כבוד לנואמת מאשדוד: תייצג בתחרות הארצית של הנואם הצעיר

ליא קוזברג תלמידת כיתה ו' בבית הספר " צמח”, תייצג את אזור הדרום בתחרות רוטרי הנואם הצעיר לבתי הספר היסודיים. היא נאמה על "ישראל- סיפור הצלחה: לאן פנינו בעשור הקרוב״, הרשימה את השופטים וזכתה במקום הראשון

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

נציגה אשדודים בתחרות הנואם הצעיר 2020. ליא קוזברג תלמידת כיתה ו' בבית הספר "צמח" תייצג את אזור הדרום בתחרות רוטרי הנואם הצעיר לבתי הספר היסודיים. ליא נאמה על "ישראל- סיפור הצלחה: לאן פנינו בעשור הקרוב”, הרשימה את השופטים וזכתה במקום הראשון.

לשלב אזור הדרום קדם שלב היישובי. בינואר 2020 נערך באשדוד 14 תלמידים ותלמידות מ-14 בתי ספר העפילו לגמר מתוך 30 בתי ספר ועשרות תלמידים, והתמודדו על התואר "הנואם הצעיר" במסגרת התחרות ע"ש דורון דנקנר ז"ל. נושאי התחרות ורמת הנאומים השנה של התלמידים היו גבוהים במיוחד. ליא קוזברג זכתה כאמור במקום הראשון באשדוד בקטגוריית בתי הספר היסודיים.

על פי כללי התחרות, כל נואם נושא דברים במשך חמש דקות על אחד מהנושאים חברתיים שנבחרו מראש, בהתאם לנטיית לבו: דבר יפה –דבר בנועם; יאנוש קורצ'אק; אמנת זכויות הילד, מים ודו קיום: המים וסניטציה כמשאב חיים חיוני לדו קיום; הדרה בחברה- קבלת השונה, מודעות מול אדישות; מנהיגות – שאיפה למצוינות; מימוש אישי; סוגיות אתיות בין קידמה ושימור הסביבה הטבעית של בעלי-חיים; כוחו של שיתוף – עבודת צוות; מקומה של הפרסומת כגורם משפיע; יותר מדי אפשרויות בחירה פוגעות באושרנו; סייבר ברשת; שליחות – אכפתיות מעורבות והתנדבות; ישראל– סיפור הצלחה ולאן פנינו בעשור הקרוב; איכות ,אריכות, וערכיות החיים; אהבת הארץ; מנהיגות בתקופת האבות. הקריטריונים לניקוד והערכת המתחרים התבססו על המבנה הלוגי של ההרצאה או הנאום, איכות הטיעונים, משלב לשוני, שפת גוף, צורת ההגשה והקשר עם הקהל והמאזינים, מיצוי הנושא והעברת המסר במסגרת הזמן המוקצב.

תחרות הנואם הצעיר התקיימה לראשונה באשדוד בשנת 1988 כמיזם מיוחד של חברי רוטרי אשדוד ונועדה לקדם תרבות דיבור וחופש ביטוי בקרב בני נוער. מאז, התחרות תפסה תאוצה וכיום היא תחרות שנתית כלל ארצית. האדריכל רפי דנקנר, נשיא רוטרי אשדוד בעבר וחבר המועדון כיום, הפועל לקידום התחרות לקח חלק פעיל בקיומה גם השנה. דורון דנקנר ז"ל, בנו, התמודד בתחרות הראשונה וזכה במקום הראשון ובצער רב, הוא נפטר ממחלה קשה זמן קצר לאחר מכן ומאז התחרות על שמו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן