אישום נגד תושב אשדוד בגין סחיטה באיומים: ״שלא יעיפו לך בטעות בקבוק תבערה לבית״

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד אלעד כהן (21) מאשדוד, בגין סחיטה באיומים על צעיר אחר, בטענה שפגע בחבר משותף שלהם לאחר בילוי בתל אביב הלך לישון אצל אחיו במקום לדאוג לחבר. במשך מספר שבועות הוא איים על הצעיר ועל חייו בדרישה לאלפי שקלים. ביחד עם כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להאריך מעצרו עד תום ההליכים

צילום: דוברות המשטרה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה השבוע לבית משפט השלום באשקלון, כתב אישום בגין סחיטה ואיומים נגד אלעד כהן כבן 21 מאשדוד. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין חן עסיס לביא, כהן סחט לכאורה צעיר אחר לאורך תקופה, רק כי השאיר חבר משותף שלהם לבד בתל אביב והלך לישון אצל אחיו, במקום לדאוג גם לו. 

עוד עולה מעובדות כתב האישום, כי הצעיר המאויים ובחור נוסף שהינו חבר משותף לנאשם ולמתלונן, יצאו באפריל השנה לבלות בתל אביב, וכי בסיום הבילוי הלך הבחור המתלונן לישון בבית אחיו והותיר את החבר המשותף, שלומי, לבד. כהן כעס על הבחור המתלונן והחליט להתעמת אתו על כך. הם נפגשו בביתו של כהן ובפגישה נכח גם שלומי ואחיו רועי. כהן טען כי שלומי נפגע ולכן עליו לשלם "קנס". הוא אמר למתלונן בכזב שאדם שקשור לעבריין הבכיר בני שלמה שמע על התנהגותו והחליט שצריך "לקנוס" אותו, ודרש סכומי כסף המסתכמים בעשרות אלפי שקלים.

״אני אשב עליך״, ״אוציא אותך בחלקים״

  כתב האישום מגולל את הסחיטה והאיומים לכאורה של כהן לאותו בחור, שנמשכו מספר שבועות וכללו בין היתר, גם דרישה לקבל את הנייד ושרשרת זהב כעירבון שיביא את הכסף. זה היה באחד המפגשים בינו ובין כהן כשהבחור המתלונן אמר ׳כי אין לו עכשיו כסף ושישלם בקרוב׳, ענה לו שלומי ״אתה מערבב אותי״ ודרש לראות מה יש בכיסיו, ודרש את הנייד כעירבון. הבחור המתלונן השיב כי הוא זקוק לנייד לעבודתו ובתגובה אמר לו כהן, שלא יחשוב שהוא משחק איתו. ״שלף סכין וגז מדמיע שהיו ברשותו, התקרב אל המתלונן ואיים עליו בכך שאמר לו: ׳אני אשב עליך, לא איכפת לי מהכסף אני רוצה לדקור אותך׳ המתלונן המפוחד״ התרחק מכהן החבר המשותף שלומי הרגיע אותו שכהן לא יפגע בו. כהן, מהעולה בכתב האישום, שאל את המתלונן מתי הוא מקבל משכורת? וביקש שיביא לו שרשרת זהב כפיקדון ואמר שעל המתלונן להעביר לו סכום של 15,000  תוך 3 חודשים. לקראת סוף אותה פגישה אמר כהן לבחור המתלונן כי יש לו את הדרכים להגיע אליו ואיים לכאורה שיזהר ״שלא יעיפו לו בטעות בקבוק תבערה לתוך הבית, גם אם הוא גר בקומה גבוהה״. מקרה נוסף בו דרש כהן כביכול מהמתלונן להביא לו 2,000 שקלים תוך שעה ולא הוא ״יבוא אליו עד הבית ויפגע בו והוא יהיה בבית קברות״.

המתלונן אמר שהוא ינסה להשיג את הכסףלאחר מכן שלח כהן למתלונן שתי הודעות קוליות בהם איים לכאורה כי אם הוא מגיע אליו הביתה. ״הוא מגיע כדי לעשות ולהוציא אותו בחלקים״. בהמשך כהן אמר למתלונן כי ״בפעם הבאה שהם יפגשו הוא יכיר את השטן״. הסחיטה הופסקה לאחר שכהן נעצר.

״המעשים שבוצעו נעשו תוך כדי מעצר בית עם אזיק אלקטרוני״

ביחד עם כתב האישום, עתרה הפרקליטות לעצור את כהן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשה להארכת המעצר נטען כי כהן בחקירתו הראשונה הודה באיומים ובשימוש בסכין הכחיש סחיטה. בחקירה נוספת ובעימות שמר על זכות השתיקה. כן נטען כי כהן ״סחט באיומים קשים את המתלונן למשך תקופה, כאשר באחד מהמפגשים ביניהם איים עליו באמצעות סכין וגז מדמיע והכל על מנת להטיל עליו מורא, ולקבל ממנו כספים שלא מגיעים לו״. עוד עולה כי נגד כהן הוגשו במהלך השנה האחרונה 3 כתבי אישום, כאשר אחד מהם הוגש עם בקשת הארכת מעצר עד תום ההליכים. וכי כהן היה עצור עד 17‪.12‪.20 ושוחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני, ובתחילת יוני הוסר האזיק וניתנה לו אפשרות לעבוד בשעות הלילה. כן נטען שכהן הודה בשלושה כתבי האישום מתוקנים בעבירות איומים, הסגת גבול, הפרת הוראה חוקית והחזקת סמים לצריכה עצמית. וכי התיק קבוע לטיעונים לעונש באוקטובר הקרוב, וכי המעשים המיוחסים לו כעת בוצעו תוך היותו של כהן במעצר באיזוק אלקטרוני ובהמשך משוחרר בתנאים, ״עובדה זאת בצירוף הודאתו  בעבירות אלימות מגבירה את מסוכנותו״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן