתחדשו להם בימים האלו, או סיכומים בהלכה או בגמרא. את היבול התורני המבורך שלהם שיתפרס על פני ארבעה עמודי A4 לכל הפחות, יש להעביר לרכזים והם יקבלו את המלגות כשאר חבריהם שנכחו בישיבה בעצמם.
הרעיון נהגה על ידי הרב שור שביקש לעודד וחלילה שלא לקפח את שכרם של אותם בחורים היושבים והוגים בתורה בביתם או בכל מקום אחר והם משתוקקים ללמוד בבית הכנסת אך הדבר נמנע מהם.


בתום בין הזמנים יקבלו הבחורים מלגות כספיות או כרטיסי קניה של ספרים בחנויות המובחרות. "המטרה שלנו היא שכל בחור שחפץ בכך יוכל לשקד בתורה גם בימי בין הזמנים ולהגיע לחודש אלול עם מטען רוחני משמעותי", מסביר הרב שור. הוא מודע לכך שבתקופה האחרונה הלימודים בישיבות לא התקיימו כרגיל ודווקא לכן הוא מבקש להעניק לכל בחור את ההזדמנות לחזור לשגרת הלימודים באווירה לימודית מתאימה.
תומך נלהב במיזם הוא כמובן ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי שרואה את החשיבות היתירה שבקיומו על רקע מגבלות הקורונה. לצידו פועלים בנמרצות כל חברי סיעת אגודת ישראל בעיריה העושים לילות כימים לרווחת הציבור החרדי ובני הישיבות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן