כמויות הגשם באשדוד בסערה: 80 מ"מ בצפון העיר, 54 במערב כמויות משמעותיות העיר בשגרה מלאה. 625 רחובות וללא תקלות

באשדוד התמודדו בימים האחרונים עם ממטרים בעוצמה בינונית פלוס שירדו בשיא של 6 שעות רצופות, בנוסף לרוחות חזקות. השגרה נשמרה הודות לעבודה מאומצת ורציפה של עובדי העירייה וצוותי החירום, ודיוק מקסימלי של תוכנות החיזוי. איזה אזור ספג את כמות הגשם הגבוהה ביותר ברביעי?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במטה החורף קיימו הערכות מצב על פי שינוי מזג האוויר, ובהתאם לכך החליט על הנחיות חדשות ומיקוד מאמצים. ביום חמישי כבר החלו ההכנות למערכת הגשם הבאה, ועובדי העירייה ביצעו בסריקות ברחבי העיר, בדקו שאין חפצים שעפו ברוח ועלולים להוות מטרד וגם פתחו קולטנים שכוסו בעלים או קרטונים שחסמו אותם.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "השילוב של טכנולוגיה מתקדמת לצד תושבים אכפתיים ועובדים מסורים שעבדו לילות כימים בקור עז ובגשם שוטף, הובילו לכך שיכולנו לנהל את העיר בשגרה מלאה על אף כמויות גשם גדולות שירדו ברציפות בעוצמות משתנות במשך שעות ארוכות. אני מודה על המאמץ המשותף, שאפשר לנו לעבור עוד מערכת גשם ללא תקלות ולשמור על שגרה מלאה ".

השוני בין המערכות היה הפעם בכמות הגשם ורציפות הממטרים, שהגיעו לשיא ביום רביעי, ולוו במשבי רוח חזקים במיוחד. פירוט הממטרים לשלושה ימים גשם מצביעים על 80.5 מ"מ גשם בצומת הנמל, 54.1 במערב אשדוד, כ-35 מ"מ במזרח העיר, 28 מ"מ במרכז העיר ו-27 מ"מ בדרומה. יש לציין כי ביום רביעי מרבית הממטרים ירדו במערב העיר שספג 33.5 מ"מ גשם.

בעירייה פעלו גם הפעם על פי תוכנית עבודה מסודרת – נוהל חורף, שכולל את מודל הרמזור ומערכת חיזוי היודעת לדייק את כמויות הגשם ואת האזורים שבהם זה יקרה. בנוסף, עובדי העירייה תוגברו בצוותי חירום, שפועלים בשטח. במטה ציינו את היענות התושבים לחיזוק חפצים. "הערנות של התושבים הובילה לקריאות למוקד שהובילו לנטרול מפגעים או חסימות של קולטנים, וכך נמנעו גם הצפות וגם מקרים שבהם חפצים עלולים היו להתעופף ולגרום פגיעות ברכוב ובנפש", אמר ראש מנהלת תפעול, שלמה רוטנברג.

כל המידע זרם למרכז הבקרה על 840 מצלמותיו, ומתוכלל לטובת תמונת מצב עדכנית על העיר כוללה הכוללת רצועת חוף ים, נחל ודיונה, 622 רחובות, 11,080 קולטנים, 40 אלף עצים, 8 מובילים ראשיים ו-150 ק"מ תשתית הולכה תת קרקעית.

( מצב תחנות המטאורולוגיות הפרוסות ברחבי העיר )

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן