סניה מתקשר לסרי מסנן : מצפים ממנו ומאמסלם להגיש מכתבי התפטרות

מאז המבוכה שגרמו אבי אמסלם ושמעון כצנלסון לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בהצבעה ממנה "הבריזו" מנסה כצנלסון ליצור קשר עם לסרי שלא עונה לו לטלפונים. ואיך "כלא" אמסלם שני חברי מועצה מש"ס ברכבו שלא יגיעו להצבעה. בתגובה כצנלסון: "ממשיך להוציא לופעל את מדיניות ראש העיר"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שבוע לאחר הדרמה הפוליטית במועצת העיר אשדוד, והנתק בין ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי לשותפו הבכיר, שמעון כצנלסון נמשך. בסוף השבוע ניסה כצנלסון לדבר עם לסרי. כצנלסון התקשר, לסרי לא ענה. הכעס גדול ובצדק, וד"ר לסרי העביר מסר חד לכצנלסון שהוא מצפה ממנו להניח מכתב התפטרות על שני מהלכים בלתי נסלחים שעשה: הסרה מסדר יום של תכנית בנייה בכיכר השפיץ בסיטי, פרויקט שהובילו לסרי ועו"ד גבי כנפו, ומהלך שני בלתי נסלח, על היעדרות הפגנתית שלו ושל חברי סיעתו מההצבעה על עו"ד נכט לתפקיד סגן ראש העיר, הצבעה שעברה למרבה המבוכה של ד"ר לסרי בקולות האופוזיציה.  מה שהיה ביניהם כבר לא מה שיהיה בכל מצב.

בעירייה רואים במה שעשה סניה כהפרת הסכם. לסרי כנפו לסניה בימים טובים יותר

"אם כצנלסון הוא איש של כבוד שיניח את המפתחות ויתפטר מהקואליציה" אמר בכיר מאוד בסוף השבוע לאחר מה שעשה כצנלסון, והשבוע ד"ר לסרי בעצמו העביר את המסר לכצנלסון. מסר דומה העביר גם לממלא מקום ראש העיר, יו"ר ש"ס אבי אמסלם, שגם הוא  נעדר עם חלק מחברי סיעתו מההצבעה. הכעס עליו כל כך גדול שהסיפור הבא ממחיש עד כמה. לש"ס שישה חברי מועצה. אמסלם עשה מאמצים רבים להכשיל את ההצבעה וליצור מועצה לעומתית לפגוע בד"ר לסרי. לנקום בו על כך שלא העניק לו סמכויות בהתאם לכוחו. שבוע לפני, נפגש לסרי עם אמסלם וכמעט התחנן לפניו שיצביע בעד בחירתו של עו"ד נכט.

אמסלם סירב וד"ר לסרי שיגר לחברי הקואליציה מכתב ובו הוא מודיע להם שהצבעה זו היא תחת משמעית קואליציונית, ומי שיפר אותה, דינו כהפרת הסכם קואליציוני.  זה לא עשה רושם על אמסלם ושעה לפני ההצבעה הוא הגיע עם רכבו לביתו של אבי דרעי, חבר המועצה מש"ס ואסף אותו לרכב. משם עבר לחבר המועצה שני , אהרון כהן שגם אותו אסף. וכך הוא החל להסתובב איתם ברחבי העיר בכוונה למנוע מהם להגיע לישיבה להצביע. אמסלם הסתובב איתם עד לאחר ההצבעה. ם זעמו לאחר מכן, שכן הם תכננו כן להצביע בעד. חבר מועצה אחר של ש"ס היה בח"ול חיים אמסלם שאמר ללסרי שאם היה בארץ היה מגיע להצביע וחבר אחר מני אזולאי היחידי שהגיע והצביע בעד.  "זה היה מעשה מכוער ובלתי נסלח של אמסלם" אומר בכיר בעירייה. "אנחנו מצפים ממנו להגיש מכתב התפטרות על הפרת ההסכם".

הרומן נגמר. לסרי ואמסלם

בסביבתו של ד"ר לסרי אומרים כי עצם העובדה שאמסלם וכצנלסון הפרו את ההסכם זה אומר שכל ההסכם נפתח מחדש. "מדובר בהפרה מהותית מבחינה משפטית" אומר גורם בלשכת ראש העיר. "ולכן מה שהיה לא מה שיהיה ונפעל לפתוח ההסכם מחדש ונדון בתפקידים מחדש"

ואכן מייד לאחר ההצבעה הודיע, ממלא מקום ראש העיר גבי כנפו כי כצנלסון יועבר  מתפקידו כיו"ר ועדת בניין ערים והעברת הסמכויות (בכפוף לאישור מועצת העיר) לממלא מקום ראש העיר עו"ד גבי כנפו. כמו כן  סמכויות נרחבות בפרויקטים שהוא מוביל באמצעות חפ"א נשללו ממנו והועברו על פי דרישתו של מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי. "נמאס ממנו. הוא השתלט על הרבה סמכויות שלא היו שייכים לו. השתן עלה לו לראש והוא גם הפר ברגל גסה משמעת קואליציונית בפרשת בחירת סגן ראש העיר. מדובר היה בהסכם שהיה ידוע לו והמשחקים שלו עברו כל גבול".

לדברי אותו בכיר :"כצנלסון פירש את הנדיבות של לסרי, שנתן לו תפקידים וסמכויות כחולשה. הוא הרגיש שהוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו בעירייה. נגמר. ואם הוא איש של כבוד הוא אמור להתייצב בפני יחיאל לומר לו תודה ולהחזיר את  מפתחות ולהתפטר כבר עכשיו אחרת הוא יתעורר מידי בוקר וימצא שעוד סמכויות יילקחו ממנו, וכל יום יחטוף גזירה חדשה".

במקביל מנסים גורמים שונים להביא לסולחה בין לסרי לכצנלסון. לסרי דוחה את כולם וגם את הטלפונים של כצנלסון וחיים ויינגרטן שגם הוא מנסה להתחנף ללסרי אחרי שהבעיר אש והעביר את לסרי סדרת השפלות.  

ההערכה היא שמבחינת לסרי היא שכצנלסון יילך הביתה. שהסיכוי היחיד שיש לכצנלסון להישאר בקואליציה תהיה, כשבידיו כמעט חצי מהסמכויות שיש לו בעירייה. הוא נחשב לאיש עם עוצמה וכוח עם שלל התפקידים שיש לו. הוא יצטרך להיפרד מרבים מתפקידיו, להתנצל בפומבי בפני ד"ר לסרי וזה אולי מה שישאיר אותו על כסאו  של סגן ראש העיר. אנשי לסרי מעוניינים במקרה הטוב לראות אותו מחוץ לקואליציה במקרה הפחות טוב לראות אותו מקוצץ כוח עם סמכויות מעטות.  למשל, גם אם יוחלט להשאירו בראשות ועדת בניין ערים, ימונה לו ממלא מקום לראשות הוועדה והשניים ייחלקו ביניהם את העבודה. כל שאר הסמכויות שקיבל שלא במסגרת ההסכם יישללו ממנו לאלתר.  כצנלסון כבר חש זאת השבוע שמנהלים תחת אחריותו החלו להדיר רגליהם מישיבות עימו. ההוראה התקבלה מלמעלה. איך הוא ישרוד מה יעשה ומה יקרה?  האם ניסיונות הסולחה יתממשו. בינתיים לסרי ניתק כל קשר על כצנלסון לא עונה לו לטלפונים. מה יהיה? ימים יגידו

ביקשנו את תגובתו של כצנלסון שמסרב להתייחס לדברים והוא שלח תגובה שמנסה לשדר עסקים כרגיל עם התחנפות קלה לראש העיר ד"ר לסרי:

"בהמשך לביצוע מדיניות ראש העיר, אני שמח לבשר לכל תושבי אשדוד שהיום בבוקר בישיבת רשות רישוי אישרנו את הקמת האיצטדיון ל- 20,000 מקומות ישיבה, כולל יציע קהל, קירוי מעל היציעים, קיוסקים לקהל וכן שטחי מסחר וחניות. נמשיך לקדם ולפתח את אשדוד לרווחת תושבי העיר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן