כבוד: תיכון מקיף ו' מצטיין מחוזי לשנת תשפ"ב

תיכון מקיף ו' אשדוד נבחר לאחד המוסדות המצטיינים ופורצי הדרך במחוז וזכה לקבל את פרס החינוך המחוזי לשנת תשפ"ב. ועדת הפרס התרשמה מהעשייה הפדגוגית, האקלים הבית ספרי וההנגשה יוצאת הדופן, בדגש על הצד החברתי, הטכנולוגי והפדגוגי המהווים חלק מרכזי בתרבות הארגונית של בית הספר. בית הספר. ד"ר לסרי: "הישג משמעותי לבית הספר ולכל מערכת החינוך באשדוד"

צילום: דוברות עיריית אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרס חינוך מוסדי של משרד החינוך מוענק בכל שנה למוסדות מצטיינים ופורצי דרך, המהווים השראה לאחרים. במסגרת הפעילות המקדימה לבחירת המועמדים לפרס, ערכו חברי הועדה המחוזית סיור ב-14 מוסדות חינוך מומלצים ברחבי המחוז, כדי להתרשם מהעשייה החינוכית בהם. מוסדות החינוך שהציגו בפני הועדה – מפקחים, מדריכים ואנשי חינוך – שיקפו את הנעשה בביה"ס בכמה מישורים: הוראה מותאמת למידה שיתופית ודינאמית, מענה חברתי ורגשי, מרחבי למידה מונגשים, טכנולוגיות חדשניות ותפיסה חינוכית להובלת תהליכי שינוי.

מקיף ו' הציג באופן מרשים את תפיסתו החינוכית כשהוא מגדיר מחדש את מקום המורה – ממורה מוביל למורה מלווה, אשר מנחה את תלמידיו ומקנה להם מיומנויות והכשרה המותאמות למאה ה-21 ולעולם המודרני, מתוך סקרנות והנאה. בית הספר הציג את היעדים ואת החזון הבית ספרי תוך הבלטת היעדים הבאים: התאמת תהליכים פדגוגיים לעתיד הקרוב והרחוק, קידום יזמות קהילתית, לימוד המשלב ידע, מיומנויות וערכים, שותפות חינוכית עם ההורים והקהילה וחיזוק החוסן ותחושת השייכות של התלמידים ושל הצוות החינוכי.

בית הספר המונה כ-1,100, 40 כיתות לימוד ו-103 עובדי הוראה, רושם לעצמו לא מעט הישגים חשובים ובהם: ירידה מתמדת באחוז הנשירה העומד כיום על 0.4% בלבד (נתון שולי ביותר) ועליה מתמדת באחוזי הזכאים לבגרות העומד כיום על 95%! כמו כן, בית הספר הציג לא פחות מ-14 מיזמים חינוכיים הפועלים בכל החטיבות, אשר בלטו במיוחד בתקופת הקורונה, ובעידוד יזמות חדשה בקרב התלמידים, כאשר הדגש הוא על מעורבות חברתית-קהילתית. כמו כן הוצגו תכניות המדברות על העצמת הזהות הישראלית, השקעה בלמידה רגשית וחווייתית, מתן מענה רגשי אישי התואם את צרכי התלמיד ויצירת אקלים ביעת ספרי מעודד ומאתגר למידה.

לבד מהיות בית הספר מוסד המעודד נושאים חברתיים-קהילתיים, הוא מפעיל גם מסלולי לימוד ייחודיים: מגמת ביו רפואה לכיתות ז', י'. מגמת הנדסת תוכנה לכיתות י', י"א, י"ב ומגמת תקשורת לכיתות י', י"א ו-י"ב. בתוך כך, בית הספר מוביל למצוינות ומעודד את תלמידיו למצוינות אישית ויזמית ומקדם מצוינות לימודית וערכית. "מקיף ו' בין המובילים בעיר באחוז מצטייני מנכ"ל (בין 15%-25%) כשהוא מתאים לכל תלמיד  תוכנית אישית המתאימה לו, תוך מיפוי דינמי המבוסס על מנגנוני הערכה, מדידה ובקרה" אומרים בבית הספר ומדגישים כי אחוז ההתמדה של בית הספר הוא הגבוה בעיר מזה חמש שנים ואחוז הנשירה נמוך מאוד.

לשמע הבשורה אמר ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי: "מדובר בהישג משמעותי לביה"ס ולמערכת החינוך באשדוד. פרס החינוך המחוזי הוענק למקיף ו׳ בזכות עשיה חינוכית מובילה, חדשנית ופורצת דרך, המשלבת מצוינות פדגוגית ומצוינות ערכית. כל זאת בהובלתה של המנהלת ד״ר רונית טאוב, סגל ההוראה ועובדי בית הספר, ובשיתוף ההורים והתלמידים הנהדרים. אתם ראויים להישג ומהווים מקור לגאווה. תודה על ההישג הנפלא, אתם מצוינים!"

ד״ר רונית טאוב, מנהלת מקיף ו': "בית הספר שם בראש מעייניו את ההצטיינות, ואכן הגענו אל היעד – הצטיינות מחוזית. אנחנו ביה"ס פורץ דרך, שמוביל ומטפח השקפה חינוכית ראויה. אני גאה לעמוד בראש צוות שעומל ימים ולילות ורואה את טובת הילד. תודתי לכל צוות המורים המסור, המנהלה וועד ההורים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן