כללית: שיעור המחוסנים במנה השלישית באשדוד עומד על 81%

מחקר חדש של כללית קובע: דלקת בשריר הלב לאחר חיסון קורונה נדירה מאוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מדובר במחקר הראשון מסוגו בעולם שבוצע במכון כללית למחקר בשיתוף ביה"ח בילינסון ואף פורסם בכתב העת הרפואי England Journal of Medicine New, מבוסס על ניתוח נתונים אנונימיים של 2.5 מיליון מטופלי כללית שחוסנו כנגד קורונה ובדק את השכיחות והחומרה של דלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) לאחר קבלת החיסון.

המחקר מצא כי היארעות דלקת בשריר הלב לאחר חיסון קורונה נדירה אפילו בקבוצה הנמצאת בסיכון המוגבר ביותר – גברים צעירים וברוב המוחלט של המקרים שאותרו המחלה היתה קלה ולא נמצאו השפעות משמעותיות על התפקוד הלבבי.
המחקר הנוכחי נותן בפעם הראשונה הערכת סיכון מהימנה לתופעת הלוואי שנקשרה לחיסון הקורונה – דלקת בשריר הלב בקרב קהל המחוסנים (מגיל 16 ומעלה). המחקר מעלה כי ההיארעות של דלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) לאחר חיסון הקורונה הינה 2.13 מקרים ל-100,000 מחוסנים ועד 10.7 ל-100,000 בגברים צעירים.

לדברי מאיה רוזן, מנהלת רפואית מחוז מרכז כללית: "המחקר כולל מעקב משולב של בתי״ח וקהילה יחד וממצאיו משמעותיים במיוחד לאור העובדה כי דלקת שריר הלב הינה מחלה שמאופיינת בטווח הרחב של ביטוי קליני – החל ממחלה קלה ועד למחלה סוערת ומסכנת חיים. המחקר מעלה כי מבין המחוסנים המועטים שחלו בדלקת שריר הלב מרביתם חוו את המחלה בצורה קלה יחסית ובשאר המקרים שבהם בוצעה הערכה של התפקוד הלבבי לאחר השחרור, התפקוד חזר לנורמה תוך תקופה קצר".

לדברי ארז לוי, מנהל מחוז מרכז כללית: "מדובר במחקר חשוב ומעודד שממצאיו מראים כי מדובר בתופעת לוואי נדירה והחיסון הוא האמצעי היעיל והבטוח למניעת תחלואה בנגיף הקורונה. מתחמי החיסונים שלנו ערוכים ופתוחים בפריסה רחבה לקבלת המתחסנים, מקווה שנתונים אלו יובילו להחלטות מושכלות יותר ופחות פייק ניוז".

מחקר זה מצטרף לשורת מחקרים שמכון כללית למחקר מוביל בארץ ובעולם. רק בחודש אוגוסט פורסם מחקר נוסף של כללית בשיתוף אוניברסיטת הרווארד על בטיחות החיסון וסיפק תשובה לאחת השאלות המרכזיות – תופעות לוואי של החיסון. המחקר מצא כי תופעות הלוואי אחרי מחלת קורונה רבות וחמורות יותר לעומת תופעות לוואי אחרי החיסון שהיו מעטות וקלות יותר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן