כל מה שצריך לדעת על ביקור אצל הפסיכיאטר

בעוד שלכולם ברור מהו תפקידו של רופא המשפחה, האורטופד ורופא השיניים, עולם הנפש נשאר מסתורי עבור לא מעט אנשים, עובדה מעט מוזרה בהתחשב בעובדה שככל שהשנים עוברות, אחוז הפונים לטיפול הנפשי הולך ועולה. פסיכיאטר ד"ר אילן טל כאן כדי להסביר כל מה שצריך לדעת על הביקור אצל הפסיכיאטר, במה הוא עוסק ומה ההבדל בינו ובין פסיכולוג רגיל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ראשית כל כדאי להבהיר, הפסיכיאטר הוא רופא שלמד בבית הספר לרפואה כמו כל רופא אחר, ואף עובר סטאז' בבית חולים לצורך ההכשרה המקצועית. בתום הלימודים, כל רופא בוחר להתמחות בתחום ספציפי כגון עור, נשים, פסיכיאטריה, עיניים ועוד. ההתמחות בפסיכיאטריה לצורך ענייננו, אורכת ארבע וחצי שנים.

פסיכיאטר ד"ר אילן טל – עושה סדר בדברים

  • ההבדל בין פסיכיאטר ופסיכולוג – פסיכיאטר ד"ר אילן טל כמו הרבה אנשי מקצוע אחרים, נתקל לא מעט בשאלה על ההבדל בינו ובין פסיכולוג. ובכן, הפסיכולוג למד באוניברסיטה תואר ראשון, ולאחר מכן גם תואר שני כדי להתחיל לטפל באנשים, כשהכלי העיקרי שלו יהיה השימוש בפסיכותרפיה. ההבדל בינו ובין פסיכיאטר, טמון בעובדה שהפסיכולוג הוא מטפל והפסיכיאטר הוא רופא וככזה, יוכל לאבחן ולהמליץ על טיפולים תרופתיים ולהבין את הקשר בין מצבו הנפשי של המטופל ומחלות גופניות אחרות.
  • מה קורה בביקור אצל הפסיכיאטר? – כלי האבחון העיקרי של הפסיכיאטריים, הוא שיחה עם המטופלים שהיא גם הבדיקה עצמה; דרך שאלות רבות שמטרתן להכיר את המטופל ועולמו הפנימי, יתרשם הפסיכיאטר מאופן הדיבור והמחשבה של המטופל, תוכנו האישי, הבעותיו ותנועות הגוף שלו. במקרים מסוימים אף יבקש לשוחח עם קרוביו של המטופל בכדי לקבל מידע נוסף. המידע החשוב הזה, בדיקות מעבדה ומקורות אחרים, מאפשרים לפסיכיאטר להגיע לאבחנה הרפואית לגבי המטופל.
  • מהו הטיפול שיינתן בפועל? פסיכיאטר ד"ר אילן טל יוכל לבחור את הטיפול המתאים לאחר האבחנה הרפואית, כשהאופציות הן לרוב תרופתיות או טיפול פסיכותרפי, ולעתים שילוב של שניהם. חשוב לציין שלא תמיד אפשר להגיע לאבחנה לאחר מפגש אחד בלבד, ונדרשת סדרה של ביקורים אצל הרופא בכדי ליצור מערכת יחסים עמוקה יותר ולסייע לפסיכיאטר להכיר את המטופל טוב יותר. בנוסף, חשוב לציין שגם לאחר האבחון, דרושים מפגשים נוספים בכדי לעקוב אחר מצבו של המטופל, לוודא שהטיפול אכן מתאים לו ולבצע שינויים בהתאם לצורך.

בסופו של דבר, מדובר ברפואה של ממש לנפש

לסיכומו של עניין, כדאי להבין גם שלא כל אדם זקוק לסיוע של פסיכיאטר. כדי להגיע למרפאה של פסיכיאטר ד"ר אילן טל ובכלל, יש לקבל הפנייה מיוחדת לאחר בדיקות אחרות וניסיונות טיפול פסיכולוגי כאלו ואחרים. לכן, חשוב לא לקפוץ מיד למסקנות ולשמור על ראש פתוח לאפשרות שהבעיה או ההפרעה תיפטר הרבה לפני שתגיעו לפסיכיאטר עצמו. הקשיבו לעצותיהם של רופאים, הם יעשו הכל כדי שתגיעו למקום הנכון ביותר שיוכל לעזור לכם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן