כלואה בדירתה באשדוד: "הרסו לי את החיים…לא עשיתי רע לאף אחד… 3 שנים כמו בכלא, לא יכולה לצאת מהבית…"

פנינה רוזן (69) כמעט ולא יוצאת מהבית כבר שלוש שנים מאחר שהיא מתקשה לרדת ולעלות במדרגות לדירתה בקומה השלישית. היא לא קיבלה דיור מוגן בבית גיל הזהב, שמתאים למצבה, למרות שהגישה למשרד השיכון והבינוי אומדן סיעודי שהיא עצמאית, קריטריון שנדרש כדי לקבל דיור כזה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"הרסו לי את החיים…לא עוזרים לי… לא עשיתי רע לאף אחד… למה זה מגיע לי? אני כבר שלוש שנים כמו בכלא, לא יכולה לצאת מהבית…" ממררת בבכי פנינה רוזן, שמתניידת בעזרת הליכון וגרה ברחוב הראשונים, בבניין ללא מעלית, בקומה השלישית, אליה מוליכים למעלה מחמישים מדרגות.

רוזן הגיעה לפני שש עשרה שנים לאשדוד מלוד, שם  התגוררה בדירת ׳עמיגור׳ של הוריה. "לא הייתי מסוגלת להמשיך לגור בדירה כי רצחו בה את אבא שלי… היו לי סיוטים", היא מתקשה לספר. "אז הייתי צעירה, יפה ובריאה. לפני שלוש שנים חליתי, התחילו בעיות ברגליים, התחיל להיות לי קשה ללכת ומאז אני הולכת עם הליכון", היא אומרת, תוך כך שהיא ממשיכה למרר בבכי. לדבריה, היא מתפקדת בדירה באופן עצמאי, למעט הליכה בעזרת הליכון. "קשה לי מאוד! מאוד! לרדת יותר מחמישים מדרגות ועוד יותר קשה לי לעלות אותם", היא אומרת.

אין לה לרוזן אף אחד, למעט עובדת סוציאלית מהרווחה בעיריית אשדוד ומטפלת מ"המוסד לביטוח לאומי", שמגיעה אליה מידי יום למשך שעתיים.  "אני יוצאת מהבית פעם בחודש עם המטפלת שלי כדי  להוציא מהבנק את קיצבת הביטוח הלאומי שלי. המטפלת עושה לי קניות, מביאה תרופות וכל מה שצריך. אני בוכה כל הזמן, הולכת להשתגע…איזה מן חיים אלה!?" היא שואלת. הדירה בה מתגוררת רוזן היא בשכירות  פרטית בסיוע מימון מהמדינה. כבר שלוש שנים שהיא מגישה ל"מינהל סיוע בדיור, במשרד הבינוי והשיכון", בקשות שייתנו לה הוסטל, או דירה שתוכל לצאת ממנה ושלא תהיה כלואה "אני רוצה לראות אנשים, לנשום אוויר. לא לגמור ככה את החיים שלי. מגיע לי לחיות כמו בן אדם. לא עשיתי רע לאף אחד. לא מגיע לי לחיות כמו בכלא. יש באשדוד דיור מוגן 'בית גיל הזהב' ביקשתי לגור שם, אבל קיבלתי תשובה שלילית. אני מיואשת…לא יודעת מה לעשות"… היא שוב ממררת בבכי.

התשובה של "מינהל סיוע בדיור, במשרד הבינוי והשיכון" על בקשתה לגור בבית גיל הזהב ,באשדוד, היא תמוהה. התשובה המדוברת מסתמכת על בדיקת התאמה שבוצעה ע"י היועץ הרפואי  ב"מינהל סיוע בדיור, במשרד הבינוי והשיכון". נכתב בה כי רוזן אינה מתאימה למגורים בבית גיל הזהב, משום שבתי גיל הזהב מיועדים לעצמאים בתפקודם וזאת בסתירה ל"אומדן הסיעודי" שנעשה לרוזן על ידי הגורמים המוסמכים לכך בקופת חולים, בו נכתב כי רוזן עצמאית. זאת ועוד בתשובה נכתב שלא ניתן לערער לוועדה על ההחלטה !

עיריית אשדוד: ״אנחנו מלווים את הגברת״

מהמינהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד  נמסר כי "נושא הדיור נמצא באחריות בלעדית של משרד השיכון וכל החלטה בנדון כפופה לקריטריונים ופרמטרים שהם קבעו, כך שלעיריית אשדוד אין יכולת התערבות. יחד עם זאת, על פי התיעוד במערכות הרווחה, הגב' הנ"ל קיבלה עזרה מעו"ס המחלקה אשר סייעה לתושבת בהגשת מסמכים והמלצה למשרד השיכון ולאחר שבקשתה נדחתה, העו"ס סייעה לה להגיש ערעור בצרוף דו"ח והמלצה, ולצערנו גם הערעור נדחה.

שירותי הרווחה של עיריית אשדוד מלווים את הגברת זה כ-7 חודשים וימשיכו ללוותה ולסייע לה במיצוי זכויותיה, הן בתחום זה והן בתחומים נוספים.

משרד הבינוי והשיכון: ״בקשתה סורבה״

‫״משרד הבינוי והשיכון מכיר ומלווה את הגברת רוזן אשר מממשת בסיוע המשרד שכ"ד החל מחודש פברואר 2009. נ‫ציין כי, בקשתה של הפונה סורבה לאחר בחינתה ע"י הסמכות המקצועית וקביעתה כי הפונה אינה עצמאית ולכן אינה עומדת בכללי הזכאות. ‫נדגיש כי, באפשרות הפונה להמציא מסמכים המעידים על שינוי במצבה הרפואי לבחינה חוזרת. ‫בנוסף, באפשרות הפונה להגיש בקשה להגדלת סיוע בשכ"ד באמצעות החברה המסייעת״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן