כתב אישום המתעלל בכלבו: אדגו עינה, התאכזר והתעלל בכלבו ׳בוס׳

המשטרה הגישה כתב אישום נגד אנדועלם אדגו מאשדוד, בגין התעללות בכלבו ׳בוס׳, לאחר שקשר אותו למסתור הכביסה ברצועה קצרה והותירו בלי מזון ומים תחת השמש הקופחת, דבר שגרם למותו של הכלב. הסיבה למעשה כעס על הכלב שעשה צרכיו בבית. ביחד עם כתב האישום הוגשה בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המשטרה הגישה כתב אישום נגד תושב אשדוד אנדועלם אדגו, בעליו של כלב הפיטבול ׳בוס׳, שנחנק למוות, לאחר שנקשר שעות ברצועה קצרה לבניין בו גר והושאר בשמש הקופחת ללא מזון ומים.
מכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום באשקלון, באמצעות עו״ד ילנה אוליס עולה כי אדגו בן ה- 20 בעליו של כלב מסוג פיטבול בשם ׳בוס׳ חזר ביום שישי 11‪.‬9‪.‬20 לביתו שברחוב סיני מבילוי לילה, וגילה שהכלב ׳בוס׳ עשה את צרכיו בבית, וכעס ״ובתגובה הוציא את הכלב ׳בוס׳ אל מחוץ לבית, קשר אותו בקולר ברזל קצר מאחורי מסתור כביסה ונכנס לביתו והלך לישון״. עוד עולה מעובדות כתב האישום כי בוס נותר ללא מזון וללא שתיה, ״ללא יכולת תזוזה, ישיבה או שכיבה כאשר קולר הברזל חונק את גרונו ולא מאפשר לו אוויר לנשימה״ במשך 12 שעות. וכי רק למחרת בשבת 12‪.‬9‪.‬20 בערך בשעה 08:40 התעורר אדגו משנתו יצא אל מסתור הכביסה והבחין בכלב בוס כשהוא שוכב ללא הכרה, תחת השמש הקופחת כשהוא תלוי מגרונו, לפי הנטען בכתב האישום. אדגו הכניס את הכלב לאמבטיה כעבור שעה הגיעו למקום פקח וכלבנית של העירייה והבחינו בכלב בוס כשהוא ״שרוע באמבטיה, חנוק לא נושם והחלו לבצע פעולות החייאה״ והעבירו את הכלב לקבל טיפול רפואי. אך למרבה הצער הכלב בוס לא שרד ומת.


בכתב האישום נטען כי מותו של הכלב נקבע ממכת חום ושסבל טרם מותו מדימום פנימי בבטן מקרע לא ידוע בכלי הדם. ״בנסיבות אלו עינה אדגו את הכלב ׳בוס׳, התאכזר אליו והתעלל בו בכך שהותירו למשך למעלה מ- 12 שעות קשור ללא מזון ושתייה ובהמשך תחת השמש הקופחת. בנסיבות אלו הנאשם אדגו הרג את הכלב בוס במזיד ושלא כדין״. כתב האישום מייחס לאדגו עבירת הריגה או היזק לבעל חיים והתעללות בבעלי חיים תוך גרימת סבל חמור בכוונה. ביחד עם כתב האישום הוגשה לבית המשפט בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים. בין היתר נטען כי אדגו בחקירתו ״מאשר כי אכן קשר את הכלב למסתור הכביסה ולמעשה שכח מקיומו והלך לישון״ בין היתר נטען בבקשה כי קיים חשש שאדגו יתחמק מהליכי שפיטה ונטען כי הוא ברח מהרשויות לאחר המקרה.
בעקבות המקרה התארגנה הפגנת מחאה נגד האדישות של השכנים, ההתעלמות של הרשות המקומית וההתעללות הקשה של הבעלים בשבוע שעבר ברחוב סיני, סמוך לביתו של המואשם. המגינים כינו את המעשים שהובילו למותו של בוס כ׳רצח׳ ועשרות אנשים מצויידים בשלטים מחו נגד המקרה המצער.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן