לחמני קורא: להקים קרן לשפיתוץ בתים ישנים

במטרה לחזק את המבנים הישנים בעיר הציע חבר המועצה שהעירייה תישא בהוצאות הריביות כדי לאפשר לתושבים לשפץ את הבניינים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בהצעה לסדר היום שהגיש חבר המועצה כתב לחמני: "בחלוף השנים, המבנים בעיר והתשתית שבכם ובעיקר בשכונות הישנות – נשחקו, חזותם רעועה, נזילות ותקלות ביוב, קורות בהם לא אחת. בעבר, פרויקט שיקום שכונות, סייע במעט וגם פרויקטים של  תמ"א קידמו גם הם, במעט, את מצב חזות המבנים והתשתיות, אך בכך לא די. קיימים מאות מבנים ברחבי העיר, שנותרו ללא כל שיפוץ עם תשתיות רעועות של מים, ביוב וחשמל.
אציין, כי לרוב מדובר באוכלוסייה קשת יום המתגוררת באותם בניינים, שאין ביכולתה  לגייס את המשאבים ולהשקיע בשיפוץ ובתיקון הליקויים.  

"לא זאת בלבד, אלא שסבורני, שגם בשכונות חדשות יותר קיימת בעיה של בלאי קשה וחוסר יכולת מצד התושבים לגייס משאבים משותפים לשם שיפור פני הבניינים והתשתיות. מציע לאמץ את הפעולה שנקטה עיריית חולן בנושא, שיצאה בקול קורא לבנקים למתן הלוואה ייעודית לציבור לצורך שיפוץ חזותית הבתים ושיפוץ מערכת המים, הביוב והחשמל בבניינים (מטרה ייחודית) לתקופה של  5-10 שנים.

"כל הכסף המגויס מופקד בחשבון ייעודי של הפרויקט וממנו משתמשים בפיקוח הדוק של הרשות אך ורק לצורך ביצוע השיפוץ ותיקון התשתיות במבנים. העירייה תישא בהוצאות הריבית של אותן הלוואות והתושבים ידרשו להשיב  רק את קרן ההלוואה לבנק בתנאים נוחים.

"לעניות דעתי, אימוץ שיטה זו תביא לחידושם של בניינים רבים בעיר, כאשר מבחינה תקציבית מדובר בעלות ממוצעת שהעיריה תישא לבנין בסך של כ- 40,000 ₪ – 50,000 ₪ ובאופן זה, ניתן יהא לשפץ, בשנה, עשרות רבות, אם לא מאות של בניינים ברחבי העיר הנדרשים לכך".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן