לאחר 18 שנה: מ.ס אשדוד ניצחה את מכבי ת"א בבלומפילד

מ.ס אשדוד חזרה מהר הגעש בבלומפילד עם ניצחון חוץ יוקרתי ומפתיע על מכבי ת"א. סבג ואינברום כבשו. רב"ש: "החדרנו בשחקנים אמונה". על הערב הגדול של אשדוד בבלומפילד. בשבת: מכבי חיפה מגיעה לאצטדיון היא'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שני השבוע יצאה קבוצת מ.ס אשדוד למשחק חוץ מהקשים בליגה וחזרה משם עם כל הקופה באופן מפתיע והיסטורי. המארחת הגאה מכבי ת"א, מחזיקת הגביע, הגיעה בתנופה עצומה לאחר שהביסה בפינלנד את הלסינקי בתוצאה 5:0 במסגרת הקונפרנס ליג, שלושה ימים לאחר המשחק מול אשדוד. אך המפגש מול אשדוד הסתיים במפח נפש גדול עבור מכבי ת"א, שעוד באותו הלילה הודיעה על פיטוריו של המאמן פטריק ואן לוון, שלא מצא תשובות במשחק מול מ.ס אשדוד הצנועה, שלא ניצחה את מכבי ת"א בבלומפילד מאז שנת 2003.

למעלה מ-17,000 צופים הגיעו לאצטדיון בלומפילד וסיפקו מופע עידוד ושירה אדירה לאורך כל המשחק. אירופה זה כאן. עשרות מאוהדי מ.ס אשדוד נבלעו בשער 5 ולא כל כך הורגשו. בסיום, שחקני אשדוד הלכו לכיוונם על מנת להודות להם על התמיכה, שכמעט ולא נשמעה.

אך עוד לפני כן, בפתיחה, מכבי הגיעה פייבורטית ברורה למשחק ואף אחד לא נתן לאשדוד סיכוי. המאמן האורח, רן בן שמעון, הכין את קבוצתו כהלכה ואשדוד שיחקה בפתיחה ללא שום רגשי נחיתות, עם שלישיית זרים בחלק הקדמי (מתיאוסיניו, באיו וזקאריה). בדקה-20 הגיע המהלך ששינה את יחסי הכוחות, כאשר הקפטן הצהוב, שירן ייני פגע בחלוץ אשדוד פאהד באיו, עם רגל גבוהה לכיוון החזה. כעבור מספר שניות שופטי המסך הסבו את תשומת לבו של השופט דניאל בר נתן שהלך להתבונן במהלך בעצמו ולאחר התלבטות קלה, שלף לייני את הכרטיס האדום המוצדק. מרגע זה ואילך אשדוד קיבלה ביטחון וגילתה שהשד לא כל כך נורא. הקהל הצהוב ניסה לדחוף את עשרת השחקנים של מכבי, אך בדקה ה-30 אשדוד הצליחה להמם אותם לגמרי עם שער נפלא בבעיטה מחוץ לרחבה של הקשר בן ה-28 נאור סבג, שקבע 1:0 למ.ס אשדוד מול מכבי ת"א, שהייתה כאמור במינוס שחקן.

אשדוד המשיכה לשחק בביטחון והניעה את הכדור בחלק המגרש של מכבי ת"א, שמצדה השיגה את האיום הראשון שלה לשער סמוך למחצית. בדקה ה-41 הקשר אייל גולסה בחן את השוער של אשדוד, יואב ג'ראפי שהדף לקרן בעיטה מסוכנת שהלכה למסגרת. בדקה ה-45 בעיטה חופשית של ברנרד קוואס ממכבי, פגעה בחומה והלכה החוצה. בר נתן שרק להפסקה מול קול שריקות בוז מחריש אוזניים של הקהל הביתי, שכבר הבין שזה לא הולך להיות הערב שלו.

במחצית רן בן שמעון ערך חילוף והכניס את עטאא ג'אבר במקום אבו עקאל, מה שגרם לרענון בחוליית הקישור האשדודית. מכבי ניסתה להתקרב לרחבה של ג'ראפי, אך נעצרה פעם אחר פעם על ידי שלישיית הבלמים צבטקוביץ', אוואני וגיל כהן הצעיר. האחרון היה אחד הטובים במגרש ויזכור את המשחק הזה כאחד הטובים בקריירה שלו. גם האגפים עבדו מצויין עם קני סייף שהראה ניצוצות שהזכירו לכולם את הכישרון שיש לו ברגליים ועם זוהר זסנו, שחקן הנבחרת האולימפית של ישראל שיצא קדימה ללא היסוס. בדקה ה-56 רב"ש ביצע עוד שני חילופים, אינברום ובילו נכנסו והכניסו המון תחכום ופלפל להתקפה האשדודית.

בדקה ה-62 מוחמד כנעאן נכנס לשחק, לאחר שהיה פצוע בתקופה האחרונה. אמנם ייקח לו זמן להוריד את החלודה, אבל גם במצב לא אידיאלי, הוא הראה לנו כמה התגעגענו אליו, באיזה שחקן מדובר. כנעאן שיחק במרכז המגרש והיה הנווט של הקבוצה מרגע כניסתו, עם מסירות מדויקות וחכמות. בדקה ה-72 מכבי התקרבה לשוויון עם בעיטה חופשית נוספת, ששוב נהדפה בצורה נפלאה על ידי ג'ראפי, בדרך לשמירה על רשת נקייה. בדקות הבאות הייתה תחושה שעם קצת יותר תעוזה, אשדוד גם יכולה הייתה להביס את מכבי ת"א, לעיני הקהל שלה, שקרא קריאות "תתפטר" למאמן שלו. ובדקה ה-85 הצדק נעשה בהתקפה מצויינת של אשדוד ובבישול מופלא של כנעאן, שאותת על חזרתו ומסר נהדר לאינברום, שהיתל בהגנה המפוררת של מכבי ו'ירה' את ה-2:0 של מ.ס אשדוד, באדיבות שני המחליפים. השחקנים של אשדוד לא ידעו את נפשם מרוב שמחה ברגעים אלה והתחבקו אלה עם אלה בסיפוק רב. קני סייף רץ למאמן בן שמעון וחיבק אותו חיבוק ארוך ארוך.

זאת גם הייתה תוצאת הסיום באחת מההפתעות הכי גדולות העונה, בה אשדוד משיגה את ניצחונה השני העונה וחוזרת לחיים. אמנם שני המשחקים הבאים יהיו קשים במיוחד (מכבי חיפה במוצ"ש והפועל באר שבע בשבוע הבא) והקבוצה עדיין נמצאת מתחת לקו האדום, אך ביום בהיר, אפשר לראות יציאה מהמשבר, כי ככה זה עם ניצחונות יוקרתיים כאלה. הם סוג של כרטיס יציאה ממשברים.

רב"ש: "היה משחק מוזר"

בסיום המשחק נערכה מסיבת עיתונאים במתחם המפואר של 'בלומפילד'. רן בן שמעון היה מחויך וגאה ואמר: "חושב שגם ב-11 נגד 11 שיחקנו טוב. לא נפלנו ממכבי. אין ספק שהאדום עזר. כשאתה מבקיע אתה משחק עם יותר ביטחון. שיחקנו טוב במשחקים האחרונים אך התוצאות היו גרועות. השחקנים שלנו האמינו שהם יכולים לנצח. החדרנו בהם אמונה. היה משחק קצת מוזר. אנחנו בתקופה, בלי הרבה ביטחון עצמי. אף אחד לא ציפה מאיתנו לקחת פה נקודות. חמודי וטום חזרו לאחר תקופה ארוכה והם תוספת כוח משמעותית. חמודי אחד השחקנים הטובים בליגה וחיכינו לו תקופה ארוכה. אין ספק שמדובר בשחקן ברמה גבוהה מאוד. אין דרך בעולם להתכונן למשחק ספציפי עם אדום. צריך לעשות הסתגלויות קטנות, חשבתי שזה יהיה נכון מאוד להיות עוד יותר התקפיים בדקות שהובלנו."

השוער ג'ראפי הוסיף: "ברור שאני מרגיש טוב באשדוד. מועדון שאני מחובר אליו ואוהב אותו. מקווה שנעשה עונה טובה ונרוץ קדימה. המשחק התפתח שהם היו בעשרה שחקנים וידענו לנטרל טוב מאוד את ההתקפות שלהם".

מניה בטוחה

זה לא פשוט לבוא אחרי רצף של הפסדים, למשחק בבלומפילד ועדיין, להיראות כחבורה אחת, רעבה ותוססת, כפי שמ.ס אשדוד הופיעה נגד מכבי ת"א השבוע. נראה כי ההנהלה נותנת גב למאמן, למרות פתיחת העונה המזעזעת ומסתבר שהסבלנות אכן משתלמת. כשמדברים על ההנהלה, מתכוונים לספונסר הבלתי רשמי של מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן שלבטח היה גאה בקבוצה השבוע, אשר גרפה מחמאות מקיר לקיר והסבה ל'בוס' המון נחת. כמו גם הכניסה של הבן, טום, בדקה ה-75 לאחר היעדרות ממושכת.

בימים האחרונים התפרסמו ידיעות על ג'קי בעיקר במדורים הכלכליים, על עסקאות שביצע לכאורה, או על עסקים שלו שגדלים ומתרחבים. איש העסקים בן ה-54 שולט בעסקיו ביד רמה, בדיוק באותה צורה בה הוא שולט לכאורה במ.ס אשדוד. וגם אם לפעמים יש נפילות, כמו הישיבה בכלא בשנת 2016 או להבדיל, ירידת הקבוצה ליגה ב-2014, ג'קי כמו עוף החול, תמיד חוזר ויוצא מנצח.

לדברי המאמן בן שמעון, הוא קיבל תמיכה משמעותית מג'קי בתקופה האחרונה, חרף התוצאות הגרועות. האחרון נוהג ברב"ש בסבלנות, כיאה לבעל בית שמעריך את איש המקצוע שלו. ניכר לראות שמערכת היחסים שלהם היא יותר משל מעסיק ומועסק רגילים וכי שניהם מסתדרים נהדר. בינתיים, למרות הפתיחה הגרועה לעונה, ניצחון חוץ על מכבי, בהחלט מחפה על כך ונותן תקווה לבאות.

ולמרות ההצלחות של הבוגרת וגם של האקדמיה, יש תחושה כי בן זקן מקבל הכרה הרבה יותר גדולה מחוץ לאשדוד, מאשר בתוכה. יתרה מכך, מרבית אוהדי עירוני אשדוד, מהקבוצות המשפיעות בעיר, אף חשים בוז כלפיו. אך במצב העניינים של הכדורגל והעסקים בישראל, מישהו יכול להמר נגד ג'קי או לקבול על מהלך שלו בשנים האחרונות?

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן