כך תנהגו נכון בקיץ

הקיץ קרב וקצין הרכב של עיריית אשדוד החל כבר בהדרכת הנהיגה לעובדי העירייה. "הקיץ מזמן לא מעט אתגרים המהווים גורמי סיכון לנהגים, כמו: שעות יום ארוכות, חום, תשישות ונמנום.. " אומר קצין הרכב ומדגיש כי לא רק בחורף צריך להקפיד על נהיגה זהירה. להלן שורת המלצות לנהגים. לקרוא ולשמור.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כבכל שנה, בכל עונת מעבר, קצין הבטיחות בתעבורה של עיריית אשדוד מר אמנון לוי, מקיים הדרכות לנהיגה בטוחה בקרב עובדי העירייה. בתחילת ההדרכות הוא מציג כמה סרטונים בתחומי זהירות בדרכים, התחשבות בהולכי רגל ותאונות דרכים מיותרות שניתן היה למונען.

בתוך כך הוא הציג נתונים של הרלב"ד (רשות לאומית לבטיחות בדרכים). "לצערנו, בכל שנה נהרגים לא מעט איש בתאונות דרכים", הוא אומר ומציין כי "על פי נתוני הרלב"ד, מקום המדינה ועד היום נהרגו בישראל כ-34,500 בני אדם בתאונות דרכים".

מדובר בנתון מחריד שאמור להדליק אורות אדומים בקרב כל אדם, ובודאי בקרב נהגים. מכאן החשיבות בהדרכות שהוא עורך לנהגי העירייה ובהגברת המודעות לנהיגה נכונה. "יש בידינו לשנות זאת, אם רק ננהג על פי הכללים, נפתח את העיניים, נגלה יותר סבלנות ונתחשב באזרחים הולכי הרגל" הוא אומר ומציין כי מרבית תאונות הדרכים של נהגי העירייה בשנת 2023, נובעות מאי שמירת מרחק ופגיעה מאחור, מתאונות בתוך מעגל תנועה (כיכר) ומנסיעה ברוורס.

לוי אומר כי הגורמים לתאונות נובעות מתקינות הרכב, תנאי הדרך (תשתיות) או מהגורם האנושי (האדם), ולצערנו, הגורם האנושי הוא הבולט ביותר ועיקרו בהסחת הדעת שגורמת לשליש מתאונות הדרכים. הסחת הדעת אחראית גם על ריבוי נפגעים בקרב הולכי הרגל (כ-30% מסך הרוגי תאונות הדרכים), לכן יש לשים דגש ולהתחשב מאוד בהולכי הרגל: – תנו זכות קדימה להולכי רגל. – האיטו לפני מעבר חצייה. – סעו במהירות המותרת, – אל "תגנבו" את הרמזור. – הישמעו לתמרורי הדרך. – היזהרו מרוכבי אופניים וכלים חשמליים ושמרו מרחק מהרכב שלפנים.

במעבר לנהיגת קיץ, יש לשים לב לגורמים הרלוונטיים לעונה אשר מכבידים על הנהיגה, כמו: חום, עייפות, אובך, שמש מסנוורת ולפני כל נסיעה לבדוק תקינות צמיגים ולחץ אויר בגלגלים. המלצות נוספות הן: – להיות קשובים למתרחש מסביב. – לא להסיר עיניים מהדרך. – לא להוריד ידיים מההגה. – לא מתעסקים בדברים שמסיתים את תשומת הלב: לא נוגעים בטלפון הנייד. – לא מסמסים. – לא מכוונים רדיו. – לא מתעסקים עם הוו'ייז.

– לא אוכלים, לא שותים ולא מעשנים. – יש להימנע משיחה שעלולה להסית את תשומת הלב מהדרך. הערה חשובה עוסקת בסכנה הכרוכה בעצירה בשולי הדרך. כאן ההנחיה ברורה: אין לעצור בשול הדרך בכל מצב, למעט מקרים שלא ניתן להמשיך בנסיעה!! ואם חשים עייפים, מומלץ לעצור למנוחה ולהתרעננות במקום חניה בטוח.

התייחסות מיוחדת היתה לאירועי חירום כדוגמת ירי טילים או רעידת אדמה. במקרים אלה יש לעצור את הרכב בזהירות לצד הדרך, לצאת מהרכב ולהשתטח על הארץ.

לוי: "בקיצור, כשאתה נוהג פשוט תנהג"!!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן