ליגה א' דרום: תיקו בליגה וניצחון בגביע לעירוני

בשישי שעבר מכבי עירוני אשדוד סיימה בתיקו 1:1 בחוץ מול בקעת הירדן במסגרת המחזור הרביעי בליגה א' דרום. השבוע ניצחה עירוני את בני חורה בתוצאה 4:2 והעפילה שלב בגביע המדינה. בשישי הקרוב: בני אילת מגיעה לסינטטי (13:00).

צילום: איציק שטיינוורצל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת האוהדים של מכבי עירוני אשדוד נמצאת בעיצומו של שבוע עמוס, עם שלושה משחקים. ביום שישי שעבר היא יצאה למשחק חוץ לא פשוט במגרש האימונים הסמוך לאצטדיון המושבה בפ"ת ושיחקה מול הפועל בקעת הירדן. המשחק היה שקול ובדקה ה-60 הבטמו גזהאין כבש את שערו הראשון העונה העלה את 'עירוניה' ליתרון 1:0. השער הפיח תקוות גדולות שנגוזו בצורה דרמטית בדקה ה-82, כאשר אייל סטרחמן, קשר הפועל בקעת הירדן הכניע את שוער עירוני אשדוד, אביעד מיארה וקבע את תוצאת המשחק: 1:1. זו לא הפעם הראשונה העונה שעירוני אשדוד נוהגת בנאיביות, שומטת יתרון, סופגת סמוך לסיום ובכך מפסידה נקודות יקרות. לאחר ארבעה מחזורים, עירוני נמצאת במקום העשירי בטבלה, רחוקה מאוד מהצמרת, דבר שגורם לאכזבה ותסכול בקרב האוהדים, שחלקם מפנים ביקורת ארסית לכיוון הצוות המקצועי, בראשות אבי אבינו. האחרון נמצא בתקופה לא קלה, כאשר גם אתרי הליגות הנמוכות מפנים אליו חצים של ביקורת. קשה לראות את ההנהלה מקיימת שינויים בעמדת הצוות המקצועי, על אחת כמה וכמה כשהאיש החזק במועדון מבחינה מקצועית, ברוך דגו והמאמן נמצאים בקשר טוב וחם. ביום שישי הקרוב תגיע לסינטטי העולה החדשה, בני אילת, ששקועה בתחתית עם נקודה אחת בלבד מארבעה מחזורים ותפגוש את אשדוד, לדו קרב מרתק וחשוב לשני הצדדים. מעידה נוספת של עירוני אשדוד תגרור עוד ועוד ביקורות, כלפי אבינו, שידוע כמאמן שבוחר שחקנים צעירים ומשתמש בטכנולוגיות ושיטות אימון מתקדמות.

הקהל מצדו, דורש חיזוק ובצדק, אך עירוני אשדוד נמצאת במצב כלכלי לא מזהיר, עם תקציב מהנמוכים בליגה א'. כזכור, הקבוצה השקיע רבות לפני שלוש שנים בכדי לצלוח את ליגה ב' ועלתה לליגה א' בצורה הכי דרמטית שיש. ההשקעה הותירה את קופת המועדון ריקה, מה שגורם לצוות המקצועי לבנות על סגל צנוע כבר שלוש שנים ברציפות. לא ברור כמה סבלנות תהיה לקהל, שחלקו כאמור, כבר משמיע את קולו בצורה ברורה.

ניצחון מרגיע בגביע

ביום שני השבוע יצאה מכבי עירוני אשדוד למגרש בעיר רהט ופגשה שם את קבוצת עירוני בני חורה, במסגרת סיבוב ו' של גביע המדינה. המארחת, שמשחק בליגה ג', פתחה חזק והצליחה להפתיע את עירוני אשדוד עם שער מוקדם, שהובקע בדקה השביעית על ידי נדר אלקרנאווי. האורחת לא הורידה את הראש ובדקה ה-22 זכתה בכדור עונשין מ-11 מטרים. הקשר אור הק לקח את האחריות, כבש את שערו הראשון במדי עירוני אשדוד וקבע שוויון 1:1 מהנקודה הלבנה. זאת גם הייתה תוצאת המחצית.

המחצית השנייה הייתה סוערת ובדקה ה-50 חורה נותרה בעשרה שחקנים. באופן מפתיע, כעבור חמש דקות אלקרנאווי השלים צמד והעלה את חורה ליתרון 2:1. כעבור רבע שעה, חורה נותרה בתשעה שחקנים לאחר כרטיס אדום נוסף. אשדוד ניצלה את היתרון המספרי והצליחה לחלץ את עצמה מהפסד מביך. בדקה ה-76 בר סוויסה, שנכנס כמחליף, כבש את הרביעי שלו העונה בכל המסגרות והשיג את שער השוויון המיוחל. כעבור 4 דקות חורה ספגה אדום נוסף, כשמבקיע הצמד שלה, אלקרנוואי, הורחק בעצמו בכרטיס צהוב שני. בדקות האחרונות ליאל טרבלסי (86) ודניאל אגמי (90) קבעו את תוצאת המשחק: 4:2 לעירוני אשדוד שהתגברה על חורה עם הרבה מזל והעפילה שלב נוסף בגביע המדינה. חובבי הכדורגל בעיר כבר חולמים על דרבי בסיבוב הבא של הגביע.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן