ליגה א' דרום, אל תעירו אותנו מהחלום

ליגה א' חזרה השבוע בכל הכוח עם ניצחון יפה של האדומים בתוצאה 0-2 על הפועל אזור (שער אדיר של עוז ראלי). יובל נעים: "אין משחקים קלים בליגה הזאת". עירוני אשדוד הפסידה בתוספת הזמן למכבי יפו 2-1 והסתבכה בתחתית. אבינו: "מה נשאר להגיד?"

צילום: צוותי המדיה של אדומים ועירוני אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אמנם עדיין ללא קהל, אך סימנים ואותות ראשונים של חזרה לחיים רגילים. לאחר פגרה של חמישה שבועות, חזרה ביום שני השבוע הליגה שאנחנו כה אוהבים, הלא היא ליגה א' דרום. קבוצת האדומים אשדוד אירחה את הפועל אזור באצטדיון הסינטטי, במסגרת המחזור השביעי של בית א'. המחצית הראשונה הייתה שקולה ולשתי הקבוצות לקח הרבה זמן להסיר את החלודה. בפתיחת המחצית השנייה אזור איימה על השער של סאלם מספר פעמים, בזכות פעולות טובות של הקשר תומר בן חיים. ברגע שהאחרון התעייף ובעזרת חילופים טובים של יובל נעים, האדומים השתלטו על מרכז השדה ונראו בכיוון הנכון. בדקה ה-60 נפסק כדור חופשי לזכות המארחת והמגן/קשר עוז ראלי סובב את הכדור באמנות, מעל לחומה, לכיוון החיבורים שבין המשקוף לקורה ולרשת. שער בכורה במדי האדומים לראלי, שחגג עם חבריו את השער המדהים, שהפך ויראלי בזכות הצילום הנפלא של צוות המדיה הנאמן של הקבוצה האדומה.

השער שיחרר הרבה לחץ אצל האדומים שסיפקו דקות נהדרות ולפרקים אף שטפו את המגרש. בדקה ה-68 אוהד קדוסי התגבר על שחקני הגנת אזור ומתוך הרחבה בעט חזק לפינה הקרובה וקבע 0-2 לאדומים, מה שסגר את הסיפור והבטיח נקודות חשובות לקבוצה של יובל נעים.

הניצחון הגדיל את הפער בראשות הטבלה לארבע נקודות והעניק לאדומים המון שקט וביטחון. בשישי הקרוב תגיע לסינטטי קבוצת הצמרת ירמיהו חולון, במשחק שיועבר בשידור ישיר בערוץ 55. יובל נעים אמר לאתר 'דאבל פס': "אין משחקים קלים בליגה הזאת. ניצחנו קבוצה עם הגב לקיר וזה היה ניצחון גדול. עוד לא הבטחנו את המקום בפלייאוף ואנחנו לא מסתכלים רחוק, אלא למשחק הקרוב מול ירמיהו חולון. אנחנו נותנים כבוד ליריבה אך מסתכלים רק על עצמנו ויודעים שהמשחק תלוי בנו".

רוגע ושלווה

כמה שהיא הייתה חסרה. כמה התגעגענו לליגה הזאת. למאבקים. לרחשים. למתח. לעצבים. לשמחה. לעצב. למערבולת הרגשות. ביום שני השבוע הצליחה קבוצת האדומים אשדוד, ברבע שעה קסומה, שהסתכמה בשני שערים נהדרים והמון שאגות שמחה, להזכיר לנו כמה אנחנו אוהבים את הענף הזה. ובתוך כל זה, עמד לו המאמן יובל נעים, שכבר ראה הכול בקריירת האימון והמשחק שלו. השבוע הוא נראה רגוע יותר. בטוח בעצמו יותר. שוקל את צעדיו (תרתי משמע) ומילותיו בקפידה. פה מחמיא או טופח על השכם, שם צועק ומכוון במצבים נייחים. אבל האוריינטציה היא רוגע ושלווה.

ובקבוצה הכי לחוצה בליגה א', רוגע ושלווה הם נכסי צאן ברזל. קבוצה שבה הקהל בדרך כלל מכתיב את סדר היום באמצעות חיבוק דוב קסום, שלעיתים סוטר ולעיתים מלטף. המאמן הקשוח בן ה-54 של האדומים לא נראה כמי שמפחד מסטירות ובטח שלא מליטופים. כרגע נראה שהוא משיט את הספינה האדומה לכיוון היעד שלה- הפלייאוף העליון. שם יחכו לאדומים שלוש קבוצות חזקות לא פחות ממנה. כנראה מרמורק וערן לוי, שפירקו את הכח ר"ג 1-6 השבוע, יהיו שם.

אז לפני שאנחנו מכתירים את העולה החדשה ללאומית, טוב לדעת שקל זה לא יהיה. אך כבר בשלב הזה של העונה המוזרה הזאת, באדומים יודעים היטב שהעלייה לליגה הלאומית עוברת דרך מרמורק. בשישי הקרוב לאדומים יהיה מבחן דומה מול ירמיהו חולון, שאמנם לא מטילה אימה כמו המועדון הרחובותי, אך נחשבת לקבוצת צמרת ותגיע לטרוף עם החלוץ מהראן לאלא, שכבש השבוע מול אור יהודה.

צרות צהובות

בבית ב' של ליגה א' נמצאת עירוני אשדוד, במצב שונה לחלוטין מהיריבה העירונית וביום שני השבוע היא נחלה אכזבה קשה במשחק החוץ מול מכבי יפו והסתבכה קשות בתחתית הטבלה. המשחק נערך בשעת צהריים חמימה באצטדיון ספורטק דרום בת"א. האורחת ניסתה לשחק התקפי ולא ניצלה יום בינוני של מכבי יפו, שכבשה ראשונה בדקה ה-23 לאחר מהלך נפלא של הקשר מתן בית יעקב. האחרון חלף באין מפריע על פני ההגנה של עירוני וכבש מול רוטשילד, כדי לקבוע 0-1 לקבוצה המייצגת את הקהילה הבולגרית. 'עירוניה' לא אמרה נואש וניסתה לחזור למשחק. חילופים טובים של המאמן אבי אבינו במחצית השנייה עזרו לה בכך ובדקה ה-89 המחליפים בר סוויסה ובן דיגה במבצע משותף הצליחו להשיג שער עבור האורחת. דיגה היה על תקן המבשל כשהגביה מדויק מצד ימין לעבר סוויסה, שדחק מקרוב כדור שעבר בקושי את קו השער.

שחקני עירוניה חגגו את השוויון וכשהמשחק חודש לא הסתפקו בנקודה וניסו לנצח בכל מחיר. והמחיר שהם שילמו היה כבד. עמוק בתוך תוספת הזמן התקפה מתפרצת קטלנית של מכבי יפו שברה ל'עירוניה' את הלב. יוני פרבר בן ה-20, שנכנס כמחליף בדקה השישים היה ה'אס' שלח יפו, כשסיים מהלך קבוצתי נהדר בבעיטה חדה מ-18 מטרים, שהכניעה את רוטשילד בפעם השנייה וקבעה את תוצאת הסיום: 2-1 למכבי יפו.

המאמן אבינו היה מאוכזב ואמר בסיום: "מה אפשר להגיד? שיחקנו טוב, הגענו למספיק מצבים כדי לכבוש. לצערי לא עשינו את זה ומשתי בעיטות קיבלנו שני שערים. אני גאה בבחורים, הפנים לשעריים, וצריך להתרכז כרגע רק בזה"

'עירוניה' ונורדיה באותה סירה

השבוע הקרוב יהיה מכריע מבחינת מאבקי התחתית של עירוני אשדוד. בשישי היא תצא למשחק חוץ חשוב באצטדיון 'רחובות שעריים' ותתמודד מול מכבי שעריים למשחק תחתית על שש נקודות. באמתחת שתי הקבוצות חמש נקודות בלבד והפסד יהיה קריטי עבור שתיהן. ואילו בשבוע הבא תגיע לסינטטי קבוצת בית"ר נורדיה, השקועה במקום האחרון במשחק שהולך להיות לא פחות ממלחמת עולם.

יריבות גדולה קיימת בין נורדיה לעירוני, כאשר שתיהן נחשבות לקבוצות אוהדים, אשר קמו על כנפי מחאה. בעוד עירוני נוסדה מחדש לאחר חוסר שביעות רצונם של אוהדיה מהתנהלותה של מ.ס אשדוד, אצל נורדיה, אנשיה יצאו כנגד דרכה של האחות הגדולה, בית"ר ירושלים. אולם בתקופה האחרונה הבעלים משה חוגג שינה את האוריינטציה של בית"ר ירושלים והוא מנהל מלחמת חורמה נגד האלימות והגזענות. הפעולות של חוגג אט אט מחזירות את אוהדי נורדיה אל חיק קבוצתם האהובה, מה שמחליש את נורדיה ומסכן את עתידה.

אצל עירוני אשדוד, לה זו העונה השנייה בליגה א', המצב כרגע נראה עגום. העלייה לליגה א' והניצחון בדרבי בעונה שעברה לא האיצו את קצב מכירת המניות וכתוצאה מכך, אין חיזוק נראה באופק. לא בטוח שהסגל שיש כיום לאבי אבינו הוא מספיק חזק בכדי לשרוד את אתגרי התחתית בליגה א'. זה נכון שלא חסרים כישרון ואיכות בעירוני ושחקנים כמו אופיר טקיאר, בר סוויסה ושקד חתוכה, הם ההוכחה לכך. אך יחד עם זאת, צריך לתת להם עוד זמן להתחבר ולא בטוח שלעירוני יהיה את הזמן הזה.

מה שאמור וצריך להחזיק את עירוני הוא הקהל החזק שיש לה, שכבר מתארגן להגיע למשחק מול שעריים ולתמוך בשחקנים מבחוץ. אל כך צריכים האוהדים לנסות לייצר תמיכה כלכלית, אותה ישיגו באמצעות גיוס ספונסרים ו/או כספים, כי ברור לכל שהקבוצה צריכה אשראי כלכלי כמו אוויר לנשימה.

כאמור, המשחק מול נורדיה בשישי הבא הוא הרבה יותר ממשחק כדורגל רגיל. זה הולך להיות קרב הישרדות בין שתי קבוצות שחרב המאיימת על קיומן מונחת על צווארן. ירידה חזרה לליגה ב' לבטח תהיה מכת מוות בשבילן. בשבוע הבא שתיהן ינסו לברוח מהתחתית הבוערת ולהטביע את יריבתה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן