ליגה א' דרום: בר סוויסה ממשיך לכבוש

ניצחון יקר למכבי עירוני אשדוד בחוץ, מול מכבי שעריים בתוצאה 1:0, במסגרת המחזור השישי של ליגה א' דרום. בר סוויסה ("שמח על שלוש הנקודות") המשיך את העונה הנפלאה שלו עד כה וכבש את שער הניצחון מן הנקודה הלבנה בדקה ה-31. במחזור הבא: בית"ר נורדיה מגיעה (שישי, סינטטי, 14:15)

צילום: מדיה עירוני אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שישי האחרון יצאה קבוצת האוהדים של עירוני אשדוד לאצטדיון 'רחובות שעריים', להתמודדות חשובה מול מכבי שעריים. אוהדי עירוני החליטו להישאר בבית בפעולת מחאה כנגד מחירי הכרטיסים הגבוהים לטענתם, ביחס לכך שמדובר בליגה א'. ובאמת, שווה להתעכב על הנושא ולתת ביקורת להנהלת שעריים, שבחרה לגבות מחיר של 40 שקלים לנשים ו-20 שקלים לילדים, כאשר שוב, מדובר במשחק במסגרת הליגה השלישית בישראל. בנוסף למחדל מחירי הכרטיסים, הנהלת שעריים לא אפשרה לצוות המדיה של עירוני אשדוד להעביר את המשחק בשידור חי, כפי שהיא עושה בכל משחקי הקבוצה העונה. זאת ההחלטה של שעריים והיא הקבוצה היחידה בליגה שמונעת שידורים ישירים במשחקיה הביתיים.

אפשר להבין את הקהל הצהוב שנשאר בבית ויגיע במלוא עוצמתו למשחק הבית הקרוב מול קבוצת האוהדים של בית"ר נורדיה, כאשר בין שתי הקבוצות נוצרה יריבות מרה בשנים האחרונות.

אם נחזור למשחק בשעריים, 'עירוניה' הגיעה למשחק הזה עם הגב לקיר, עם 4 משחקים ברציפות ללא ניצחון ועם ביקורת חריפה מבית ומחוץ כלפי המאמן אבי אבינו. האחרון לא התרגש מהביקורת ועלה בהרכב טוב ומאוזן, כאשר במרכז הקישור פתח בוגר מחלקת הנוער, שי דגן המוכשר, ששיחק באחריות ובנחישות. עוד פתח בהרכב הראשון, הבטמו גזהאין, שנמצא בכושר נהדר וזכה בחולצת ההרכב בצדק. גזהאין גם היה מי שסחט את הפנדל שהוביל לשער הניצחון, כאשר הוכשל ברחבה על ידי הגנת שעריים בדקה ה-30. את הבעיטה לקח הג'וקר של עירוני אשדוד העונה, בר סוויסה, שבעט שמאלה, השוער חדיריאן הלך ימינה והכדור חדר לרשת. שער שישי העונה לסוויסה, שרחוק שער אחד בלבד מלהשוות את מאזן השערים שלו מהעונה שעברה, כאשר הוא עושה זאת בשישה מחזורי ליגה ומשחק גביע אחד ועומד העונה על ממוצע מטורף של כמעט שער למשחק. כולנו זוכרים עימותים של סוויסה מול הקהל ומול הצוות המקצועי בעונה שעברה שהובילו להשעיות ואילו העונה, מספר 7 של עירוני אשדוד נראה כמו כוכב אמיתי. עירוני הצליחה לשמור על רשת נקייה עד לסיום ולצאת כשידה העל עליונה, הרבה בזכות חוליית ההגנה שסיפקה את אחד ממשחקיה הטובים העונה והודות לשוער איציק שולמייסטר, שהועדף על פני מיארה, שטעה בענק בשבוע שעבר ושילם את המחיר. 

מלך השערים של אשדוד העונה, בר סוויסה אמר לאתר הקבוצה אחרי המשחק: "רוצה להגיד שהאוהדים היו חסרים לנו ומקווה שבשבוע הבא הם יחזרו ויעודדו כמו שהם תמיד עושים. שמח על הניצחון. לא ספגנו במגרש מאוד קשה מול קבוצה איכותית. שמח על השלוש נקודות."

הבלם בן ה-24 יונתן רודיונוב, שהיה אחד המצטיינים בשדה סיכם את המשחק: "רוצה להגיד תודה למי שהגיע. הקהל באמת עוזר לנו במשחקים ונותן לנו המון גיבוי. המשחק עצמו היה מאוד קשה. המגרש לא הכי וואו, אבל באנו לקחת נקודות ושמרנו על שער נקי. ראינו אגרסיביות. לא היינו נאיביים. אני מאוד מבסוט על שלוש הנקודות ושמח בעיקר בשביל הקהל".

אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו

ניצחון חשוב ויקר לעירוני אשדוד שמייצב את הספינה, מעלה אותה למקום השביעי, מרחק 5 נקודות בלבד מהמקום הראשון ובעיקר מוריד את מפלס הלחץ ואת הביקורות מהמאמן אבי אבינו. החשבון הוא פשוט, כאשר ההגנה של עירוני אשדוד מתפקדת והיא מצליחה לשמור על רשת נקייה, היא משיגה נקודות. דבר זה קרה פעמיים העונה והאוהדים נושאים תפילה שזה רק ימשיך ויתעצם בהמשך.

המאמן אבינו עובר תקופה לא קלה והניצחון הזה נתן לו הרבה אוויר. המאמן בן ה-40 פרסם פוסט קצר אחרי המשחק וכתב: "לעולם אל תיתן לרעשי רקע להזיז אותך מהאמונה ומהדרך שלך". באומרו רעשי רקע, הוא לבטח מתכוון לביקורות הארסיות שהופנו נגדו בשבועות האחרונים. כיף לראות מאמן שלא סוטה מהדרך שלו וממשיך באותו הקו גם בתקופות פחות טובות. במקרה הזה, הקהל שגם היה שותף לטענות נגד אבינו, יצטרך ללמוד להיות יותר סבלני ולכבד את המאמן שלו, שנראה כמו זן מיוחד בג'ונגל של הכדורגל הישראלי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן