לא זקוקה לשום נס: מ.ס נשארה מעשית בליגה

מ.ס אשדוד ניצחה במוצ"ש את ה'סקציה' נס ציונה בתוצאה 0-2 במסגרת המחזור ה-29 של ליגת ה'בורסה לניירות ערך’. יחזקאל ואזולאי כבשו והבטיחו את 3 הנקודות היקרות, שמשאירות באופן כמעט ודאי את הקבוצה בליגה. אזולאי: "מרוצה מההקרבה של כל השחקנים״. במחזור הבא: משחק חוץ נגד בני יהודה (ראשון, 20:30, 'בלומפילד', ללא קהל)

צילום: טל אקוקה, דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אווירת נכאים קיבלה את פנינו במוצאי שבת חמים באיצטדיון היא' באשדוד. גם הרמקולים של מנהלת הליגה לא הצליחו לחפות על השממה ששררה. השופט גל לייבוביץ' הוציא את המשחק בזמן והמוטיב העיקרי בו היה השקט, שעמד בניגוד גמור לחשיבותו של המשחק עבור שתי הקבוצות. אשדוד פתחה טוב, הניעה כדור וזכתה בקרן ראשונה כבר בדקה השלישית, אך זו לא הניבה דבר. שתי דקות חלפו ואשדוד זכתה בכדור נייח, טווח בעיטה לשער, אך שלומי אזולאי ביזבז את ההזדמנות. אשדוד המשיכה לשלוט בדקות הראשונות ורן בן שמעון, שאהב את זה, דירבן את שחקניו עם מחיאות כפיים. נס ציונה עברה את החצי בפעם הראשונה בדקה ה-12, כאשר רז שטיין הגביה כדור לא מדויק מהאגף.


המהלך הזה הכניס את האורחת לעניינים והיא החלה לשלוח שחקנים לחלק המגרש של מ.ס. האחרונה ניצלה זאת כהלכה בדקה ה-14, כאשר דין דויד פרץ נהדר באגף השמאלי, שיחרר כדור רוחב לכיוון שגיב יחזקאל, שבנגיעה מצא את הרשת של עומרי גלזר. 0-1 למארחת ושער 6 העונה לקיצוני של מ.ס, שהצהיר כי יהיה קשה להשאיר אותו בעונה הבאה. הדומיננטיות של אשדוד נמשכה, כאשר שתי דקות חלפו ושוב יחזקאל קיבל כדור גאוני, הפעם מאזולאי, אבל החמיץ ברשלנות מול גלזר. בדקה ה-22 אלאבי שלח כדור עומק לדויד, אך החלוץ פיספס בגדול מול גלזר, שרשם מחצית טובה מאוד. בדקה ה-25 נס ציונה בעטה כדור ראשון למסגרת, מרגלי אלעד שחף, אך משפתי היה במקום וקלט. שתי דקות חלפו ודין דויד שוב התנהל בחוסר ריכוז, כשגלש בצורה מיותרת לכיוונו של הבלם האורח רז נחמני וראה כרטיס צהוב. בדקה ה-30 יחזקאל תיעתע בהגנת נס ציונה, חדר לרחבה ובעט חזק, אבל גלזר הדף נפלא ושמר על הפיגור המינימלי של קבוצתו. כעבור 5 דקות שוב יחזקאל הלך לבדו, אך איבד את הכדור במקום למסור וספג צרחות מהמאמן שלו. בדקה ה-38 המגן הימני של נס ציונה נועם כהן, עלה גבוה, בעט החוצה מזוית קשה וגרם לספסל האשדודי להחסיר פעימה. בדקה ה-40 אירע עוד מצב לנס ציונה, כשנחמיאס הוציא רוחב מימין ואלעד שחף החמיץ מקרוב. אל ההפסקה ירדה המארחת עם יתרון שביר, רצון לשמור עליו ואולי אף להגדילו.


עם פתיחת המחצית השנייה, הספונסר הלא רשמי של הקבוצה, ג'קי בן זקן, עבר למקומו הקבוע, על הגדר, מאחורי ספסל הקבוצה. זה לא כל כך השפיע על המשחק של מ.ס, שפתחה את המחצית בצורה מפוזרת. בדקה ה-52 פיראס אבו עקל ביצע עבירה, ראה צהוב והאורחת קיבלה כדור חופשי מסוכן, אותו לא ניצלה.נס ציונה המשיכה להשקיע את כל מה שיש לה ובתגובה, בן שמעון ביצע את החילוף הראשון שלו, כשהכניס את הקשר הברזילאי ריינן אריירס, במקום אבו עקל הפושר. בדקה ה-57 אשדוד התקרבה לשני, כאשר כדור רוחב נפלא של יחזקאל, מצא את דין דויד, אך החלוץ מזוית קשה, לא הצליח למצוא את העשירי שלו העונה.
בדקה ה-62 רב"ש ביצע חילוף נוסף, כאשר הכניס את הכישרון הצעיר חמודי כנעאן, על חשבונו של כובש השער, שגיב יחזקאל. כעבור 3 דק' נס ציונה שוב התקרבה, עם בעיטה של רז שטיין מימין, שפגעה במגן מונטארי ויצאה החוצה. דקה חלפה וכנעאן המחליף בחן את גלזר, ששוב היה מוכן. המשחק הפך מהיר והתקפה רדפה התקפה.

אשדוד ניסתה להאט את הקצב ללא הצלחה ובדקה ה-68 נס ציונה הייתה הכי קרובה לשער במשחק, כאשר החלוץ המחליף, מוסא מאזו נגח החוצה ממצב קורץ. בן שמעון צרח על שחקניו וניסה לעשות סדר, אבל בשלב הזה נס ציונה כבר החלה להפעיל לחץ על הגנת אשדוד, שמצדה, ניסתה לצאת למתפרצות. אחת כזאת הולידה את השער השני בדקה ה-77, לאחר מהלך מצויין באגף הימני, שהסתיים אצל שלומי אזולאי, אשר בעט כדור שפגע בוויטנס, המחליף של נס ציונה וחדר לרשת. 0-2 ,שהעניק הרבה ביטחון לאשדוד והפך את הדקות האחרונות במשחק ללא משמעותיות.
רב"ש ניצל את דקות הסיום כדי לתת הזדמנות לבוגרי מחלקת הנוער של מ.ס, עידן דהן, מור עדרי ועוז בילו 'לטעום' את הדשא. הם נכנסו בדקה ה-87 במקום אזולאי, דויד וסמואל אלאבי שיצאו וקיבלו תשואות מאנשי הספסל של הקבוצה. השופט לייבוביץ' הוסיף למשחק באופן תמוה 5 דקות ובסיומן שרק לסיום.
בעקבות הניצחון החשוב פתחה מ.ס אשדוד פער מבטיח של 9 נקודות מהקו האדום ונשארה באופן כמעט ודאי בליגת העל. ביום ראשון הבא, תצא מ.ס אשדוד למשחק חוץ באיצטדיון בלומפילד, מול בני יהודה.
המאמן בן שמעון אמר בסיום בסיפוק: "היה לנו מאוד חשוב מאוד לנצח. יש הבדלים בין קבוצה לחוצה למשוחררת. פתחנו את המשחק מאוד טוב ויכולנו להוביל בשלושה שערים. לא עשינו את זה וקצת סיבכנו את עצמנו. הניצחון הזה הביא אותנו לחוף מבטחים."
שלומי אזולאי הוסיף: "מרוצה מאוד מהמשחק ומההקרבה של כל הקבוצה. שמח על היכולת שלי ומרגיש בנוח פה."
ציונים זה לא הכל
רועי משפתי- מחוסר עבודה (5)
טום בן זקן- בולט בבינוניותו (5)
טימותי אוואני- בולט בנוכחותו (6)
גיל כהן- חד ואחראי (6.5)
קימהאני מונטריי- פיזי, אך מפוזר (5.5)
פיראס אבו עקל- פושר (5)
סמואל אלאבי- שחקן בעל פונטציאל גדול (6.5)
רועי גורדנה- השתתף בהנעת הכדור (5.5)
שגיב יחזקאל- מוכשר ביותר, אך מאוהב בכדור (6)
שלומי אזולאי- 'קלאסה' (6.5)
דין דויד- קשה להחליט אם הוא סקורר או מחמיצן (6)
הנה הם באים, ימים של שקט
עוד ערב מוזר באיצטדיון היא' בחסות בהלת נגיף הקורונה. אמנם התרגלנו לעובדה שלמ.ס אשדוד יש קהל מהמעטים שבליגת העל ולכך שיציעי ה'אולטראס' (אם קיים דבר כזה במ.ס) של הקבוצה שוממים בדרך קבע. אבל משהו בשקט הזה הרגיש לא טבעי. למזלם של הנוכחים הבודדים במגרש ומעט הצופים שראו בביתם את השידור החי, השקט הופר בזכות גערותיו המהדהדות של המאמן בן ה-50 רן בן שמעון בשחקניו.
רב"ש היה מעורב בכל מהלך של קבוצתו, מהפרט הכי קטן ועד לגדול. לאורך כל המחצית הראשונה ניסה לעודד את יחזקאל ולדרבן אותו ובתמורה, האחרון גמל לו בשער יקר מפז, שהעניק למ.ס שליטה במשחק. בן שמעון גם צעק לשלומי אזולאי: "בוא נניע קצת". הקשר המחונן עשה מה שהמאמן ביקש והוריד את הפקודה לשחקנים הצעירים. נראה כי לראשונה מזה הרבה שנים, יש למ.ס מאמן בעל דמות סמכותית, שלא מושפעת מהסביבה ויודעת גם ללטף.
אחרי הבטחת ההישארות בליגה לרן בן שמעון יש משימה קשה יותר. לבנות קבוצה שתתקע יתד בפלייאוף העליון בעונה הבאה ותהווה בסיס לכזאת, שתאבק על תארים בעוד שנתיים. עם כלים כמו חומר השחקנים שיש לקבוצה ומחלקת הנוער המשובחת שלה, זה בהחלט אפשרי.
העונה הבאה תהיה עונת מבחן עבור הקבוצה, שמשוועת להחזרת אמון הקהל. התכווננות על צמרת, שאיפות לזכות בכרטיס לליגה האירופית של 'אופ"א' והתקדמות במפעל גביע המדינה, יחד עם עבודה קהילתית מקיפה, יהיו הפעולות שיכולות להחזיר את אמון הרחוב האשדודי בקבוצה. התמדה בהן, תהפוך את מ.ס אשדוד למותג שהיא רוצה להיות והייתה יכולה להיות, אילולא נולדה מאיחוד מוטעה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן