ליטבינוב האשדודי חזר מסעודיה: הראשונים עם דגל חשוף

מרים המשקולות האשדודי שחזר מאליפות העולם בסעודיה: “”מרגיש שעשינו היסטוריה, אנחנו הפנים של ההתחממות הראשונה הזאת בין המדינות"

ליטבינוב עם סיליה גולד ואנטולי מושיק, מאמן הנבחרת. צילום: אלבום פרטי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ליטבינוב עם סיליה גולד ואנטולי מושיק, מאמן הנבחרת (צילום: מהאלבום הפרטי)

"מרגש להיות הישראלים הראשונים שלא הסתירו את הדגל כשאנחנו נמצאים באירועים הרשמיים, לטייל בריאד. מטורף". כך דוד ליטבינוב, מרים המשקולות האשדודי, שחזר עם חזרתו לישראל מסעודיה, שם התקיימה אליפות העולם בה השתתף. בראיון לרשת ב׳ הוא סיפר: "אני באמת מרגיש שעשינו היסטוריה ואנחנו הפנים של ההתחממות הראשונה הזאת בין המדינות".

כפי שפרסמנו לפני שבועיים, ליטבינוב, משקולן אולימפי, יחד עם חבריו סיליה גולד, ניקול רובנוביץ' וארתור מוגורדומוב, התחרו במשך שבוע בריאד, לראשונה בממלכה, עם כל הסממנים הישראלים. בין לבין, הם גם זכו להכיר את המדינה. "היינו עם ליווי צמוד אמנם, עם אבטחה גם מהצד שלנו וגם שלהם, אבל באמת הרגשנו שלא מגבילים אותנו בשום דבר. כל מקום שרצינו להגיע אליו ולראות – לקחו אותנו, שמחו להראות לנו. היחס היה מאוד-מאוד חם. בהתחלה הרגיש שקצת נזהרים אחד מהשני, אבל תוך כמה ימים היחסים מתחילים להתחמם בין הקבוצות, מתחילים לחייך יותר, להריץ 'דאחקות', להרגיש ממש חברים", אמר ליטבינוב.

בקטגוריית המשקל של ארתור מוגורדומוב היה גם משקולן עיראקי שהתחרה וזכה לגינוי מהוועד האולימפי העיראקי ואף נאלץ להוציא הודעת וידאו מתנצלת משלו. ליטבינוב אמר בעניין זה: "אנחנו באים להתחרות, באים לעשות ספורט. יש מדינות חשוכות שעדיין רוצות להכניס את הפוליטיקה לספורט ואנחנו לא רוצים לשתף פעולה בדברים האלה. ההפך, המטרה שלנו היא לא לתת יד לפוליטיזציה של הספורט, אלא דרך הספורט לפתור את כל הבעיות האלה וזה מה שאנחנו עושים. הנסיעה הזאת לריאד היא ההוכחה לזה".

"הטלפון מלא בתמונות שאני רוצה לשתף לעולם ועד עכשיו לא יכולתי. היינו צריכים מאוד להיזהר. הכל עבד חלק ולא רצינו ליצור איזשהו סכסוך ולגרום איזשהי אי נעימויות. היה דגל על החזה כשהתחריתי ורשום 'ישראל', זה באמת אירוע מטורף".

במישור הספורטיבי, ליטבינוב, בקטגוריית המשקל 109+ סיים במקום ה-20 הוא ימשיך במסע להשגת הקריטריון האולימפי לפאריס 2024, כשבחודש דצמבר צפויה להם תחרות חשובה בקטאר, כשגם שם הם אמורים להופיע עם כל הסממנים הישראלים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן