כניסת שבת באשדוד | זמני הדלקת נרות | יציאת שבת

כניסת שבת באשדוד | זמני הדלקת נרות | יציאת שבת
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אנחנו מחכים לה כל השבוע, וכאשר היא מגיעה ללא ספק התחושה היא מיוחדת וקסומה. כולנו מחכים לשבת. כולנו מחכים לקדש אותה, לאהוב אותה, ולקבל אותה בזרועות פתוחות אל 24 שעות ביממה של מנוחה מוחלטת ורוגע בשילוב זמן איכות משפחתי מפנק.

הלכות כניסת שבת והדלקת נרות בכמה פסקאות

שבת נכנסת כאשר השמש שוקעת, ויוצאת כאשר הכוכבים מבצבצים – זו היא כניסת השבת. זוהי מצווה גדולה להקדים ולקבל את השבת במקום לעשות זאת ברגע האחרון. ההקפדה היא בעיקר על תפילת מנחה בערב שבת בשעה מוקדמת יחסית, וכך מסיימים ממש מספר דקות לפני שקיעת השמש.

הדלקת נרות שבת הם מצווה חשובה. את הסעודה אפשר לקיים לאור הנרות המקדשים את השבת. אם האישה לא יכולה להדליק נרות שבת, בעלה ידליק את נרות השבת. את הנרות יש להדליק בשמן זית אם אפשר. נשים רבות מדליקות נרות העשויים משעווה, אלו גם נחשבים לנרות איכותיים וחזקים.

לרוב, מדליקים שני נרות ל'זכור' ו'שמור'. יש נשים שנוהגות להדליק נרות נוספים מעבר לשני הנרות וזאת עבור כל בני הבית.

שני מנהגים ידועים בזמן ברכת הנהרות הן ברכה בה מברכות את ה' להדלקת נר של שבת ולאחרי ברכה זו מדליקות את הנר. המנהג השני הוא להדליק את הנר ורק אז לברך.

לדעת חלק מחכמינו כאשר מזכירים את השבת בברכה עצמה אותן נשים מקבלות כבר את השבת לפני הדלקת הנרות ואז לא תהיה להן אפשרות להדליק את נרות השבת.

מהן הלכות הבדלה ביציאת שבת?

זוהי מצווה גדולה לשחרר את השבת בהבדלה. כך אנחנו מציינים את ההבדל בין קדושת שבת לבין ימי החול הרגילים. דין הבדלה הוא דין קידוש. ממש כמו שאנחנו מזכירים את קדושת שבת בליל השבת בתפילות על הכוס, כך בצאת שבת נאמר נוסח ההבדלה בתפילה ועל הכוס.

בתחילה, בשל העובדה שבני ישראל היו עניים בתקופת הקמת בית המקדש השני נוסח ההבדלה נאמר בתפילה בלבד. עם הזמן התווסף גם יין להבדלה ככל שהמצב השתפר. נשים שלא מתפללות ערבית מבצעות הבדלה על הכוס בלבד. או מי ששכח את נוסח ההבדלה לא חוזר להתפלל אלא יוכל לצאת ידי חובה בהבדלה על הכוס.

את נוסח ההבדלה אומרים בתפילה בברכה הרביעית בתפילת עמידה. זוהי הברכה הראשונה שעוסקת בענייני חול ועל כן ראוי גם להזכיר את ההבדלה בברכה הרביעית בה מבקשים על דעת וחכמה.

נשים מבצעת הבדלה כמו גברים, זו מצווה שתלויה בזמן ונשים פטורות ממצוות שתליות בזמן אך היות ומצוות הבדלה היא מצוות קידוש, נשים חייבות בהבדלה ממש כמו שהן חייבות בקידוש.

נשים נוהגות שלא להבדיל באופן עצמאי אלא לשמוע הבדלה מגברים. אם אין גבר, האישה חייבת להבדיל בעצמה. תוך כך, תברך את ארבע הברכות בהבדלה. 

אם ישנו גבר אך ביצע כבר הבדלה יוכל לסייע לה בקיום מצוות ההבדלה אך ורק אם אינה יודעת לברך באופן עצמאי.

מה ההבדל בין שבתות וחגים – איסורים והיתרים?

לימוד תורה בשבתות וחגים זוהי מצווה. יש לכך שני יסודות. יסוד אחד הוא מצוות התלמוד המחייבת בלימוד תורה בכל יום ובכמות גבוהה אך בגלל שבמהלך ימי החול טרודים בחיים, בפרנסה, בטרדות השגרה הרגילות לא תמיד אפשר. בשבתות וחגים הזמן הזה מתפנה, ומצוות תלמוד תורה מקבלת את מקומה.

היסוד השני הוא קדושת שבתות וחגים. אלו מאירים את ימי החול. השבת מרוממת את כל ימי החול והחגים מאירים את אורם על פני כל חודשי השנה.

חכמינו אומרים שחשוב לחלק את הזמן היטב בחג ובשבת. חצי מהזמן ללימוד תורה בבי המדרש, וחצי מהזמן למטרת עונג שבת. שתיה, אכילה ושינה.

רוצים להיות מעודכנים בכל זמני כניסות השבת וזמני הבדלה לצאת השבת? כנסו לקטגוריית "כניסת שבת" אצלנו באתר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן