"כצנלסון מזלזל בציבור בוחריו דוברי השפה הרוסית ומרגיש שהוא מאבד מכוחו"

זלמן וינוקור פעיל חברתי במגזר ברוסי מנתח את מצבו הפוליטי העגום של סגן ראש העיר סניה כצנלסון בטור מיוחד לאשדוד10: "אם תשאלו אותי מה יהיה? כצנלסון ינסה לארגן פגישה עם התושבים ולמנף אותה לצרכים הפוליטיים שלו, הוא מרגיש את עצמו מסונדל חזק. מצד אחד, הוא חולם להיות חלק מקואליציה בכל מחיר, מצד שני כנציג של מפלגת "ישראל ביתנו" באשדוד שאישר עשרות בתי כנסת, ישיבות וכוללים, ונכשל ברפורמת התחבורה הוא מבין שמצבו לא טוב כלפי התושבים שבחרו בו"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יש שחושבים שמילים הן חשובות יותר ממעשים.  זו הייתה ההרגשה שלי לאחר צפייה בדבריו  של סגן ראש העיר, סניה כצנלסון, במסר בהול בשפה הרוסית אל תושבי אשדוד, דובר השפה הרוסית. זאת בשידור בפייסבוק בנושא  הרפורמה התחבורתית באשדוד. אגב שאלה רטורית, למה הוא עשה את זה רק ברוסית?

אני מתגורר באשדוד כמעט 30 שנה, ואשדוד קרובה לליבי. חשבתי לתומי שכבר ראיתי ושמעתי הכל. חשבתי שאין דבר חדש מתחת לשמש. אבל כשהקשבתי בקשב רב לדבריו של כצנלסון לא הפסקתי להתפלא עד כמה אפשר לזלזל האינטליגנציה של אנשים.

במהלך הצפייה לא עזבה אותי תחושה, שכביכול הוא אומר משהו נכון, אבל מאחורי הקלעים  בשם "מלכת האמת" מצאתי נושאים רבים שהם במילים עדינות" … "רחוקים מהמציאות":

שאלתי את עצמי, מה הסיבה להחלטתו לראיון רק בשפה הרוסית ולא בשפה העברית? ביום ההשקה של הקווים החדשים כצנלסון יחד עם ראש העיר ד"ר לסרי פיזרו שבחים רבים ביחס לרפורמה זו. יותר מכך, לסרי במיוחד ציין את תרומתו הגדולה והמשמעותית של מר כצנלסון לפרויקט.

אז מה הוא חושב? שקהילת יוצאי בריה"מ לשעבר היא הקהילה היחידה שלא מרוצה משינויים אלו? הוא טועה בגדול. תסתכלו על התגובות לראיון אלי מלכה, מנכ"ל חברת התחבורה "אלקטרה – אפיקים" באתרים באשדוד  ותבינו מה חושבים תושבי אשדוד מכל שכבות האוכלוסייה, מכל הגילאים ודוברי שפות שונות שמשתמשים בתחבורה הציבורית העירונית.

כצנלסון טוען שמשרד התחבורה הוא שאחראי על "מדיניות הקווים". אני ילד גדול, אבל אני בספק כדי להבין דבר אחד: אף גורם חיצוני אינו רשאי לקבוע מסלולים של קווי תחבורה הציבורית בתוך העיר ללא אישור של גורמים הנדסיים ותיכנוניים של העיר. ומי אחראי עליהם?  אינג' כצנלסון כממונה על אגף ההנדסה בעיר.

בשיחה טלפונית עם אחד מהגורמים בעירייה, שהתקיימה בינו וביני בתאריך 31.01.2022, בין היתר, שאלתי אותו שאלה ישירה: "מי יזם את השינויים במערכת התחבורה הציבורית באשדוד?". תוך שנייה קבלתי תשובה קצרה: "ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי".

כצנלסון, כשותף מלא לכישלון זה, מבין ושומע שקהל העיקרי של בוחריו מרגיש פגוע ולא מרוצה ולכן מנסה כרגע להתנקות בדרך של שותפות שלו ב"הצלחה" זו ולצאת מהפלונטר במינימום נזקים אלקטורליים מצד בוחריו דוברי השפה הרוסית.

בדומה לפשלה שלו עם האישור שנתן  והוביל לבניית ישיבה וכולל ברובע י"ג, רובע שכולו בנוי מקהל בוחריו. הוא הסתבך עם זה עד כדי כך שלא התבייש לומר שחשב שמדובר על בניית מתנ"ס ובסופו של דבר עזב את וועדת בניין ערים.

כצנלסון הבטיח לתקן את המצב כמו הרבה ההבטחות שלו. לי אישית נראה שמדו בר במילים ריקות מתוכן. כמו בדומה לסוגיית הקנטרי קלאב, מלונות, דירות לצעירים, בריכות בכל רובע ועוד הרבה סיפורים מבית מדרשו של כצנלסון.

אם תשאלו אותי מה יהיה בהמשך? ניחוש שלי שכצנלסון ינסה לארגן פגישה עם התושבים ולמנף אותה לצרכים הפוליטיים שלו, הוא מרגיש את עצמו מסונדל חזק. מצד אחד, הוא חולם להיות חלק מקואליציה בכל מחיר, מצד שני כנציג של מפלגת "ישראל ביתנו" באשדוד שאישר עשרות בתי כנסת, ישיבות וכוללים, הוא מבין שמצבו לא טוב כלפי התושבים. האם פעילויות שלו מתואמות עם המפלגה?

 בנוסף, הוא מרגיש שקיימת לו אלטרנטיבה רצינית מכיוון האופוזיציה.  יהיה לו קשה למשל, להסביר בבחירות הקרובות מדוע נכנס לקואליציה זו למרות ההבטחות הקודמות שלו. בקיצור, הסתבך הבחור בצורה רצינית. כנראה, הגיל עושה את שלו.

אך בוא נראה מה יהיה. ללא ספק אנחנו עדים לתהליך מאוד מעניין. אני מאמין שאשדוד חייבת שינוי, שינוי זה אפשרי. אפשרי כי ישנה אלטרנטיבה. ובסופו של דבר הכול תלוי בנו. תחשבו על זה. אנחנו יכולים לשנות. אם תרצו אין זו אגדה.

זלמן וינוקור,

תושב אשדוד ותיק ואכפתי,

משתמש תחבורה ציבורית עירונית יום – יום

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן