כתב ערבות לחוזה שכירות: מדוע זה כל כך חשוב?

כתב ערבות לחוזה שכירות הוא אחד הדברים היותר קריטיים הקיימים בתהליך שכירות דירה, גם עבור השוכר וגם עבור המשכיר. כל חוזה שכירות באשר הוא חייב לדאוג לסעיף ערבות בחוזה. מה הוא כתב ערבות לחוזה שכירות ואיך זה עובד?

צילום: DEPOSITPHOTOS
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כתב ערבות לחוזה שכירות – מה זה?

כתב ערבות הוא למעשה הבטחה לפיצוי במקרה בו הופר ההסכם או במקרה בו זכאי השוכר לפיצוי. על כתב הערבות להיות חתום על ידי משכיר הדירה ושני ערבים הקשורים אליו. ישנם סוגים שונים של ערבויות לחוזה שכירות, הבולטים מבניהם הם ערבות בנקאית וערבות עצמית. 

איך זה עובד?

קיים כתב ערבות לחוזה שכירות כמעט בכל חוזה סטנדרטי. כתב הערבות כתום על ידי שני אנשים שקרובים לשוכר מספיק כדי להבטיח שהם יעמדו במקרה בו המשכיר אינו יכול לשלם עבור הפרות חוזה של בעל הדירה. הערבים מתחייבים לגבות את ענייני התשלום. כדי להבטיח שגם הם יכולים לעמוד במקרה כזה בעל הדירה יכול לבקש לראות את היכולת הכלכלית של הערבים. מצד שני, יש לנו גם ערבות בנקאית שעובדת בצורה שונה. ערבות בנקאית ניתנת על ידי הבנק, ערבות זו מגיעה אל בעל הדירה ומשמשת כפיקדון פתוח במקרה בו הופר הסכם השכירות. כדי לקבל ערבות בנקאית עליכם להגיש בקשה בבנק בו אתם נמצאים, חשוב לציין שהבנק גובה עמלה מהשוכר שכן הבנק לוקח סיכון. הערבות הבנקאית נחשבת לבטוחה יותר מאשר ערבות עצמית. אופן המימוש במקרה הראשון הוא על ידי פנייה לערבים, במקרה בו גם הערבים אינם יכולים לענות על הפיצוי הכלכלי או שאין מענה, בעל הדירה רשאי להגיש תביעה בבית משפט. ערבות בנקאית ממומשת על ידי פירעון צ'ק הפיקדון מול הבנק בעת הצורך.

למה זה כל כך חשוב?

כתב ערבות לחוזה שכירות הוא הדבר החשוב ביותר שיש לשים דגש עליו בעת כתיבת החוזה. כתב הערבות הוא למעשה רשת ביטחונית שמבטיחה שגם במקרה בו יש הפרה בחוזה, בכל מצב בעל הדירה יהיה זכאי לפיצוי כלכלי. גם במקרים בהם המשכיר אינו יכול לשאת בתשלום. לא תמיד אנחנו יודעים למי אנחנו משכירים את הדירה שלנו, וגם הכרות קצרה לא יכולה לחשוף את כל העניינים הכלכליים שיש לאותו אדם. כתב ערבות הוא למעשה מה שסוגר את כל החוזה, כאן גם במקרה בו אין למי לפנות עדיין תקבלו פיצוי על ידי הגשת תביעה או הפקדת צ'ק ביטחון.

כתב ערבות לחוזה שכירות – איש מקצוע

כדי להבטיח שכתב הערבות יכסה אתכם מבחינה משפטית, מומלץ להיעזר באיש מקצוע בעת כתיבת החוזה הראשוני בו כלול סעיף כתב ערבות. יש לוודא שאכן החתום הינו אותו אדם העומד מולכם, תעודת זהות תקינה ושם מלא, כמו כן לגבי הערבים. אל תקחו סיכונים, היעזרו באיש מקצוע.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן