הלן גלבר: "כראשת עיר אנקה את קיני השחיתות  והמאפיה באשדוד"

המועמדת לראשות העיר אשדוד, עו"ד הלן גלבר, מאמינה שעל פי הסקרים והאווירה ברחוב תגיע לסיבוב שני. בראיון עומק ומרתק היא פורשת את משנתה והחזון שלה לעיר אשדוד ל5 השנים הקרובות . "אני אהיה האישה הראשונה שתיבחר לראשת העיר אשדוד". מתחייבת לא לחבור ללסרי בשום צורה ודרך ומסבירה למה לחמני וכצנלסון לא חוברים אליה. מתייחסת למאבק שלה מול הטייקון ג'קי בן זקן, על ההכפשות נגדה, ועל המאבקים שלה ב15 שנה בעוולות לתושבים, על בנייה לא חוקית, השתלטות על שטחי ציבור

גלבר. בטוחה בניצחונה.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ש. חברת מועצת העיר אשדוד, עו"ד הלן גלבר, מועמדת לראשות העיר. כל התקופה הזו באופוזיציה חריפה וקשה ובעלת הישגים. אבל איזה ניסיון מוניציפלי ניהולי את מביאה איתך. לחשוף שחיתויות זה חשוב אבל גם לנהל עיר צריך…

"ניהלתי מערכות עסקים פרטיים שלי בהצלחה מרובה ועם תקציבים גדולים. בפאן הציבורי אין במועצת העיר מישהו ,שמכיר יודע ובקיא בעבודת העירייה יותר טוב ממני. כחברת מועצת עיר ושליחת ציבור כבר 15 שנה שעובדת צמוד עם התושבים, למדתי את כל מה שצריך לדעת על התחום המוניציפלי. מי שמכיר אותי יודע עד כמה אני יסודית ויורדת לפרטי פרטים. אין יותר נגישה ממני לציבור הרחב. אני חיה את השטח, את האנשים, פתרתי המון בעיות ועוולות לציבור, הייתי גם שותפה למהלכים רבים בעירייה, גם כאופוזיציונרית. אני לא רק הצבעתי נגד. על דברים שנראו לי טובים לציבור, הצבעתי בעד. בנוסף, במשך 8 חודשים הייתי בקואליציה כממונה על החברה העירונית והעיד ראש העיר לסרי, שעשיתי בתקופה זו מהפיכה בתחום. בתחום התכננוני פעלתי רבות, ניהלתי מאבקים למען התושבים כולל מאבקים משפטיים על תכניות, שהעירייה הגישה בלי לתת פתרונות הולמים לציבור כמו מוסדות ציבור ,והצלחתי ברוב המאבקים. לא הייתי חברת מועצה, שמגיעה פעם בחודש לישיבה והולכת הבייתה. אותי ראו הרבה במסדרונות העירייה נלחמת למען התושבים, ואותי לא יכלו למרוח כי באתי מוכנה מכל הבחינות. חוץ מזה, גם מנחם בגין המנוח היה 30 שנה באופוזיציה וכשנבחר להיות ראש ממשלה. אין חולק שהיה ראש הממשלה מהטובים שהיו לנו. לי יש גם יכולות מנהיגותיות. אנשים מאמינים בי .אני עם ראש פתוח בעלת יכולת להוביל".

ש. ואת מאמינה שתיבחרי?

"בוודאי. ראשית, הסקרים של כל המועמדים מנבאים זאת: שאני המובילה ואני זו שתוכל במצב הנוכחי לצלוח מול לסרי לסיבוב השני ולנצח אותו. אנחנו גם הכי קרובים מאי פעם לאישה שתיבחר לראשות העיר אשדוד- אני רואה את זה ברחוב, אני רואה את זה בכנסים, אני רואה את זה באירועים, אני רואה את זה ברשתות החברתיות. תושבי אשדוד מאסו ב- "פוליטיקת העסקנים" של ה-15 שנים האחרונות. נמאס להם מהכוחניות, מהקומבינות, משלטון המקורבים. זה שאני אישה נותן לי יתרון בבחירות האלו. התושבים מבינים שאישה, מנוסה, שמכירה את כל הבעיות ויש לה את כל הפתרונות תביא רוח חדשה לעיר. תביא תנופה חדשה. אווירה אחרת".

ש. היותך אישה בעולם גברי קשוח, למראית עין היא חיסרון באשדוד לדעתך? איך קיבלו אותך בהתחלה? הרגשת שמזלזלים?

"לסרי זלזל בי בתחילת הדרך, ומהר מאוד הבין שאני לא פראיירית, ומצליחה לנצח אותם בכל מהלך, וללמד אותם איך עובדים. נלחמתי בהם בכל ניסיון לקחת חלקה טובה של התושבים, במכרזים תפורים, בגזילת שטחי ציבור ובמאבקים למען הציבור. אין מאבק צודק שנעשה בו עוול שלא הייתי שם. אותי לא יכולים למרוח ולא לספר לי סיפורים כי אני תמיד מוכנה"

ש. למה את חושבת שכעת יותר מאי פעם אישה תיבחר לראשות העיר?

"מעבר לזה שיש לי את הסיכויים הגדולים ביותר בשל פעילותי הענפה יותר מכל מועמד אחר אני סבורה שלאישה אין  אגו, כמו שאימא פועלת למען ילדיה, שמכילה את כולם עם הרבה חמלה ואינטלגנציה רגשית גבוהה. זו ההזדמנות לקרוא לנשים להצביע עבורי. יש לנו מעל 50 אחוז נשים והנשים חייבות להצביע עבורי. אני אשמור על זכויות הנשים בכל הפרמטרים".

ש. יש לך נתונים על זה?

"כן.  באשדוד הנתונים לא מעודדים. נשים באשדוד סובלות מפערי שכר, אפליה בעבודה, וחוסר ייצוג בתפקידים בכירים. פערי שכר בין גברים לנשים באשדוד הם 17%, שהם דומים לממוצע הארצי.  שיעור הנשים העובדות באשדוד הוא 56.3%, שהוא נמוך מהממוצע הארצי של 60.2%. שיעור הנשים בתפקידים בכירים באשדוד הוא 28%, שהוא נמוך מהממוצע הארצי של 32%. שיעור האקדמאיות באשדוד הוא 47%, שהוא נמוך מהממוצע הארצי של 52%"

ש. אם תיבחרי יהיו נשים יותר בעירייה?

"ברור. ואת זאת גם החוק קובע, במסגרת אפליה מתקנת לנשים. כן, הגיע הזמן שנשים באשדוד יקבלו יחס שווה בכל התחומים, שהזכרתי"

 ש. המאבקים שלך נגד שחיתות ועוולות בין היתר הובילו בפרשת השוחד הגדולה של הקבלנים  בעיריית אשדוד (בתקופת צילקר) כתבי אישום רבים נגד קבלנים ואנשי ציבור. שניים מהם בדרך לכלא. יצחק דרי לעמרם כנפו, סגני ראש העיר לשעבר. בעירייה מאז למדו את הלקח?

"לצערי, לא.. קיוויתי שכן. אבל בפועל, מצאו שיטות אחרות. איך  למשל לנגוס בשטחי ציבור, במקום להפריש שטחים לתושבים, למוסדות ציבור, כפי שהחוק מחייב. הם ממשיכים להיטיב עם יזמים, עסקנים ומקורבים. לתושבים, נמאס מחלוקת השלל למקורבים. מה שעשיתי בשנים האלה עליתי על השיטות פוגעות בתושבים ועצרתי זאת מול בתי משפט מבקר מדינה ועדות  מחוזיות וארציות. וכמובן זכיתי בבתי משפט"

ש. השבוע הייתה כתבה על הטייקונים  בערוץ 12 שתומכים במועמדים. אחד ג'קי בן זקן, שתומך בלסרי והשני עו"ד צחי אבו, שתומך בברק סרי. טוענים שאת אחראית ויזמת את התחקיר..

"אני שמחה שמייחסים לי כזה כוח. אבל לעצם התחקיר. לצערי, התחקיר במוצ"ש בחדשות 12- מספר את הסיפור של העיר שלנו. ראינו בתחקיר שניים שרוצים להיות ראשי עיר, בדיוק לא מהסיבות הנכונות. אשדוד זה לא משחק "חפש את המטמון". מספיק כבר עם חלוקת השלל למקורבים. אשדוד מחבקת את כל בניה ובנותיה, ולא משנה כמה כסף יש להם וכמה כוח פוליטי יש להם. וכאילו שלא הספיק לנו לסרי, הגיע האח התאום שלו סרי. ולכן אני קוראת לשניהם לפרוש. אם הם לא יפרשו, תושבי העיר להראות להם את הדלת החוצה".

ש. ולשאלה, את יזמת את התחקיר?

"אני סבורה שזה לא הסיפור מי יזם וכדומה ועיתונאים באשדוד צריכים להתעסק במה שראינו בכתבה. אני לא מבינה איך עיתונאים לא כותבים על הדברים האלה. זה הזוי שמתעסקים במי שמתעסק בכתבה. הרצון של לסרי וסרי הוא שיעסקו באיך המידע הגיע  לכתב, ולא שייתעסקו במידע אודותיהם. שלא ייתעסקו במי שפוגע בעיר, במי שלא רואה את טובת התושבים"

ש.  את יודעת שכעת גם נגדך מוציאים מהארון כעת כל מיני פרשיות. בין היתר על הקשר שלך בבחירות קדומות עם הקבלן דני אביטן שהעניק לך הלוואה כדי שתכניסי את בנו לרשימה..

"הטענות שמועלות מהארכיון כנגדי- במהלך החודשים האחרונים שבהם מתנהל הקמפיין, וביתר שאת אחרי תחקיר חדשות    12, לא באים בחלל ריק.  מתמודדים החלו להעלות פתאום ידיעות נגדי מהעבר הרחוק- על הכסף מדני אביטן וכל ההקלטות של חברת החקירות ששמו עליי בעבר, אז בוא נעשה סדר בספין. סיפור דני אביטן הוא אירוע שעבר את מבקר המדינה. מדובר בהשתתפות מועמד במימון קמפיין. בגלל שלא הצלחנו בבחירות, הוא התחרט ותבע. זה הגיע לבוררות וזכיתי. זו השורה התחתונה"

ש. טוב ,מה שיוצא כעת נגדך זה גם הקלטות שלך שבבחירות 2018 גרמו לך נזק..

"העניין הזה שבו ג'קי בן זקן רדף אותי, לקח נגדי חברת חקירות בינלאומית ואז גם תבע אותי בתביעת ענק של 26 מיליון ש"ח, גם בו זכיתי בבית המשפט. אז מה עושים עכשיו? לוקחים את חברת המועצה שהותקפה ע"י בעלי הון, שהיא בעצם הקורבן, או זו שהם ניסו להפוך לקורבן, ולא הצליחו, ועושים ספין על הידיעות כי מניחים שתושבי אשדוד לא זוכרים את האמת. אז אני מזכירה להם. ניצחתי בבוררות ובבית המשפט וכל הסיפורים האלו הם חרטא. פשוט עושים עוד סיבוב על החומרים האלו כי אין להם משהו אחר. לוקחים אטריות מחוממות, לא מספרים לציבור שזכיתי במאבקים האלו והאמת לצידי, ומוכרים אותן כידיעות שליליות נגדי. ככה, בשיטות של עבריינים מנסים לחסל אותי. זה לא יצליח להם. אני לא יהפוך לעוד קורבן של בעלי ההון. הפעם הציבור איתי. מדובר בשיטות של מאפיה. העלילו עליי במהלך השנים את כל העלילות .ניצחתי בכל ההליכים המשפטיים.  משתמשים שוב בעלילות האלה זה ממש שיטות של מאפיה".

 ש. נזכיר : במסגרת  הפעילות שלך כאופוזיציונרית הביאה עלייך תביעת ענק של ג'קי בן זקן 26 מיליון שקלים לאחר שטען כי הזקת לעסקיו בפעילות שלך ובחשיפות על מע"ר דרום ששם לגקי אינטרסים גדולים. נזכיר בית המשפט דחה את התביעה וטען כי נרדפת בחקירות ובמעקבים והקלטות, והוציא אותך זכה וצחה. מעריך שלא היה קל עבורך. איך עוברים תקופה כזו? ואיך לא מתייאשים ואומרים עזבו אותי פוליטיקה

"כשקיבלתי את התביעה ענק הבנתי שאני עושה משהו טוב. אותי לא מפחידים. מדובר בשלטון של מאפיה. מה שנעשה לקחו חברת חקירות בינלאומית, רדפו אחרי שנה וחצי. לקחו חברת מועצה שעושה עבודתה הציבורית שהותקפה על ידי בעלי הון ואינטרסים. בבית המשפט התבררה האמת וניצחתי אותם בכל ההליכים. השופט  במחוזי קרא לזה  'תביעת השתקה' ובבית המשפט העליון קראו לזה השופטים 'תביעת הפחדה'. התביעה לבסוף נדחתה על הסף ובפסק הדין כתבו השופטים שביצעתי את עבודתי הציבורית על הצד הטוב ביותר ובעצם נרדפתי על ידי בעלי הון. פסק הדין קיים ואפשר לעיין בו ולהבין מה היו האינטרסים של בעלי ההון שלא צלח להם"

ש. ועדיין זה היה תהליך ארוך לא עלה בדעתך לפרוש לסיים את זה?

"ממש לא. לרגע אחד לא חשבתי לפרוש מהחיים הפוליטיים. מי שמכיר אותי אני עשויה מחומרים שלא מאפשרים לי לפחד מאיש. אני חדורת מטרה לפעול אך ורק למען הצדק, נגד עוולות ולמען התושבים. גם האמונה שלי בצדק היא החוזק שלי וגם הציבור שתמך בי כל הדרך"

ש. האם נפגשת בחודשים האחרונים עם בן זקן? שמועה שישבתם לניקוי שולחן. האם זה נכון?

"ממש לא. בריש גלי. עלילה. לא נפגשתי איתו  ושום קשר ושום שיחת טלפון לא היית לי איתו. אין לי על מה".

ש. נושא החיבורים הפוליטיים: ב2018 היו דיבורים על זה. טיוטות הסכמים על חיבור שלך עם כצנלסון ולחמני. המחנה הליברלי מסורתי. בסוף זה לא קרה. כצנלסון ולחמני קוראים לך  שוב לחבור אליהם. כצנלסון אומר שאת בכלל לא מתאימה לראשות כעת בגלל חוסר ניסיון ולחמני אומר שאת לא רוצה סקרים. מה קורה בגזרה הזו? האם אנו חוזים בשידור חוזר מ2018

"אני פניתי לכולם לכצנלסון, לנכט, לחמני. בדיוק כמו בבחירות האחרונות. העניין הוא שאצל לחמני האגו חזק ממנו האגו של לחמני חזק ממנו- הוא מכיר מצויין את מצבו בסקרים ולכן הוא לא מפרסם סקרים. הוא יודע שאני במרחק קטן מלנצח את לסרי ובפער גדול מאד משאר המועמדים. הוא מעדיף לנסות לפגוע בי בחודש האחרון ובכך להכתיר את לסרי שוב לראש העיר מאשר לחבור אליי. זה רק אגו. תושבי אשדוד לא ישכחו לו את זה. הוא רצה סקר באמצע אוקטובר. יש לנו מספיק סקרים ויודעים מה המצב. אלי לחמני דואג לאלי לחמני… אדם שיש לו מספרים נמוכים(5-6%)  חודש לפני הבחירות – עסוק רק בעצמו ולא לטובת התושבים.."

ש. וכצנלסון. אומר את לא מתאימה בכלל כי לא ניהלת כלום ומציע לך שתבואי תתמכי בו.

"סגן ראש העיר אשדוד, שמעון כצנלסון, לצערי, לא הוא מנהל המו"מ"

ש. אז מי מנהל את המו"מ בשמו?

"בעלי אינטרסים כלכליים גבוהים בעיר"

ש. יכולה לפרט?

"מספיק מה שאמרתי ומציעה  לו שיביט במראה וילמד משהו על עצמו"

ש. הייתה לך תקופה שהיית בקואליציה עם ד"ר לסרי, ונדמה ששניכם הפכתם למספר חודשים לזוג פוליטי מעניין. מה קרה למה זה נגמר?

"באותה עת הייתה על הפרק הצבעה על הגדלת יחידות דיור למע"ר דרום, ועל זה הם הפרו הסכמים איתי. הם הבינו והודעתי בקול רם שאני אצביע נגד. מייד לקחו ממני את המינוי על הרשות למאבק בסמים ואת הגיל הרך בחברה העירונית. לא הייתי מוכנה.  אותי לימדו שהסכמים ולחיצת יד זה ברזל. אני מזכירה שלסרי הצהיר מעל כל במה שביצעתי מהפיכה בחברות העירוניות, ואמר שאיש לא קידם את החברות הללו כמו שעשיתי בתקופה כל כך קצרה. בכל התחומים גם בהתייעלות, וגם בהכנת תכניות אופרטיביות. וברגע שראו  שאני לא מתכוונת להתיישר איתם בנושא מע"ר דרום, שעליו נאבקתי והובלתי הכל נסגר בפני. אמרתי תודה לא צריך. באתי לעבוד למען הציבור לא לשמש בובה של אף אחד"

ש. התאכזבת?

"התאכזבתי שלסרי לא דואג לתושבים, אלא עוסק בקומבינות למען אחרים וכל זה בגלל שאמרתי מראש ובגלוי שאני מתנגדת למע"ר דרום, אני והסיעה שלי. לא חשבתי לרגע לעשות שקר בנפשי. פרשת מע"ר דרום עד היום אחת הפרשות הפוגעות ביותר בתושבי אשדוד ובעיקר בתושבי המע"ר".

ש. עם ראש העיר לסרי יש לך דיבורים על חיבור כזה או אחר? את סגורה איתו בדיל כזה או אחר?

"לא מתחברת ללסרי נקודה. הצהרתי והתחייבתי בחתימת ידי. את לסרי אני אנצח  בבחירות ואחליף אותו בראשות העיר. זה מה שהולך לקרות וחשוב שזה יובהר. ידוע לכולם , שזה או אני, או לסרי. או שלסרי זוכה וממשיך בניהול כושל בעיר, או שיש מהפך ואני מנצחת ומחזירה את אשדוד לתושבים. היריבים שלי שאין להם סיכוי לנצח את לסרי מפיצים את  השטות הזו שאני סגורה עם לסרי. הבל הבלים וראוי שזה יוסר מעל השולחן. לא יקרה. מכירים אותי ואת המילה שלי. אני לא חוזרת בי מהתחייבויות. אם לסרי ירצה לתמוך בי ולפרוש את זה אני מוכנה לקבל".

ש. ולמי את קוראת להתחבר?

"אני קוראת לכולם לחבור אלי. חוץ ממני ומלסרי, כל השאר נמצאים בנתון של חד ספרתי לראשות העיר, וכל קול כזה שהולך לחד ספרתי הולך לפח, וזה קול שיחזיר לנו שוב את לסרי ואת שלטון העסקנים. תראה,  סרי ולסרי נלחמים על קולות החרדים. יש מלחמות פנים חרדיות בפוליטיקה הארצית שגרמו לפיצול בין ש"ס ואגודה.  לי אין ספק שיהיה איחוד של אמסלם וסרי. תרגיל פוליטי שקוף. אם המחנה שלנו לא יגיע לתמיכה בי ויצור גוש חוסם, העיר תקבל שוב קואליציית חרדים בלי שום שינוי"

ש. תרוצי עד הסוף לראשות העיר?

"רצה ומנצחת. בשום מצב לא מסירה ממועמדות. נקודה, סימן קריאה"

ש. ב2018 בנית הרבה על החרדים שלבסוף הוליכו אותך שולל. את כועסת עליהם?

"אני לא בוכה על מה שהיה. כנראה זה לא היה הזמן שלי. היום הגיע הזמן והציבור נותן לי תמיכה רחבה בשטח"

ש. מה האני מאמין שלך בנושא דת, חרדים, שבת?

"אני לא מגיעה מאנטי לאף אוכלוסייה. אין שנאה אצלי בקמפיין, רק אהבה גדולה לעיר. בסוף צריכים לגור פה ביחד. אני לא מתכוונת לתת לשום קבוצת לחץ, פוליטית, כלכלית או אחרת להפריע לחיים של אוכלוסייה אחרת. לי הכי קל לצאת נגד קבוצות הלחץ, לא משנה מי הן. אני אישה מזרחית, מסורתית, שומרת שבת, שמוכנה להילחם על זכותו של כל תושב לחיות את חייו באופן חופשי. אני אלחם בשביל החילוניים על הזכויות שהם מבקשים, בתנאי שלא יפגעו באוכלוסיות אחרות ואני אלחם בשביל החרדים על הזכויות שלהם, בתנאי שלא ייפגעו באוכלוסיות אחרות. כאישה, מסורתית, שומרת שבת אני חושבת שאשדוד צריכה להיות עיר חופשית, עיר תיירות שצריכה להתפתח, מרכז כלכלי גדול, מרכז חינוכי גדול. כל אלו צריכים להיות מטופלים"

ש. גלגל בחוף לידו שלא נבנה בגלל החרדים והקנאטרי קלאב שלא נפתח בגלל לחץ חרדים. אצלך זה יהיה אחרת?

"הקאנטרי יעבוד בשבת, ויש הסכם כזה עם חברת הניהול וההפעלה, וגלגל ענק בוודאי שייבנה"

ש. מה לגבי משכן אמנויות הבמה, שכעת סגור בשבת ויש לזה צרכני תרבות שמחפשים בערים אחרות בילויים בשבת?

"אני אפתח את המשכן אם יש צורך בכך, וזה לא אמור לפגוע באוכלוסייה אחרת. כמו שלא אאפשר פגיעה ברובעים החרדים בשבתות. אני שומרת שבת אבל כראש עיר אני סבורה שהעיר צריכה להתפתח ולתת לה את הכלים כעיר תיירות ובילוי"

ש. ברור לך שלהרכיב קואליציה, סיכוי שתצטרכי להתפשר. תראי את לסרי ראש העיר לא פותח את הקאנטרי ואין גלגל ענק בחוף בלידו כי הם פועלים בשבת.  

"אני לא נשענת על קולות החרדים. אם החרדים ירצו להצטרף אלי ולמדיניות שלי שהיא לא לפגוע באף אוכלוסייה כולל לא בהם, אשמח שיכנסו. אדאג להם ובתנאי שלא יפגעו באחרים. כולם יודעים שאני אישה מסורתית אבל כראש עיר אהיה של לכולם. כולם צריכים לחיות כאן ביחד"

ש. איך בדיוק תדאגי שלא יהיו פגיעות הדדיות?

"דוגמא : לא ייתכן שברובע מסורתי חילוני ברובע טו' מאשרים 6 כוללים כאשר אין מתנ"ס ולא מועדון נוער. אין כלום, וכאשר בפועל בתי הכנסת ריקים. החילוניים ברובע כועסים ובצדק, לא בגלל שהם נגד דת. ראש עיר חייב לייצר איזונים ולא  לייצר שסעים חברתיים ולגרום למלחמת דת. לא פוגעים באוכלוסיות אחרות.  לעומת זאת, כשניסו להרוס בית כנסת פעיל ברובע יב' נלחמתי כמו לביאה ועצרתי זאת. צריך פרופורציות ואיזונים"

ש.  שיבצת במקום השני את שרת הקליטה לשעבר, סופה לנדבר. קריצה משמעותית לדוברי השפה הרוסית. יש לה בכלל כוח פוליטי?

"עם סופה זה מהלך גאוני. זה חיזוק משמעותי בקהל של השפה הרוסית וזו הדרך לנצח. אני רוצה לומר לך, בסיור אחד שעשיתי איתה, למדתי להכיר את הכוח שלה. אוהבים אותה מאוד. היא עשתה המון עבור הקהל שלה, ומאוד אוהבים אותה  ומעריכים אותה ואני שמחה על החיבור"

ש. סופה תקבל תפקיד סגן ראש עיר?

"לא סגרנו כלום. היא באה לתמוך מתוך תפיסת עולם ומאמינה בי.  אני מאוד ארצה שנקדם ביחד איתה את הגדלת המיטות בבית החולים, הרי היא הביאה את בית החולים באשדוד, וארצה שהיא תוביל יחד איתי הקמת אוניברסיטה בעיר. עיר של כ 250 אלף תושבים בלי אוניברסיטה? פשוט מביך"

ש.במקום השלישי שיבצת את עמירם בן זקן אחיו של משה בן זקן. אנשי ליכוד שמחוברים מאוד לעו"ד גבי כנפו. תסבירי מה המהלך?

"אז מה אם עמירם חבר של גבי כנפו?. הוא מאמין בי מאוד. הוא מאמין ביכולות שלנו הוא מאמין, שננצח והוא גם אומר שלסרי סיים את תפקידו. הוא גם עובד מאוד חזק כדי להצליח. אני גם מזכירה שיש במקום 4 את יוסי אלבז דירקטור מטעם העובדים, בחברת נמל אשדוד, שמאוד מאמין בי ואני שמחה על צירופו לרשימה. גם שאר הרשימה טובה כולם מוצלחים ויתרמו למען העיר אשדוד".

ש. כמה מנדטים את צופה לקבל?

"לפי הסקרים בין 4 ל5 מנדטים"

ש. אם תבחרי, צמרת הניהולית תעוף?

"לא עורפת ראשים בראיונות. ובכלל אני לא באה לערוף ראשים. אני באה לעבוד ולממש את האג'נדה שלי והיא מפורטת סדורה ומוקפדת מאוד לפי לוח זמנים בכל התחומים. מי שמתחבר למדיניות שלי שתשרת את התושבים יישאר, מי שלא? לא. חשוב שנשנה את פניה של העיר, זה מה שמנחה אותי"

ש. אחת הבעיות היא ההגירה השלילית צעירים עוזבים את העיר: בקמפיין שלך את מבטיחה שתעצרי את ההגירה. איך בדיוק?

"לייצר היצע של דירות בעיר, הן להשכרה לטווח ארוך והן לרכישה לדיור למשתכן במחיר שפוי. לתת עדיפות לתושבי אשדוד וכן לקדום התחדשות עירונית. בהתחדשות העירונית יש יזמים שמשתלטים על פרויקטים, על ידי חתימות ולא בונים מהר וכך יש פרויקטים שלמים שתקועים. אנשים מתגוררים באתרי בנייה. למה? כי אין ראש עיר שיודע לקבל החלטות".

ש. יש מינהלת עם כוח אדם ומשרדים?

"ואתה רואה שאנשים גרים באתרי בנייה והמנהלת לא מגבילה ולא עושה דבר. תראה באשקלון, הייתה פעם עיר שהייתה מקנאת באשדוד. היום זה הפוך. זה כי יש שם ראש עיר חזק שמקבל החלטות. אם אני ראשת עיר אני מגבילה זמני בנייה. מי שלא עומד בזמנים לא מאשרים לו פרויקטים נוספים. לסרי לצערי, לא מחזיק בהגה, אלא מישהו אחר. אם אצטרך לישון לילה שלם במינהל מקרקעי ישראל, אעשה זאת בכל תחום, ואם אצטרך ללכת לחברות הייטק לשכנע שיבואו להשקיע בעיר אעשה זאת. כך עשיתי 20 שנה ואעשה זאת שוב. לכן כשיש את כל הבעיות האלו זה ברור שצעירים עוזבים לערים אחרות שבהם מחירים זולים וכאן אין מי שילחם עבורם ולהחזיר את הצעירים וזה כמובן בשילוב יצירת מקומות עבודה חדשים וגם על זה יש לי תכנית סדורה. אני מתחייבת להחזיר הצעירים הבייתה"

ש. סוגיית הפקקים הנוראה בעיר והפרויקט של התחבורה שאת היית הראשונה להתריע ולתקוף. מה תעשי בסוגיה אם תיבחרי?

"אכן מ2016  התחלתי במחאות על הפרויקט ואמרתי שהוא מיועד לכישלון. העניין, שהם לא יישמו את התכנית המקורית, כפי שהיה במכרז. בעירייה שינו אותה והוציאו אותה מהרובעים הוותיקים שכל הסקרים מראים, שהתושבים ברובעים המזרחיים צורכים תחבורה ציבורית. בחרו עורק ראשי, עם במפרים וללא פניות שמאלה, ואוטובוס אחד כל 50 דקות . לצערי הכביש הפך לכביש אדום, וזה יצר פקקים ענקיים ברחבי העיר. סקרים גם מראים שאשדוד במקום הראשון בחוסר שביעות רצון מהפקקים"

ש. אם תיבחרי מה תעשי?

"מחוייבת לבטל את כשלי התחבורה בעיר ויש לי תכנית סדורה, אוסיף שתי כניסות ויציאות לעיר. באשקלון עיר קטנה מאשדוד עם 6 יציאות"

ש. נושא זיהום האוויר שמטריד אנשים..

"אכן סוגיית זיהום אוויר מטרידה אותי מאוד. תושבי אשדוד נושמים אויר לא נקי, למרות שבבדיקות נאמר כי בעיר עצמה אין ניטור של חומרים מזהמים, תושבים מתלוננים על ריחות חריפים בעיקר בשעות הערב והלילה. המפעלים באזור התעשייה מזהמים וחלקם פולטים אוויר מזוהם על פי כל הבדיקות, יש כוונה להעביר חומרים מסוכנים ממפרץ חיפה לאשדוד, זה לא מצב מצוין ועיר שכיף לחיות בה. כראשת עיר אפעל בכל הכוח למנוע מחומרים מזהמים להגיע לאשדוד"

ש. בנושא החינוך יצרת תכנית. מה הכי בולט בה ?

"בחינוך -אפשר להשיג הרבה יותר מהמצב הקיים כיום שבו רק השבוע פורסם כי למרות הפרסומים של העיריה  על מקומות ראשונים המציאות הפוכה  לחלוטין ואשדוד מקום 168 בזכאות לבגרות. אנחנו נקים בתי ספר של אחר הצהריים שיסייע לילדים, חונכים בכיתות סטודנטים דרך מלגות, נילחם בלי פשרות באלימות במערכת החינוך ונדאג שילדים יהיו בטוחים עד כמה שאפשר בתוך בתי הספר. התכנית שלי מפורטת ונכתבה על ידי צוות חינוכי מיוחד בראשות פרופסור יזהר אופלטקה אישיות חינוכית מהמעלה הראשונה, ומי שמעוניין לראות אותה ואת כל שאר התכנית באתר שלי. תכניות שעבדתי עליהם שנים וגובשו על ידי מיטב המומחים בכל התחומים: חינוך, תעסוקה, ביטחון אישי, צעירים, ותיקים ועוד"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן