כך תהפוך חפ"א ליזמית נדל"ן גדולה: תבנה במרינה 101 דירות להשכרה ושטחי מסחר

עיריית אשדוד תעביר לחפ"א בשכירות  שטח יוקרתי במרינה לבניית דירות לשכירות ושטחי מסחר. התמורה? מצחיקה ביותר: 360 אלף שקלים למשך 52 שנים שנות חכירה. יו"ר האופוזיציה ד"ר לחמני"הפרויקט לא כלכלי והעירייה מוסרת שטח יקר בנזיד עדשים. צריך להתנגד לזה ולקיים דיון מעמיק"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

החברה העירונית לפיתוח אשדוד תהפוך ליזמית גדולה בתחום בניית דיור להשכרה ושטחי מסחר. עיריית אשדוד תעביר לה בשכירות  שטח יוקרתי במרינה בגודל של 4400 מ"ר, עליו תבנה חפ"א דירות לשכירות ושטחי מסחר. התמורה? מצחיקה ביותר: 360 אלף שקלים למשך 52 שנים שנות חכירה.

מחר, רביעי, בישיבת מועצת העיר אשדוד תוצג התכנית הגדולה אותה הזמין מנכ"ל חפ"א אבי עזר, מחברה שמתמחה בסקרי נדל"ן. על ההסכם  יידרשו חברי המועצה להצביע. במכתב ששיגר היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד רוני עמיר לחברי המועצה הוא כתב להם שמדובר בהבערת השטח שבבעלות העירייה לח"פא לצורך בניית מבני ציבור ודירות להשכרה לצעירים.

עו"ד עמיר ציין כי בהתאם לחוות דעתו אין מניעה לחתום על ההסכם בין העירייה לחפ"א, וקבע כי על פי החוק יש צורך ברוב של 15 חברי מועצה לפחות ושאין  צורך באישור משרד הפנים שכן עיריית אשדוד היא עירייה איתנה כלכלית.

מוביל את הפרויקט. מנכ"ל חפ"א

מתוכנית עסקית של חברת ברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות`, כלכלה ושמאות מקרקעין שערכה את הסקר על פי הזמנתו של מנכ"ל חפ"א אבי עזר הם ממליצים לבנות על השטח היוקרתי במרינה 101 דירות להשכרה בגודל של כ70 מ"ר . דמי שכירות חודשיים יהיו 20 אחוז פחות ממחיר השוק לאותה עת. כמו כן ייבנו שטחי מסחר ומבנה ציבור. בעלות כוללת ל 85 מיליון שקלים.

ד"ר לחמני

חבר מועצת העיר אשדוד ויו"ר האופחוזיציה ד"ר אלי לחמני שקרא את ההכם והתכנית המוצעת טוען כי יש להתנגד לתכנית ומציע לקיים דיון מעמיק בנושא זה. "עד כמה שזה מבורך תכנית כזו היה עדיף שתעלה לדיון במועצה כדי להתייחס לנתונים. כי ממה שאני קורא אין כדאיות כלכלית לפרוייקט. זה עבשוי להוות סיכון לחפ"א מבחינה כלכלית. עיריית אשדוד מעבירה נכס יקר במחיר 360 אלף שקלים. האם יש למאן דהוא מחשבות אחרות לגבי מה שיקרה בשטח במידה וחפא לא תוכל למלא התחייבותיה ומישהו אחר פרטי ייקח הקרקע?. על פי ההצעה לא ברור מה הקריטרוינים של מי יקבל ומי לא את הזכות להשכיר דירה. זה לשיקול דעתה של חפ"א וברור שהשעקול שלה תמיד יהיה כלכלי. אני מתנגד לאיך שזה מוצע. צריך לברך על הרעיון אבל צריך לקיים דיון מעמיק, ולא להחתים אותנו על הסכם שעל פניו לא כלכלי. העירייה מוסרת קרקע יקרה בנזיד עדשים. קרקע יקרה. כך קרה שהעבירו לסטאר סנטר שטחי ציבור וזה שגוי לחזור על זה שוב"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן