כך מעודדים באשדוד תלמידים: "מצבך בלימודים חמור ביותר"

זה סיפור מקומם על תלמידה בכיתה ז׳, שקיבלה תעודה ראשונה בחייה בתיכון עם הערה פוגענית ביותר: "מצבך בלימודים חמור ביותר״ נכתב לה. התלמידה נפגעה ולא הלכה לבית הספר יומיים, כשהיא בוכה בחדרה. האם ההמומה חשבה שמדובר בטעות, פנתה למחנכת: "אמרה לי שלא ימחקו. אני בהלם ככה רוצים להניע את הילדים שלנו להצליח בלימודים?״ עיריית אשדוד: ״הנוסח לא היה במקום״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבוע שעבר חולקו בבתי הספר תעודות של מחצית ראשונה. אחת התלמידות, תלמידה בכיתה ז׳ ציפתה לקבל את התעודה הראשונה שלה וכשחזרה הביתה ביחד עם אמא שלה וישבו יחדיו לעיין בתעודה הן היו המומות. הן הסתכלו בתעודה ובציונים, שחלקם היו נמוכים אולם כשראו מה כתבה המחנכת בהערות, נדהמו. בהמשך לתעודה נרשמה הערה מודפסת בזו הלשון: ״מצבך בלימודים חמור ביותר״.
"הבת שלי שרק התחילה בית ספר חדש" מספרת האם. "הכיתה הראשונה של המקיף. היא הגיעה הביתה שמחה עם התעודה וישבנו לראות את הציונים ואני מעודדת אותה ואומרת לה שאהבתי את הציונים ושאני גאה בה. עברנו לדף השני, וקראנו יחד את המשפט הזה. אני מסתכלת עליה הייתי עם דמעות בעיניים. ילדה שיש לה ביטחון עצמי ממש נמוך. אמרתי לה שזו כנראה טעות. לקחתי את הטלפון והתקשרתי למחנכת והיא אמרה לי שזה לא טעות. ושהיא לא מבינה למה זה פוגע בי ובילדה. ניסיתי להסביר לה, אבל היא לא הבינה מה הבעיה״.


האם מספרת שלמחרת יום חלוקת התעודה בתה לא הלכה לבית הספר והרגישה מושפלת. האם הגיעה לבית הספר ונפגשה עם יועצת בית הספר.״גם היועצת אמרה לי שאי אפשר להוריד את ההערה הזאת, והם לא מבינים למה זה מפריע כל כך. אמרתי לה שאפשר לנסח הערה אחרת לא כזו פוגענית. ב'יסודי' היו רושמים הערות מעודדות כמו ׳את יכולה יותר׳ , פה פשוט פגעו בה. אם רוצים לעודד את הילדים זה צריך להיות במשפטים חיוביים ולא לפגוע ככה ולהוריד את כל המוטיבציה להשתפר בציונים. זה מוריד את הביטחון העצמי לרצפה ולא מועיל. במקום לתקן, אמרו לי שלא ימחקו כי זה נרשם באופן אוטומטי כבר הרבה שנים. ככה הם רוצים להניע את התלמידים שלנו להצליח בלימודים? אני מאוד מצטערת, אבל זה דבר מכוער, לא מקובל, לא מעודד, לא נעים. מי בכלל חשב על הילדים שכתב משפט כזה?״
האם גם כתבה פוסט בנושא וקיבלה עליו הרבה תגובות של הורים שסיפרו לה שגם לילדיהם כתבו הערה דומה והם נפגעו אך החליטו לא להתלונן ״צריך לשנות את המשפט. אותו מסר רק בצורה חיובית״ אומרת האם.

עיריית אשדוד: ״נדאג להעביר מסר לבתי הספר״

דובר העירייה מסר בתגובה כי ״ממנהל החינוך נמסר כי לא הייתה כל כוונה לפגוע בתלמידה זו או בתלמידים בכלל, וייתכן שהיה מקום לנסח ההערה בצורה אחרת. אנו נדאג להעביר את המסר לבתי הספר".

משרד החינוך: ״נרשמו גם הערות מחזקות״

ממחוז הדרום במשרד החינוך: ״מחנכת הכיתה זימנה את התלמידה ואמה לשיחה, בה שיקפה להן את חוזקותיה של התלמידה ואת הנושאים המצריכים התייחסות ושיפור. לצד ההערה הלימודית, נרשמו גם הערות מחזקות. מפאת צנעת הפרט לא נרחיב בעניין״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן