כתב אישום: בני זוג מאשדוד סחטו גברים במאות אלפי שקלים

פרקליטות דרום הגישה כתב אישום כלפי בני הזוג הילה ושלמה טל מאשדוד, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות וסחיטה באיומים. מעובדות כתב האישום עולה כי בני הזוג הפעילו באינטרנט פרופילים פיקטיביים בהם התחזו לצעירות וניהלו קשרים עם גברים והחליפו תמונות אינטימיות. כמו כן, קיבלו מהגברים כספים וכשסירבו לתת עוד כספים, סחטו אותם לכאורה תוך שהם מאיימים כי יעבירו את התמונות האינטימיות לבני משפחתם. במעשים המיוחסים להם הם הצליחו לקבל מהגברים סך של כחצי מיליון שקלים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד בני הזוג הילה ושלמה טל, מאשדוד בגין ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וסחיטה באיומים. באחד האישומים הוגש גם כתב אישום כנגד בנם של בני הזוג בגין התחזות לעובד ציבור.

מעובדות כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע באמצעות עו"ד שלי אסף עולה כי זוג ההורים התגרשו, אך בתקופה בה מייחסים להם את ביצוע העבירות בין השנים 2019-2021, הם ניהלו משק בית משותף.

זוג ההורים הילה (42) ושלמה טל (49) יצרו קשר באמצעות פרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות עם גברים. שוחחו עימם והתחזו לצעירה מסכנה שזקוקה לכסף. השיחות התנהלו תחילה בפייסבוק, ובהמשך לעיתים אף עברו לוואטסאפ ולשיחות קוליות. לפרופילי הפייסבוק השונים צורפו תמונות של אישה צעירה ונאה. עוד עולה כי בחלק מהמקרים, התחזו  זוג ההורים לצעירה המבקשת כביכול שישלחו אליה תמונות אינטימיות שלהם, והיא מנגד הייתה מעבירה להם תמונות שהן כביכול שלה. כאשר היו הקורבנות מסרבים להמשיך להעביר את הכספים לבקשתה של ה"הצעירה", היו השניים מאיימים לפגוע ולהפיץ התמונות האינטימיות שלהם.

כתב האישום כולל 13 סעיפי אישום של גברים שנטען כי נפלו קורבן למעשיהם. כך למשל באישום השני הכיר א.ב בקבוצת הפייסבוק "חברים שאני עלול להכיר" צעירה בשם "רותם שנלר", שזה פרופיל מזויף שאותו הפעיל  הבעל ודרכו קיים קשר עם א.ב, כאשר  הבעל מתכתב והאישה  שולחת הודעות קוליות.בכתב האישום מתואר הקשר במסגרתו הציגו זוג ההורים ל א.ב. מצג שווא בו כאילו רותם היא צעירה יתומה בת 26, מהעדה הפרסית, המתגוררת בירושלים אשר רוצה להתחתן. שבועיים אחרי שהכירו, "רותם" הבטיחה ל א.ב.  שהם יתחתנו והוא, כאדם מאמין, חיפש זיווג והאמין שהיא הגיעה אליו משמיים. אולם, במסגרת הקשר, השניים לא נפגשו מעולם.

כבר ביום בו הכירו ביקשה "רותם" מ א.ב. 300 שקלים בטענה שאין לה איך לעשות שבת. כשהשיב לה תחילה שאין ביכולתו לתת לה. הגיבה "רותם" בכך שאמרה לו שהוא לא רציני ולא רוצה לעזור לה ואיחלה לו בהצלחה. הוא שאל אותה למה היא מדברת ככה "לא הכל זה כסף", והיא השיבה "אני מבינה אותך… לא ראית אותי עדיין ובגלל זה אתה לא רוצה לעזור לי בכסף, אני מכבדת את ההחלטה שלך… שיהיה לך בהצלחה". למחרת, שלח איב. ל"רותם הודעה בה כתב " בוקר טוב" והיא השיבה "מה אתה רוצה??". הוא אמר לה שאם באמת היה לו כסף הוא היה עוזר לה והיא סיפרה לו שהיא בכתה כל הלילה כי אין לה כסף לצרכי שבת.  א.ב. השתכנע וביקש ממנה את מספר הטלפון שלה והשניים התחילו להתכתב בוואטסאפ. באותו היום, במהלך ההתכתבות בוואטסאפ, "רותם" שאלה אותו באיזה בנק הוא מנהל חשבון וביקשה ממנו להיכנס לאפליקציה ולהעביר לה 300 ש"ח. א.ב. העביר לה את הכסף. כעבור יומיים ביקשה "רותם" 1600 ש"ח עזרה בתשלום חשבון חשמל והוא סייע לה ב-700 ש"ח, עוד באותו הלילה, היא מספרת ל א.ב. שיש לה יומולדת והוא קונה לה טלפון סלולארי בסכום של כ־4,000 ש"ח, אותו הוא העביר אליה באמצעות נהג מונית שזוג ההורים הנאשמים שלחו לו. עוד עולה מעובדות האישום כי מספר ימים לאחר ההיכרות אמרה ״רותם" ל א.ב. שהם יסעו ביחד לסוף שבוע באילת, ולמחרת היא מבקשת ממנו שיעביר לה 2,000 ש"ח בשביל לקנות בגדים והוא העביר.

כתב האישום מפרט עוד בקשות עזרה כספית ש"רותם" מבקשת מ א.ב. במסגרת הקשר, הוא העביר ל"רותם" כספים, קנה לה תכשיטים, כ-12 מכשירי טלפון סלולרי, הלבשה תחתונה, וכן נתן לה את הסיסמא לחשבון הבנק שלו שתוכל לראות יתרת עובר ושב בחשבונו. עוד עולה מעובדות האישום כי "רותם" הבטיחה ל-א.ב. בתמורה לכספים ששלח כי תשלח לו  סרטונים ותמונות אינטימיות שלה, כביכול. הוא האמין שהסרטונים והתמונות האלה הם אותנטיים ושלח לבקשתה של "רותם" תמונות וסרטונים שלו כשהוא עירום.

אחיו של א.ב. גילה על העברת הכספים והזהיר אותו. א.ב. החליט להפסיק את הקשר אך בהמלצת אחיו, המשיך א.ב. להתכתב עם ״רותם״ משום שהיא הציגה לו מצג שווא שהיא יתומה הצריכה לקבל ירושה של 3 מיליון שקלים, והבטיחה להחזיר לו סך של 170,000 שקלים. א.ב.  האמין שהיא אכן תחזיר לו את הכסף והמשיך להתכתב איתה. א.ב. עצמו נקלע לקשיי נזילות ואחיו הפקיד בחשבונו סך של 10,000 שקלים. כשזוג ההורים הנאשמים הבחינו בכך שלחה "רותם" הודעה  בה סיפרה לו כי לפני חג סוכות היא תעביר לחשבונו את הכסף מהירושה. אחרי ההודעה היא ביקשה ממנו 1,500 שקליםו כשהוא סירב הוא החל לקבל איומים כי היא תעשה לו בושות ותפיץ לכל אנשי הקשר, למשפחה ולרב שלו את תמונות העירום והוסיפה שלא כדאי לו להתעסק איתה. מאותו הרגע הוא הפסיק את הקשר איתה. על מנת לשכנע אותו התחזה הבעל הנאשם לעורך הדין של "רותם", שמטפל לה בירושה וביקש את פרטי החשבון שלו בשביל להעביר לו כביכול סך של 420,000  שקלים אך אמר לו כי הוא צריך להעביר לו 10,000 שקלים לצורך ביצוע ההעברה והוא העביר. כן נטען כי בהמשך התחזה הבעל הנאשם לאביה החורג של "רותם" הציג עצמו בשם שלומי אמויאל והטיח בא.ב. שהוא נוכל ורמאי, ושכל שהוא רוצה זה לקחת את הכסף של "רותם”.

סרטונים מיניים תמורת כספים

 א.ב. קיבל לאחר מכן הודעות בוואטסאפ מצעירה שהוא לא מכיר וממספר שלא מוכר לו. הצעירה לא הזדהתה בפניו, רשמה לו "ערב טוב" ושאלה האם הוא נשוי. בנוסף, צלצלה 4 שיחות קוליות, אך הוא לא ענה. וכשבדק באפליקציית ME, ראה שהמספר החדש רשום על שם  רינת טל. הוא פנה אליה והציג עצמו תחילה כיוסי מתל אביב ושאל אותה אם היא שולחת לו הודעות. אותה "רינת" ענתה לו כי היא בחורה ממוצא גאורגי וכי שמה רינת טטיאשוילי והיא קיצרה את שם משפחתה ל"טל", עוד סיפרה כי היא באה ממשפחה מרובת ילדים, שאחותה נפטרה, ושהיא לומדת רפואה באוניברסיטה הפתוחה ונותרו לה שמונה חודשים לסיום התואר ושבינתיים היא עובדת בחנות בגדי נשים בירושלים.היא סיפרה לו שהיא זקוקה לעזרה כספית למימון המשך הלימודים והבטיחה שאם א.ב.  ישלח לה כסף היא תשלח לו סרטון שלה שבו היא רוקדת.  א.ב. שלח לה 700 שקלים  דרך קוד למשיכה ללא כרטיס וקיבל סרטון של "רינת" רוקדת עם פנים מטושטשות. עוד באותו הלילה, שוב  היא ביקשה 400  שקלים ואמרה שבתמורה לכך היא תשלח לו עוד סרטון אינטימי שלה. במסגרת הקשר לה שלח א.ב. ל"רינת" כ- 40,000 שקלים אותם  העביר בדרך של משיכה ללא כרטיס.

חלק מהכסף שהועבר הוא כביכול עבור פיצוי למקום עבודתה לאחר שהיא סיפרה לו שכביכול נתפסה בעבודה כשהיא מצלמת סרטון ומנהל העבודה מבקש פיצוי בסך 13,000 שקלים שלא יתלונן במשטרה. כדי לחזק את הסיפור הבעל הנאשם התקשר אל א.ב. כשהוא מתחזה ל"עמוס" חוקר בתחנת משטרה ואמר כי התלונה נגדו נסגרה. בהמשך התחזה כביכול בנם של זוג ההורים לחוקר במשטרה ואמר כי יש נגד א.ב. תלונה במשטרה אולם א.ב. סירב להעביר כספים נוספים. בסך הכל הוא העביר לזוג ההורים סך של 207,000 שקלים.

 כתב האישום מגולל עוד 12 סעיפי אישום נוספים. באחד מהם שילם גבר סך שך 152,000 שקלים ונותר בחובות והפך חדל פירעון. במקרה נוסף נטען כי איימו על גבר שאם לא ישלם כסף הם יעבירו את תמונתו האינטימית לגרושתו ולבתו בת ה- 10 והוא העביר להם סך של 23,000 שקלים. בסעיף אישום אחר קיבל גבר איום כי תמונתו תגיע לאשתו וילדיו. האישה הנאשמת אף התקשרה לביתו של הגבר ואמרה לאשתו כי היא סוכנת ביטוח וביקשה את הבעל. כאשר ענה לטלפון איימה עליו כביכול שתספר לאשתו והוא העביר 10,000 שקלים. בסך הכל נטען כי הנאשמים קיבלו במרמה סך כולל של 497,599 שקלים. ביחד עם כתב האישום עתרה הפרקליטות להארכת מעצרם של זוג ההורים הנאשמים עד תום ההליכים.

עורכת דינה של הילה: ״לא הייתה מודעת למעשיו שלה הגרוש שלה״

עו"ד רינת אפרים-יהב שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר באם לשבעה ללא עבר פלילי. היא שיתפה פעולה עם החוקרים ולטענתה חלקה בפרשה הוא שולי וכי לא הייתה מודעת  לכל מעשיו של הגרוש שלה. רק לאחרונה הוגש כתב האישום וטרם קיבלנו את חומרי החקירה לאחר שנקבל ונלמד אותם נציג את טיעוננינו בפני בית המשפט”.

עורך דינו של הבעל‫: ״מדובר באדם ללא הרשעות פליליות קודמות״

עו”ד אדגר קריסטל, המייצג את שלמה טל מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "מדובר באדם ללא הרשעות

 פליליות קודמות. אנחנו בשלבים ראשוניים של ההליך המשפטי. נקבל את חומרי החקירה ורק לאחר מכן נוכל להתייחס באופן מהותי לאישומים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן