להקת Echoes- להדהד את הצלילים המופלאים והבלתי נשכחים של העבר

דנה כצנלסון- סוקרת אירועים, מראיינת ,בלוגרית הייתה מאחורי הקלעים ראיינה שוחחה ודיברה עם שי זריהן גיטרה בס ומנהל הלהקה, ואת קובי אליאס סולן ופרפורמר, של להקת אקוס והנה התוצאה

דנה כצנלסון. צילום: דנה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תעצמו בבקשה לשנייה את העיניים ותנסו לדמיין אולם הופעות היכל התרבות בתל אביב מלא עד אפס מקום,אנשים יושבים בכיסאות ומחכים בציפייה לתחילת המופע המדובר של השנה של להקת אקוס. ולי היה את הכבוד להיות בין האנשים האלה ולחוות את כל הנעשה באולם ועל הבמה. אבל לפני כן, בואו אני אקח אתכם שניים עשר וחצי שנה אחורה, לעיר בדרום ששמה באר שבע  ואספר לכם איך הכל התחיל.

ראיינתי את שי זריהן גיטרה בס ומנהל להקה, ואת קובי אליאס סולן ופרפורמר.

שי, תספר בבקשה איך הכל התחיל?

"היינו חמישה נערים שפשוט אהבנו לנגן מוסיקה, כל אחד על הכלי המוסיקלי שלו, למשל איתמר למד לנגן על תופים מגיל חמש. המוסיקה חיברה בינינו בילדות וכך מצאנו את עצמנו נפגשים כל יום בבאר שבע במקום שלנו בעיר העתיקה ופשוט מנגנים מוסיקה בשביל הכיף. לא ממש חשבנו להתעסק בזה ברצינות בהתחלה, היה לנו כיף לנגן ביחד ולהיפגש ביחד וזה מה שעשינו. במשך השנים ניגנו בהרבה הרכבים מוסיקליים שונים, אבל פינק פלויד תמיד הייתה אהבה משותפת שלנו. ככה יצא שבאחד הפעמים מישהו הציע שניפגש לנגן קצת פינק פלויד ומפה לשם זה הפך להיות יותר ויותר רציני. משך שלוש שנים ניגנו את השירים של פינק פלויד עוד לפני שעשינו הופעה אחת. קובי הסולן הצטרף אלינו בשלב מאוחר יותר. המופע הראשון שלנו בהרכב מלא נערך במועדון "הברקה" בבאר שבע".

איך בחרתם שם ללהקה?

"השם הוא על שיר מפורסם של להקת פינק פלויד שאורכו עשרים ושלוש דקות ונקרא אקוס. זה היה נראה לנו קליט ומתאים".

מה הדבר הכי מרגש שקרה ללהקת אקוס?

"לפני כמה שנים הוזמנו לנגן עם להקת מחווה בריטית לפינק פלויד שהגיעה להופיע בישראל. בהתחלה נתקלנו בהתנגדות מצד רוג'ר ווטרס שבלשון המעטה לא כל כך אוהד את ישראל, אבל בסוף הכול עבר בשלום והצלחנו לנגן כולנו ביחד על במה אחת".

איזה מסר אתה רוצה להעביר לקוראים?

"יש הבדל גדול בין להקת קאברים ללהקת מחווה. כלהקת מחווה אנחנו מנסים להעניק את החוויה הכי אמיתית למקור וזה מתבטא לא רק בביצוע של השירים אלא גם בסאונד, בתאורה ובוידאו ארט. אנחנו רוצים שמעריצים שיגיעו להופעה יוכלו להרגיש שהם רואים את הדבר הכי קרוב לדבר האמיתי".

קובי אליאס לא רק סולן אלא גם פרפורמר מדהים אשר מחזיק את הקהל מרותק אל הבמה לאורך כל המופע. שלא נדבר על הוידאו ארט שעל הבמה, הסאונד הצלול ,כל זה נותן חוויה ממש קוסמית שאתה לגמרי נמצא בהופעת פינק פלויד בוומבלי. קובי שטרף את הבמה בביצוע מדהים, בפרפומריות ומשחק, שנגע בליבם של כל מי שהיה נוכח באולם היכל התרבות בתל אביב.

קובי, כיום  בן 37 נשוי + 1 ( ילדה בת שנתיים וחצי) ,מגולל את סיפורו הגורלי לעבר להקת אקוס

ואיך הפך לפרפורמר ענק שטורף את הבמה ואת הקהל. אני וכל מי שהיה במופע היו מהופנטים מהמקצועיות של כולם.

קובי איך הגעת ללהקת אקוס?

"ממש במקרה, בגיל 25 קפצה לי מודעת פייסבוק שלהקת מחווה לפינק פלויד מחפשת סולן ופשוט הגבתי להודעה. באותו הזמן לא ממש ידעתי מיהם פינק פלויד ומה זה בדיוק סולן. ידעתי שאני יודע לא לזייף ולחקות.

כאשר גיליתי שהחבורה הם גם מבאר שבע כמוני, ממש התפלאתי, אבל עדיין הייתי סקפטי של היכולת הנגינה שלהם עד ששמעתי אותם מנגנים. התרגשתי כאשר הגעתי בפעם הראשונה לאודישן נכנסתי פעם ראשונה לאולפן הקלטות אמיתי עם אוזניות וכל הציוד"

והכרת את השירים של פלויד?

"שאלו אותי איזה שירים אתה יודע לשיר של להקת פינק פלויד? למדתי 3 שירים מוכרים ואותם שרתי באודישן. כאשר הוזמנתי לאודישן השני היה איתי עוד סולן ששמו גם היה קובי. שמעתי אותו והוא שר ממש טוב. הייתי בטוח שאני לא אקבל את התפקיד. אחרי כמה ימים התקשר שי ואמר לי שעברתי ( אני הייתי בטוח שהתקשרו לקובי הלא נכון חחח…) "

אין שום דבר במקרה, ואין שום דבר סתם. הכול זה מלמעלה וככה היה צריך לקרות.

"כן, לגמרי. אחרי שהתקבלתי, התחלתי לחקור ולהבין את להקת הפינק פלויד, לקח לי כמה שנים טובות באמת ללמוד ולהבין את המוסיקה ולכן אנחנו מנסים כמה שיותר להיות נאמנים למקור".

מה האתגר הגדול ביותר שהתמודדתם איתו לאורך הדרך?

"בדיוק לפני 10 שנים, ב4.11.2011 בוקר אחד התעוררתי עם שיתוק בפנים. פחד אלוהי, מה אני עושה? באותה התקופה הלהקה התחילה לתפוס תאוצה ופתאום זה, הסולן לא יכול להופיע ולשיר. עצרנו הכול. נאלצתי ללמוד לדבר מחדש, לשיר מחדש. עד היום הצד השמאלי שלי בפנים משותק. תקופה לא קלה עברתי עם הלהקה, המשפחה, ועם עצמי. זה מלמד אותנו להעריך את החיים, נתן לי חוסן נפשי להתמודד עם כל דבר המון בזכות אשתי שהייתה איתי במהלך כל התקופה המאתגרת הזו. וגם עכשיו שבוע לפני המופע עברתי תאונת דרכים. אבל Show Must Go On"

מה עם סיבוב הופעות בחו"ל?

"לגמרי בעניין, כאשר יגיע הזמן המתאים".

מסר שאתה רוצה להעביר לקוראים?

"ליהנות מהחוויה, מהמוסיקה של פינק פלויד ותודה לכל האוהבי הפינק פלויד שמגיעים להופעות של להקת אקוס .נורא נהניתי גם במהלך המופע, וגם להכיר את האנשים המדהימים מאחורי הקלעים. ממליצה בחום להגיע ולחוות את החוויה הקוסמית הזאת".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן