כתב אישום נגד צעיר מאשדוד בגין הסתה לטרור בטלגרם: "כל ערבי הוא מטרה"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אראל כוכבי בן 21 מאשדוד, בגין ריבוי עבירות של הסתה לטרור, באמצעות טלגרם. זאת על רקע גל ההתפרעויות האלימות ברחבי המדינה על רקע לאומני- גזעי במהלך מבצע "שומר החומות. ביחד עם כתב האישום עתרה הפרקליטות למעצרו של כוכבי עד תום ההליכים, אולם בית משפט השלום באשקלון, שחרר אותו למעצר בית, השחרור עוכב בשל ערעור שהגישה הפרקליטות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד אראל כוכבי בן 21 מאשדוד. בכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום באשקלון, עולה כי כוכבי מואשם כי ניהל את קבוצת הטלגרם ״צבא האזרחים- תגובת הימין" ובה הסית לכאורה לפגיעה באזרחים ערביים תוך ארגון כביכול של קבוצות וקביעת מיקום וזמני הגעה. זאת על רקע גל ההתפרעויות האלימות ברחבי המדינה על רקע לאומני- גזעי במהלך מבצע "שומר החומות".

על פי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד יוני חדד, בשיאו של גל ההתפרעויות האלימות,  כוכבי פתח וניהל קבוצות ברשת הטלגרם שמטרתן להסית לטרור ולתאם פעולות כוחניות ואלימות נגד אזרחי ישראל הערבים.  כוכבי שלט, ביחד עם אחר המכונה סיקרט גיא, בקבוצת טלגרם פומבית בשם "צבא אזרחים – תגובת הימין!", בה היו מעל 5,500 חברים משתמשים.  עוד עולה מכתב האישום כי כוכבי פרסם בעצמו או בצוותא עם סיקרט גיא, הודעות הקוראות לחברים בקבוצה להכות עד מוות ערבים, לשרוף מסגדים, להגיע למקומות ספציפיים ברחבי הארץ, שבהם התרחשו התפרעויות, תוך הבטחה שיאורגנו עבורם אלות ואגרופנים. משתמשים אחרים בקבוצה הוסיפו ופרסמו קריאות אלימות נוספות נגד ערבים.

בכתב האישום נטען כי ב-11.5.21 פנה כוכבי בטלגרם לאדם המכונה סיקרט גיא, וסיכם אתו על ניהול קבוצת טלגרם פומבית "שמטרתה להסית לאלימות ולטרור ולתאם פעולות כוחניות ואלימות נגד אזרחי ישראל הערבים, בשם 'צבא אזרחים – תגובת הימין!', אותה יצר סיקרט גאי באותו היום".  וכי כוכבי וסיקרט גיא היו כביכול שותפים לניהול הקבוצה, שליטה בתכניה ובהפצתם במסגרת הקבוצה, ושליטה בצירופם או השעייתם של משתתפי הקבוצה. נטען כי כוכבי וסיקרט גיא פרסמו לכאורה  בקבוצת הטלגרם, הודעות שפורסמו בשם הנהלת הקבוצה, ובהן קריאות לעשיית מעשי אלימות, דברי שבח, אהדה, עידוד ותמיכה במעשי אלימות וטרור .

״תכו אותם עד מוות ושלא יהיו פה ראיות"

כתב האישום מתאר את ההודעות המיוחסות לכוכבי ולשותפו. כך למשל נכתב "אהלן מי שמאזור צפון מוזמן לדבר איתי לעשות סדר באזור נצרת, אגרופנים אלות הכל מאורגן". "…אל תצלמו מחר כלום. פשוט תכו אותם עד מוות ושלא יהיו פה ראיות"; "מחר בירושלים ובנצרת בכל הכוח!". בהמשך נכתב על הפעילות בנצרת "מחר בשעה 18:00 תשארו מעודכנים נשלח מיקום בקבוצה כשעה לפני המפגש( מחר בשעה 17:00) יש אלות ואגרופנים לכל משתתף. חברנו שבצפון שימו לב: מומלץ להגיע רעולי פנים. המון מצב רוח ואמונה. מומלץ מכות יבשות או לא לצלם בכלל. סכינים ודברים חדים לא להביא. כל כלי תקיפה אחר שישמש להגנה עצמית בלבד…". בנוסף נכתב : "לא שוכחים מה שהיה, מחרימים את העסקים הערביים!"; "מחר מעדכנים איפה להתארגן על אמצעי תקיפה".

 עוד עולה מכתב התביעה כי בשעות הערב של  12.5. 21 החלה תקרית אלימה כשיהודים נאספו כביכול בטיילת בבת- ים התפרעו, גרמו נזק לגלידרייה בבעלות אזרח ערבי ואזרחים רבים תקפו באלימות קשה אזרח ערבי שעבר במקום. על רקע זה פרסם כוכבי את ההודעה הבאה: "…כולם לצאת עכשיו לטיילת לגבות את הצד של היהודים!!! הלילה יהיה שמה קטלות מפחידות!"; "בת ים!!! התקדמו בטיילת לכיוון יפו, הערבים מיפו מתקדמים בטיילת לכיוונם, איפשהו באמצע הולך להיות פיצוץ ושמה יהיה מוקד רציני!!! כולם לנסות להגיע!! עכשיו חם חם!".

"לשבור את הרגליים לשבור ידיים כמו לעופות"

עוד נטען כי קבוצת הטלגרם שימשה לכאורה להסתה לאלימות ולטרור, ולפרסום קריאות גזעניות גם בידי משתמשי הקבוצה, שפרסמו בה, את האמירות הבאות: "כל ערבי הוא מטרה"; "כל ערבי הוא בן זונה"; "אני עכשיו עם אקדח שיחררתי לערבים כדורים לרגליים עם משתיק"; "כוס אמא של כל הערבים אחד אחדדד לזיין, לקחת אחד אחד ולתת מכות חזקות בעורף של הראש בכדי לשבור את העצם, לשבור רגליים; לשבר ידיים כמו לעופות"; "…מחר בבאר שבע מגיעים לזיין את הערבים הבני שרמוטא…"; "אנחנו פה בשביל לזיין תערבים לא בחורות".

על פי כתב האישום כוכבי  כמנהל הקבוצה היה יכול למחוק את ההודעות,  הללו ולא מחק אותן או השעה את המשתמשים שפרסמו את הדברים.

"ליידות בקבוקי תבערה למסגד אל אקצא"

בנוסף,  נטען כי כוכבי יצר 11 קבוצות נוספות בטלגרם לצורך הסתה לטרור ותיאום פעולות כוחניות ואלימות נגד אזרחי מדינת ישראל הערבים. 9  מהקבוצות הנוספות הוגדרו בידי הנאשם כקבוצות אזוריות שיועדו לתיאום פעילות אלימה כלפי ערבים באזורים ספציפיים ברחבי הארץ. קבוצה נוספת נקראה בידי המשיב בשם "צוות מנהלים", והיא יועדה לריכוז משתמשים שיסייעו למשיב בניהול הקבוצות השונות שיצר. המשיב אף הפעיל בוטים על מנת שיסייעו לו בניהול הקבוצות, ותכנת אותם כך שירחיקו משתמשים ערבים מהקבוצות, וימחקו הודעות בשפה הערבית.

 כוכבי מואשם כי פרסם בקבוצות הנוספות תכנים הקוראים למשתמשים להגיע לפעילויות אלימות כלפי ערבים בהמוניהם, תוך פרסום מוקדים ושעות הפעילות, המלצות כיצד להימנע מזיהוי, לא לצאת מהרכב לפני שכולם מגיעים, להצטייד באלות, אגרופנים וגז מדמיע. קבוצות אלה שימשו להסתה לטרור ולפרסום קריאות גזעניות גם בידי משתמשים נוספים החברים בהן, ובין היתר פורסמו בהן הודעות לפגוע באזרחים ערבים וברכושם, לפגוע במסגדים, להכין בקבוקי תבערה, לתפוס ערבי ולפגוע בו, לדקור ערבים, ליידות בקבוקי תבערה למסגד אל אקצא, לבצע את הפעולות הקטלניות באופן שקט ("בשושו") .

נטען  למשל, כי בקבוצת "צבא האזרחים צפון" כתבו המשתמשים ביחד עם כוכבי את האמירות הבאות: "כהנא  גאה בנו מלמעלה"; "תכינו בקבוקי תבערה"; תעברו ליד סונול קחו קצת דלק"; "קחו בקבוקי זכוכית שימו בתוך הבקבוק זכוכית דלק כמעט כל הבקבוק קחו איזה סמרטוט שימו בתוך הבקבוק ותדליקו את הסמרטוט ותזרקו בלי פחד" ונטען כי כוכבי היה בעל שליטה בכל התכנים בקבוצות הנוספות, וכן היה בעל אפשרות להשעות משתמשים מהקבוצה, והוא אף השתמש בפועל בהרשאות אלה מעת לעת, ולמרות זאת, הנאשם לא עשה כל שימוש בהרשאותיו למחוק את התכנים או להשעות את המשתמשים שפרסמו אותם, ובכך אפשר את הפצתם בקרב חברי הקבוצה".

כוכבי נעצר על ידי המפלג הביטחוני ביאחב"ל בלהב 433. ביחד עם כתב האישום הוגשה בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים. אולם בית המשפט החליט לשחרר את כוכבי למעצר בית. ביצוע ההחלטה עוכב לבקשת הפרקליטות לצורך הגשת ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן