"יש לי יכולות מנהיגותיות טבעיות שאין לאף מועמד ואני הכי מתאים לנהל את העיר אשדוד וגם אנצח"

המועמד לראשות העיר אשדוד ברק סרי בטוח שהוא מנצח את הבחירות בסיבוב ראשון. מה הוא חושב על לסרי:"חלש ביותר וצריך ללכת הביתה". ראיון מרתק עם מי שמאוד רוצה ונחוש לכבוש את הקומה ה5 שמדבר על חזונו בכל תחומי החיים באשדוד והוא ובטוח בניצחונו וביכולותיו:"תמיד הייתי מנהיג, תמיד ידעתי לנהל אנשים, תמיד ידעתי לגרום לאנשים ללכת אחרי"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ש. ברק סרי, המועמד לראשות העיר אשדוד, בוא תספר לציבור מי אתה. ולמה אתה ממתמודד לראשות עיריית אשדוד?

"אני נולדתי לפני 61 שנים ברחוב הדקל באשדוד, ברובע א. גדלתי באשדוד. אני חושב שאני המועמד היחיד לראשות העיר שנולד באשדוד .למדתי ביסודי בבית ספר גאולים, לאחר מכן במקיף א ברובע ב. התגייסתי לגולני בשנת 80 סיימתי קצין בסוף שנת 84, כולל שירות  בלבנון. כשהשתחררתי התחלתי מיד לעבוד. עברתי ככתב ועורך בעיתון כאן דרום העיתון איזורי. במקביל למדתי באוניברסיטה העברית, סיימתי תואר ראשון, התחתנתי 4 ילדים. עבדתי במשך שנים בתקשורת עד  תחילת 2005. בתחילת 2005  עבדתי בעיתון  עיתון ארצי. ואז  החלטתי לעשות מעבר ולעבוד עם שרים בכירים  מכל המפלגות. התחלתי עם השר אבי דיכטר, כשר  הפנים, עם השר כץ,  שהיה  שר התחבורה והבטיחות בדרכים מהליכוד , לאחר מכן עבדתי כיועץ במשך 4 שנים עם אהוד ברק, כיו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון. ההתנסות הייתה לאורך כל הגזרה.  היו המון נסיעות ושליחויות, עשרות פעמים בארצות הברית, ביקורים בבית הלבן, ביקורים במשרד ההגנה האמריקאי ביקורים בכל מקום נסיעות למצרים לירדן ליפן ולסין ולכל
מדינות אירופה הנחשבות..אתה לומד  לא רק איך המדינה מתנהלת, איך העולם מתנהל, איך האינטרסים פועלים.  עבדתי עם סילבן שלום מהליכוד, שר האנרגיה והתשתיות הלאומיות, ולאחר מכן עבדתי עם אריה דרעי, שהיה אז סגן שר הכלכלה ושר פנים ושר לפיתוח הנגב והגליל עד סיום תפקידו. ואז החלטתי לצאת לשוק הפרטי כמה ימים לפני שהחלטתי קיבלתי פניה מראש הממשלה דאז נפתלי בנט, שביקש שאני אהיה ראש מערך ההסברה הלאומי. ביקש  שאצטרף ונקים לשכה , אך,החלטתי שאני רוצה לצאת בכל זאת לשוק הפרטי בחברת הפרסום הגדולה בישראל פובליציסט ,חברה שנותנת ייעוץ לחברות לאנשים ולגופים ציבוריים. במקביל, הופעתי כל יום בטלוויזיה, בערוץ 12, בערוץ 13 , ברדיו ב 103 ברשת ב'  עם תוכניות קבועות . היו אפילו בקשות לתוכנית ברדיו 103, כמגיש. עשיתי פיילוטים גם  עם גיא פלג בערוץ 12 על הגשה של תוכנית משותפת"

ש. אז חיים כאלה עוזבים בשביל ראשות עיר באשדוד?

"בתקופה זאת היו לי פניות מתושבים באשדוד חברים ומכרים להתמודד על ראשות העיר באשדוד . התלבטתי עם הרבה חברים. אחרי הכל זה לעזוב
עבודה מתגמלת, ובאמת היו המון המון המון פניות כשכולם עם טענה אחת, שראש העיר באשדוד הביא את העיר למצב של דשדוש וצריך שינוי".

ש. אז אתה אומר החלטת  להתמודד לראשות העיר כי פנו אליך?

"כן, בהחלט זו הסיבה. תראה, בוא נוסיף את העובדה העיקרית שאני פטריוט גדול של אשדוד. אני נולדתי באשדוד, חי בה בכל חיי. מעולם לא עזבתי ליום אחד את העיר, הילדים שלי גרים כאן, הנכדים שלי גרים כאן. אבי שהיה סגן ראש עיר אבינועם סרי, חי בעיר ואני אוהב את אשדוד ומחובר אליה בכל נפשי. במשך השנים כשפירגנו לאשדוד זה שימח אותי. שהייתי קורא ושומע השמצות או כל מיני נתונים אובייקטיביים של מגופים שונים ממשרד החינוך וכד על נתונים לא טובים שמייחסים לאשדוד,ליבי נחמץ. זה לא עשה לי טוב ואני ככה מלווה את אשדוד כל השנים וזה בהחלט היה משמעותי בעיני כן לקבל החלטה לרוץ לראשות העיר"

ש. אז באמת היית יועץ תקשורת מוערך לשרים ובעל עסק מצליח.  השאלה האם  זה מה שעושה אותך מתאים לראש עיר? זה הנסיון שצריך לראשות העיר?

"אז ככה. מה שעושה אותי מתאים יותר מכולם זה קודם כל היכולות שלי ,היכולות המנהיגותיות שלי הטבעיות. אני תמיד הייתי מנהיג, תמיד ידעתי לנהל אנשים, תמיד ידעתי לגרום לאנשים ללכת אחרי. תמיד ידעתי להפעיל אנשים, תמיד ידעתי להאציל סמכויות. אנשים שסמכתי עליהם והאמנתי בהם, ידעתי לתת להם לרוץ קדימה.  נתתי גיבוי. אני  הפוך לגמרי מאיש ריכוזי, להיפך, האצלת סמכויות לאנשים שסמכתי עליהם ולתת להם לרוץ. יש לי אינטואיציות מצוינות לגבי אנשים וזה לגבי היכולות.  אני גם ניחן באינטליגנציה רגשית גבוהה מאוד. עם יכולת להתחבר לאנשים. ככה זה במפגשים שלי . אני יודע לחבר ולהתחבר עם אנשים, שזה תנאי יסוד לכהונה כראש עיר. אני מבין באנשים כי אני אוהב אנשים. מי שאוהב אנשים ויודע להתחבר ויודע  איך לדבר עם כל סוגי האנשים, להגיע אל ליבם לפייס אותם ולהניע אותם לעבודה משותפת. 

לגבי  הרקע המקצועי שלי. אני עבדתי במשך שנים בכל משרדי הממשלה שרלוונטיים לעבודה מוניציפלית . גם כעורך עיתון איזורי שהיה רב כוח ורב השפעה ורב תפוצה. קראו לו כאן דרום. ליוויתי ראשי ערים' הכרתי את העבודות של עיריות השונות התמחתי בעניין. נתתי הרצאות בנושאים מוניציפליים. הכרתי  כעורך את העבודה מול מועצות הערים ומול מחלקות העירייה.   לאחר מכן עבדתי בכל המשרדים שרלוונטיים לעיריות בישראל.  משרד הפנים, משרד הביטחון,  משרד הכלכלה,  משרד התחבורה,  המשרד לפיתוח הנגב והגליל,  משרד האנרגיה, התשתיות הלאומיות.  דרך כל המשרדים האלה היו לי עבודות וממשקים עם רשויות מקומיות כמובן בדגש על אשדוד ז"א מכל אחד מהמשרדים האלה. הייתי מאוד מאוד דומיננטי בכל המשרדים האלה, גם בפן המקצועי וגם בכלל בלשכות מול השרים."

ש. וכברק סרי כיועץ בכיר הוא בטוח בניצחונו של המועמד ברק סרי?

"חד משמעית כן היועץ ברק סרי סבור שברק ינצח. עזוב לדבר בגוף שלישי לא נוח לי. אני בטוח בניצחון . אני חושב שבמצב שנוצר , זו גם הסיבה שהחלטתי להתמודד. אם היה כאן ראש עיר דומיננטי עם שביעות רצון בו ספק אם הייתי נכנס להתמודדות. אני תמיד אומר את זה ואני חוזר ואומר כדי לבדוק אם כדאי להתמודד ומה המצב בעיר, אתה לא צריך לבדוק מה קורה איתך, לפחות בשלבים הראשונים. אתה צריך לבדוק דבר אחד, מה  הסיכוי לנצח ראש עיר  מכהן בהתאם לשביעות הרצון שיש לציבור ממנו. אם היא גבוהה  הסיכוי שלך אפסי. אתן לך דוגמאות, יש שביעות רצון מרז קינסטליך בראשון אתה רואה שאין כמעט מתבודדים נגדו כנ"ל בפתח תקווה ובבאר שבע"

ש. באשדוד  בדקתם?

"בדקתי ומצאתי ששביעות הרצון היא נמוכה מאוד מלסרי  וממש בכל שאלה שעלתה היתה שם עלתה זעקה שאשדוד  רוצה שינוי. אתן לך דוגמאות ב 2018  ראש העיר יחיאל לסרי התמודד לראשות העיר נבחר על קשקש על חודם של מאות קולות, קיבל סביב 41%. מתוכם כמעט 30% חרדים כ  5% של מפלגה של המפלגה שברשותו , כ 4% ממפלגתו של משה בוטראשוילי .זאת אומרת שהוא הביא לקלפי סדר גודל של כ –  7% שבאו ואמרו אנחנו רוצים את יחיאל לסרי כראש עיר"

ש. טוב עברו מאז 5 שנים , יש סיכוי שהתמיכה בו  עלתה

"הפוך . התמיכה הזאת הלכה והצטמצמה"

ש. מניין לך?

"אתן לך דוגמה קטנה.  במטה הבחירות שלי  יש  מאות אנשים פעילים שעבדו אצלו. זה נותן לך אינדיקציה וגם כרגע לא איתו. וזו רק דוגמה קטנה. מצבו חלש מאוד"


ש. הרבה פעמים אתה  אומר נגישות ואני נגיש ואני מחובר ואני מתחבר, זה לא סיסמת בחירות ואחרי הבחירות לא יהיה לך זמן כי בכל זאת תהיה לך הרבה עבודה..

"מי שמכיר אותי יודע ותשאל כל בן אדם שאני מכיר ולא מכיר. אני לא חושב שיש מישהו שכותב לי ואני לא חוזר אליו ולא רק כעת בתקופת הבחירות. כותבים לי בכל האמצעים בsms  בוואטסאפ, אם בפייסבוק. אני לא הולך  לישון לפני שאני עונה לאחרון האנשים.  אני לא חושב שיחיאל לסרי עשה את זה לפני הבחירות. אני עושה את זה גם לפני הבחירות. אני אנהג כך גם כראש עיר. אז יכול להיות שבגלל שיהיו הרבה ישיבות אז יכול להיות שהתגובות לא יהיו מהירות., אבל אני מודיע ומבטיח שאני אפתח את הלשכה שהייתה סגורה ב15 שנים, תהיה קבלת קהל  תהיה מצידי אוזן קשבת ונגישות. אני אהיה נגיש באותה מידה גם לאחר הבחירות. למה? כי אני בנוי ככה עכשיו. אני לא עושה בכוח זה בא לי אתה יודע טבעי. הרבה אנשים פנו אליי בשנים האחרונות, בשלל התפקידים שהייתי והייתי בתפקידים מאוד בכירים כשאתה  בהמון המון ישיבות הטלפון בחוץ. אתה לא יכול להכניס טלפון לישיבות  אתה נמצא שעות בטיסות ,נמצא המון בחול, הרבה אנשים שפנו אליי הרבה, לדעתי רוב מוחלט תשובות קיבלו"  

ש. בכל זאת להיות מועמד שונה מלהיות ראש העיר. זה אותו דבר מבחינתך . זה לא ישתנה ?

"אני לא מאמין שאנשים משתנים . אם אתה ככה אתה תהיה ככה אם אתה אחר אתה תהיה אחרת. אתה לא יכול לסגל לעצמך התנהגות אחרת. אם אתה לא אוהב אנשים. אם אין לך סבלנות וכוח לפגוש אנשים לשמוע את המצוקות שלהם אז לא תעשה זאת בשום צורה ותפקיד"



ש. אתה כיועץ בכיר שמחזיק יועצים כעת .עד כמה אתה מאפשר ליועצים שלך לשנות לך את התדמית או שאתה אומר שאני זה אני, זה מה שאתם רואים, זה מה שתקבלו.

"אני  אומר לך מה ההבדל ביני  מועמדים אחרים. אני לא רוצה לנקוב בשמות.  אני  הגעתי מהעולם הזה של הייעוץ, התקשורת. אני לא מתרגש . אני חושב שאני נמנה על היועצים, אנשי התקשורת הבכירים בישראל .המיליה שלי זה האנשים האלה. אני לא מתרגש מאף אחד ולא חושב שכל החוכמה נמצאת אצלי ולחילופין אני משוכנע שגם לא כל החוכמה נמצאת אצלם. אני תמיד מקשיב ליועצים חלק מהדברים אני  מקבל וחלק מהדברים לא מקבל. בהרבה  מהמקרים אני נוהג לדבר עם המון המון אנשים. ברוב השיחות שלי זה האנשים מאשדוד. לפעמים אני שואב מהם הרבה יותר תובנות, עצות חכמות .זוהי חוכמת ההמונים, עם שכל ישר . אני יכול לדבר ואני מדבר עם כולם ,אנשים יעידו."




ש. בקמפיין  שלך אתה מדגיש 2 דברים שהצעירים בורחים מאשדוד ויש פקקי תנועה ענקיים. בקצרה, איך אתה בכלל מתכוון לפתור בעיות כאלה שלדעתי חלק מזה זו גם בעיה ארצית.

"אני  זה לא רק אני אומר את זה  רק לצורך הבחירות. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדקה וקבעה שאשדוד  מובילה בנטישת הצעירים מהעיר החוצה במספרים גדולים "

ש. איך פותרים את זה?

"סע לעיר היין באשקלון תמצא שם בניינים שלמים שבהם מתגוררים תושבי אשדוד. אין כנס או מפגש, שיחת טלפון שאני לא שומע מהורים בצער "הילדים שלנו עזבו את אשדוד". תראה מה קרה, אי אפשר כמעט לקנות כאן דירות. אי אפשר למצוא השכרה לטווח ארוך. יש קושי גדול במציאת מקומות עבודה. כל בוקר ברכבת אלפים  ואין מקום לחנות. צעירים, יוצאים לעבוד במרכז ובדרום. אז אתה שואל איך אני פותר את זה. גיבשתי תכניות עומק וזה דבריים של הזנחה של שנים. מה שנעשה כאן בתחום התחבורה זה כישלון מוחלט של לסרי.  יקח זמן לעבוד עכשיו"

ש.למה כישלון מוחלט? 

"אתה יודע שאשדוד עיר  עם 228,000 תושבים לפי נתוני הלמס האחרונים יש רק  שתי כניסות ויציאות. העיר  אשקלון עם חמש כניסות וחמש  יציאות. נתיבות, עם חמש כניסות, חמש יציאות, גן יבנה הקטנה עם ארבע יציאות וכניסות ויש לי תכנית להוסיף עוד יציאות כי זה יקל  על הפקקים הקשים בעיר"

ש. ולגבי דיור?

"לגבי הדיור. אנשים מתקשים לקנות כאן דירה אמרתי. יש תוכנית ממשלתית של  משרד השיכון, ומשרד הפנים. כל הגופים הרלוונטיים, מנסים לקדם כבר שנים, והעירייה באשדוד לא משתפת עם זה פעולה. התוכנית לבנות כמעט 30,000 יחידות דיור במשולש החקלאי.  במסיבת העיתונאים ישב לידי אביעד פרידמן שהיה מנכ"ל משרד השיכון. אגב, בן למשפחה אשדודית שורשית. שהציג את התכנית"

ש. לבנות את הדירות על השטח החקלאי המשולש?

"כן ואפשר להקים משהו כמו 5 רובעים. זה דבר מורכב כי יש  את אלתא שאתא לא יכול היום. התנאי הראשון זה להזיז את מפעל אלתא לתוך אשדוד ויש חמש חלופות לתוך אשדוד כדי שקודם כל התושבים העובדים היקרים של אלתא באשדוד ימשיכו לעבוד באשדוד"

ש. אחלה תכנית. אבל אלתא לא הולכת לעבור מחר לא מחרתיים לא שנה או שנתיים לא 5 שנים גם…

"תאמין לי שאני עשיתי שיעורי בית וזה יקרה הרבה יותר מוקדם. לאלתא יש  אינטרס לעבור. בסוף זו גם תהיה החלטה של משרד הביטחון  לאן לעבור בתוך אשדוד, בדגש  על אשדוד. לאחר מכן ובמקביל להעברה של אלתא למפעל, כאמור בתוך אשדוד, שיאפשר להם את כל מה שהם עושים היום ללא הפרעה  טז אפשר להתחיל הליכים תכנוניים. עכשיו אני חייב להגיד מה נותן לך. הבנייה הגדולה המאסיבית במחיר מטרה.  זה אומר שבכל פרויקט הקבלן מחויב לתת חלק מהפרויקט בהנחה לתושבים מקומיים, בדגש על זוגות צעירים. בהגרלה שנעשה את זה פריבילגיה שהמדינה נותנת, היא נותנת בכל מקום. הנחה משהו כמו 15% . זה יכול להגיע להנחה לכל זוג צעיר לסדר גודל של חצי מיליון שקל על דירה חדשה, חצי מיליון שקל- ממחירי השוק. עכשיו אתה קודם כל נותן כאן תנופה ענקית. עכשיו עם כל הכבוד לפרויקטים של תמא 38 שיש כאן באשדוד זה  לא פותר את מצוקת דיור תמ"א נותנת עוד קומה שניים זה הכל"

ש. יש גם תכניות פינוי בינוי שהעירייה קידמה ומקדמת..


"זה טיפה בים לעומת הצרכים של אשדוד, זה טיפה בים לעומת הצרכים של הזוגות הצעירים. יש אלפים שיוצאים  כל שנה ומחפשים דירות ולא מוצאים. למה הם הולכים לאשקלון, למה הם הולכים לגן יבנה? למה הם הולכים ל נתיבות, למה הם הולכים לקרית גת, למה הם הולכים לכל המקומות האלה? למה? כי אין להם כאן, כי אין זה מהלך טבעי של החיים. אתה יוצא, אתה מתחתן, אתה רוצה לרכוש דירה ואין דירות כאן במחירים שהם יכולים לשלם"




ש. אבל תראה את השכונה של פארק לכיש ליד הנמל. אלפי דירות בבנייה..

"זה לא עונה על הצרכים. אשדוד צריכה עשרות אלפי דירות, במחירים הרבה יותר נוחים לכל נפש. על דירות בגדלים של זוגות צעירים לשמה אני מכוון במשולש החקלאי. בפרויקטים שיבנו בבניינים רבי קומות במחירים שהם נוחים לכל, לכל נפש ולהרבה הרבה זוגות צעירים".


ש. דיברת קודם גם על דירות להשכרה? זה משהו שאתה רוצה גם לקדם?

"גם זה דבר שאמור לתת פתרון. תראה, כל דבר שייתן פתרון לכך שצעירים באשדוד יישארו  אני אלך לקראתו . כל דבר, כי זה בנפשנו. הדבר הזה סובל מהזנחה של שנים. הגענו באמת מהבחינה הזאת של נטישה, שצעירים הגיעומלעברי פי פחת .לא נעשה כלום.  מה שאני אומר לך היה צריך לעשות לפני שנים לפני שנים. להתכונן למשבר הזה, אף אחד לא עשה כלום, כלום ישנו כאן בעירייה ישנו, הלכו לישון, ישנו נמנמו והנה התוצאות".

ש. 3 הדברים הראשונים שתעשה זה. אני מבין שזה פקקים  יש עוד משהו?

"בוודאי .הצגנו תוכנית חינוך למופת שתעשה מהפיכה. מובילה את זה שרון מרק, מספר שתיים שלי. תוכנית באמת מהפכנית,  פורצת דרך, לכל מה שקשור לחינוך ואפשר להיחשף עליה במצע שלי . עוד דבר שאני  רוצה לקדם הוא נושא התיירות למשל. אשדוד, פעם הייתה אבן שואבת לתיירות ובילויים. אני אומר לך ברמה של בילויים, מועדונים, מסעדות, בתי קפה, כל הדברים האלה אתה יודע, היתה אבן שואבת, היו מגיעים לכאן מאשקלון ועד ראשון. אשדוד, עיר שנמצאת באמת  מרחק קצר מתל אביב, נמצאת על חוף מרהיב. אפשר כן, בהליך הרבה הרבה יותר מהיר לתת רוח גבית לאנשי התרבות  והתיירות"



ש. הכל טוב ויפה ומה תעשה עם ההתנגדות של החרדים שמונעים בניית   גלגל ענק בחוף לידו מונעים פתיחת קאנטרי ואת המשכן לאמנויות הבמה כי הם פועלים בשבת..מה תעשה? 

"אפשר לעשות הכל, הכל תמיד  כם רצון".


ש.אתה תוכל לעשות את זה? אתה יכול להגיד לי איך?

"אפשר לעשות את זה. חד משמעית אפשר לעשות והכל בהבנה. אפשר לעשות הכל בהידברות. אפשר לעשות הכל, אני אומר לך בניגוד לאחרים חייתי בכל העולמות.  בחברה החילונית ובחברה המסורתית ואני מכיר את החרדים לפני ולפנים. אני יודע איך לדבר עם כולם, ולא לחינם בסלוגן שלי זה ראש עיר של כולם, כי בעיר כל כך מקוטבת כמו אשדוד הכי קל זה לשסות אוכלוסיה באוכלוסייה לצרכים הפוליטיים שלך. אני לא אעשה את זה, אני אעשה הכל להוריד את האנטגוניזם להוריד את השנאה, להגביר את שיתוף הפעולה . זה אפשרי. תאמין לי שכולם רוצים בסוף לחיות בשקט ובשלום, לאף אחד אין רצון להילחם באף אחד. אין רצון להיאבק, להתכתש. החוכמה ביא איך לחבר בין אנשים. אמרתי לך בתחילת השיחה שאלו היכולות שלי, גם מבחינת ההיכרות עם האנשים, גם בשל ההיכרות עם האוכלוסיות וגם מבחינת האופי האישי שלי, אני יודע לפשר ואני אפשר"


ש. איש העסקים מאשדוד עו"ד צחי אבו  בראיון לפני שבועיים באשדוד10 הצהיר בכנות שהוא תומך בך לראשות העיר. בלי להסתיר בלי להסתתר. אתה יכול לספר מה הקשר שלך איתו?


"אני את  צחי אבו מכיר מאז שההיה ילד קטן. ההורים שלי  וההורים שלו, יחיאל ודינה, גרו במשך שנים רבות, כשכנים, ממש בית ליד בית ברחוב הגולשים. את משפחת אבו ואת צחי אני מכיר מילדות. היינו בשבתות ביחד במשך שנים רבות, אוכלים את אותה הסחינה של דינה אבו אני אומר לך עוד פעם לגבי צחי אבו. יש לי תומכים ואוהדים מכל הרבדים, אני מכבד כל אחד. אני גאה בכל אחד שתומך בי. ואני שמח  שהכל נעשה בצורה גלויה, בלי להסתתר. יש ואני לא רוצה לנקוב בשמות, כל מיני פוליטיקאים באשדוד שהם מסתירים קשרים שלהם עם כל מיני אנשים. ואני לא רוצה לחשוף שמוות בצורה כשהדברים גלויים כשהדברים גלויים, איך אומרים אור השמש מחטאת הכל. שקיפות זה הדבר הטוב ביותר. יש לי אלפים רבים של תומכים. אני מחבק את כולם אני שמח על כל אחד מהם. על צחי אבו ועל עוד אלפים רבים שמגיעים שתומכים בי שרוצים בהצלחתי"

ש. כשפורסם רשמית שאתה רץ גם רצו שמועות עליך אלוקים ישמור.  מה זה עשה לך?

"עוד לפני שנכנסתי למערכה אמרו לי אנשים שאני סומך על דעתם שמחפשים עלי דברים. אמרתי, חבר'ה, תחפשו. אתה יודע, יש לי את הסיווג הביטחוני. אולי מהגבוהים בישראל. אתה יודע כל פרט ועבודי לפני ועבודתי בחיי עוד לפני שנכנסתי לקודש הקודשים של משרד הביטחון ולדברים הכי מסווגים במשרד לביטחון פנים. אתה יודע שישבתי לדעתי 15 20 פעמים בפנטגון האמריקאי, משרד ההגנה האמריקאי. אני כל כך רגוע לגבי עצמי. אני בן 61, לא דבק בי רבב. אני מבטיח לכולם שגם 59 שנים הבאות לא ידבק בי רבב. עברתי תחקירים ביטחוניים של מערכות הביטחון שב"כ משטרה כדי לתת את הסיווג הביטחוני, ולא נמצא בדל.אז לא מצאו כלום לא מצאו שום דבר, אז התחילו להדביק את עו"ד צחי אבו. אני גאה בכל אחד שתומך בי, ומאמין בי וחושב שאני יכול להיות ראש עיר טוב. אני מקווה ומתפלל ערב ראש השנה שאעמוד בציפיות. אני בכל בכל מאודי אעשה הכל לעמוד בציפיות"

ש. מהצד המתחרה שלך יוצאים לא מעט האשמות על כך שהמטה שלך נוהג נבאלימות השחתת שלטים איומים על אנשים מהמחנה שלהם, איך אתה מתייחס 

"אני מגנה כל אלימות זה דבר ראשון, אני לא צריך שום דבר בשביל לנצח. אנחנו עובדים ביושר, אני לא מכיר אף אחד מהאנשים שלי שנוקט באלימות. שוב אלו  ניסיונות סרק של הכפשה.
לא מכיר אף אחד מהפעילים שלי שנוהג בצורה לא חוקית.אני כמעט בכל ישיבת מטה ויש לנו הרבה ישיבות ויעידו החברים אני אומר להם להתעסק רק בנו ובאף אחר לא. אנחנו נעשה את הכל בצורה פוזיטיבית ואני אגיד לך עוד דבר, תוקפים אותי מכל הכיוונים וזה מצחיק. מצד אחד אני שומע כל מיני פרשנויות של כל המתחרים שאין לי סיכוי, ו צד שני לא מפסיקים לתקוף. התקפות קשות מכל הצדדים, והן ארסיות . זה לא מצליח להם כי אלה  ניסונות פאטתיים ואני אגיד לך משהו, אני מאושר מזה. אתה יודע למה אני מאושר מזה? כי אוי ואבוי לי אם לא היו תוקפים אותי, כי אם לא היו תוקפים אותי בכזאת חריפות משמע אני לא קיים. ברגע שתוקפים אותך בחמת זעם כזאת ובכזו אינטנסיביות זה כי הם יודעים שאתה הולך לניצחון, הם יודעים שאתה הולך לנצח. הם יודעים שאתה חזק. תאמין לי לא מבזבזים תחמושת על מישהו לא רלוונטי".

ש. דיברו הרבה על התמיכה של החרדים בך בעיקר ש"ס בגלל הקשרים שלך עם אריה דרעי, אתה תרצה את החרדים תומכים בשלב כזה או אחר?

"אתה שמעת אותי גם בשיחות וגם בנאום הפתיחה שלי ב-16 למאי אומר דבר פשוט, אני פונה לציבור הכללי. כאמור, אני מבין קצת פוליטיקה ואני יודע איך הדברים עובדים וממי אני יקבל תמיכה חזקה וזה מה שאני אומר לכולם שבאים מדברים חרדים לא חרדים.  אם אני אקבל תמיכה חזקה מהציבור הכללי, ואני בדרך לקבל תמיכה חזקה. אני כבר מקבל תמיכה חזקה ואני אקבל עוד יותר. קול הלב התנועה המסורתית תומכת בי כי הבינו שאני המועמד המוביל לראשות העיר. עכשיו תבין אם אני אקבל תמיכה גדולה בציבור הכללי, אז בסוף אני אנהל את העיר. עם כל הכבוד לכולם על פי תפיסת עולמי החזון שלי איך אני רוצה לראות את אשדוד.  לכן במצב כזה שיש לי תמיכה במגזר הכללי הולכת וגוברת מאמין שגם השאר  יבואו.  יבואו כולם, אתה רואה שכבר התחילו לבוא".

ש.יש דיבור עם שאר המועמדים?

"לא חושף שיחות מהסוג הזה בזמן הזה .בדרך כלל שיחות בארבע העיניים טיבן, שיישארו כך . נשמע בקרוב על החיבורים"

 
ש. הערכה שלך. אתה חושב שההכרעה בבחירות באשדוד תהיה בסיבוב ראשון סיבוב שני
?

"מכל המועמדים שיכול לנצח בסיבוב ראשון, והסבירות לכך היא גבוהה זה אני. אבל עוד פעם אני חייב ואתה יודע, אני לא רוצה שייצא מכאן, כתבה שאנחנו כבר באיזה סוג של ביטחון. אני עובד קשה, החברים שלי עובדים קשה, אנחנו נעבוד קשה עד יום יום סגירת הקלפיות בשעה עשר  ב-31 לאוקטובר. לא ננוח שנייה כדי לוודא שהניצחון יהיה גדול ומוחלט, אבל בלי זה זה לא יקרה. לכן אני מעביר מסר לכל התומכים שלי לכל הפעילים שלי, לכל מי שרוצה שאני אהיה ראש עיר. הסיכויים טובים, אבל חייבים חייבים לעבוד קשה וקשה מאוד. עד הבחירות לא נשארו עוד הרבה זמן כדי להביא את הניצחון בסיבוב הראשון"

ש. קראת ללסרי להגיע לעימות פומבי. קיבלת מענה ממנו? ממקורביו?

"עדיין לא , לא קיבלת מענה. שום מענה לא קיבלתי. הקריאה שלי אליו בתוקף"

ש. תגיד אם אתה נבחר שדרת הניהול הולכת הבייתה. הם  צריכים לחשוש?

"את מכיר אותי ואתה יודע שאני רגיש לאנשים ולפרנסתם. קודם כל אני צריך להיבחר בניצחון משכנע חד משמעית, ואז נלך לשלב השני. לא חושב שזה נכון להצהיר הצהרות מהסוג הזה".

ש. אמרת גם שאם תיבחר תשים סוף לפחד של עובדי עירייה, למה התכוונת?

"היו אנשים כולל שלא הבינו אותי נכון. אני רוצה להבהיר, עובדי עיריית אשדוד. חייבים לעבוד בצורה מסורה בצורה באמת כמשרתי ציבור, לעבוד למען הציבור. הם עושים את זה ואני אעמוד על זה שהם ימשיכו לעשות את זה. להיות מסורים ולתת את כל כולם לעבודה למען הציבור. יחד עם זאת אני מתקומם קשות מכיוון שאני מקבל מאות רבות של הודעות  מעובדי עירייה , שחוששים להגיד להגיד שהם תומכים בברק סרי, או תומכים באחרים . הם קיבלו טלפונים ואיומים והפחדות רק כי עשו לי לייק עליי בפייסבוק. אתה יודע, במדינה דמוקרטית אנשים עושים לייק בפייסבוק, מקבלים טלפונים? מקורבי ראש העיר שואלים אותם מה אתם עושים לייק לברק סרי. על זה אני מדבר ואת זה אפסיק. אני חושב שלכל עובד יש זכות דמוקרטית לחשוב מה הוא רוצה. עושים להם כל מיני בדיקות טלפונים מחסויים , סקרי פייק  לבדוק מה הם אומרים ומה הם חושבים. אני על זה מתקומם. זאת אומרת שיש כאן שלטון שמנסה להכניס להם חיל ורעדה  כדי שיצביעו לראש העיר הנוכחי ולא יצביעו עבורי. וזה דבר שאני אעקור כי זכותם של אלפי עובדי עיריית אשדוד לנהוג כמדינה כבני חורין במדינה דמוקרטית להצביע למי שהם רוצים. אנשים מרגישים מבוהלים. אנשים מספרים לי שמפחדים לדבר במסדרונות של העירייה. אנשים מספרים לי שהם מפחדים לעשות לייק למועמדים אחרים"

ש. לסיום ימי החגים. חשבון נפש. לא עוברת לך  מחשבה בראש וואלה איפה נכנסתי  בכל זאת לנהל עיר ענקית. בחרדת קודש אולי עברה לך חרדה מגודל המשימה בכל זאת אפילו חבר מועצה לא היית ?


"ראשית אני נחוש מאי פעם וככל שהזמן  מתקדם אני יותר נחוש ומוכן למשימה.  אני אתן לך דוגמא של שני ראשי ערים  מיתולוגיים רון חולדאי שנבחר אחרי שהיה מנהל היה גימנסיה. לא היה יום אחד בעירייה והפך להיות אחד מרטשי הערים הכי גדולים וטובים בארץ. גם ראש העיר המיתולוגי של אשדוד צבי צילקר ז"ל לא היה במועצה לפני שהוא נכנס ללשכת ראש העיר. אני באתי מעולם אחר, הם באו מעולמות אחרים. אני מרגיש את עצמי אחרי כל הרקע שעברתי מוכן ומזומן"


ש.מה אתה מאחל לתושבי אשדוד ולמועמדים שמולך?

"אני מאחל לתושבי אשדוד שתהיה שנה טובה ומבורכת. שנה מתוקה, שנה של  בשורות טובות של הצלחות של של נחת, פרנסה טובה של כל הדברים הטובים. ואני אומר עוד דבר, באמת דבר שאני חושב שהוא תקף. גם לגבי תושבי אשדוד. עברנו חודשים קשים מאוד, במדינה קשים מאודולא ראיתי דבר שדומה למה שאנחנו חווים. מקווה, מתפלל ומייחל שהשנה הקרובה תביא. אתה , אחדות אחדות תוריד את מפלס השנאה, תוריד את מפלס המתח, תוריד את התיעוב ואני, וכל אחד צריך לעשות את זה. אני מבטיח שאני בחלק שלי יעשה הכל כדי לאחד"

ש. באחד לנובמבר למחרת  הבחירות בבוקר  אשדוד מתעוררת . מי יהיה ראש העיר?


"ברק סרי"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן