יש לוי בעיר

אלי לוי מאמן בהצלחה את קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד כשנה וחצי. בראיון קצר לאשדוד10 הוא מספר על סוד הקסם: "אשדוד היא מקום שנותן הזדמנות אמיתית לצעירים"

צילום: ההתאחדות לכדורגל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במהלך עונת 2018/9 הגיע אלי לוי בן ה-45 למ.ס אשדוד, על תקן עוזרו של יובל נעים, שמונה למאמן הראשי בעקבות פיטוריו של המאמן המקדוני החביב 'בובי' מילבסקי. כמו גורלו של מילבסקי, כך גם היה גורלו של נעים, שפוטר לאחר עשרה מחזורים. אלי לוי נאלץ לעזוב יחד עם נעים, אך חזר לעמדת מאמן קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד לאחר מספר שבועות. ההתחלה של לוי בקבוצת הנוער לא הייתה פשוטה, כאשר בחודש מאי 2019, היא נשרה לליגה הלאומית, לאחר שסיימה במקום ה-15 בטבלת ליגת העל לנוער.
העונה החולפת של אלי לוי וקבוצתו הייתה אחת הטובות בהיסטוריה. כאשר רק נגיף הקורונה הצליח לעצור את הריצה המטורפת שלה. הקבוצה ניצחה ב-20 משחקי ליגה מתוך 21 וסיימה את העונה במקום הראשון, כשהיא ללא הפסד ובכך העפילה בחזרה לליגת העל. לפני כשבועיים, עם לוי על הקווים, זכתה מ.ס אשדוד בטורניר 'מונדיאליטו' היוקרתי לנוער מטעם ההתאחדות לכדורגל, כאשר גברה על הפועל ת"א במשחק הגמר. לצד ההצלחה המקצועית הסוחפת, קבוצת הנוער גם סיפקה לא מעט כשרונות לבוגרת והמאמן רן בן שמעון ידע לנצל זאת ולקצור את הפירות. במ.ס אשדוד מעריכים מאוד את עבודתו של אלי לוי ומקורביו מספרים על אדם חיובי, צנוע ומקצוען.
את רוב שנותיו כשחקן בילה לוי בקבוצת הפועל ר"ג, כשהיא משחקת בליגה הלאומית. לוי, ששיחק בתפקידי המגן והבלם, זכור כשחקן קשוח במיוחד. לאחר הפרישה, חבר אלי לוי אל יובל נעים, שגם אימן אותו בהפועל ר"ג. הם אימנו יחדיו בהפועל אשקלון והצליחו לרשום שתי עליות ליגה, מליגה א', עד לליגת העל. לוי, נשוי פלוס שלושה ילדים ומתגורר בראשון לציון שוחח עם כתב "השבוע באשדוד" על סוד ההצלחה של קבוצת הנוער.

איך אתה מסביר את הצלחת קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד?
"קודם כל, הרבה עבודה קשה. יש לנו הרבה ילדים מוכשרים, שמח שזה ככה. יש עונות טובות יותר ויש פחות. מה שחשוב זה שאשדוד היא מקום שידוע בפיתוח שחקנים צעירים וככזה שנותן להם הזדמנות אמיתית להוכיח את עצמם".
כמה אתה מרגיש גאווה כששחקן שאימנת עולה לבוגרים?
"זה הסיפוק הכי גדול שיש. בתור המאמנים של קבוצת הנוער אני יכול לומר שזאת המטרה שלנו".
איך שיתוף הפעולה עם העוזר שלך קובי אדרי ועם מאמן הבוגרים רן בן שמעון?
"בהגדרה של קובי במערכת, הוא עוזר המאמן של קבוצת הנוער. מבחינתי, הוא שותף מלא שלי לדרך, לקבלת ההחלטות ולהעברת האימונים. יש בינינו שיתוף פעולה מלא. לגבי רן, יש בינינו שיתוף פעולה יוצא מין הכלל והכל בינינו מתואם. אנחנו מדברים פעמיים-שלוש בשבוע ויש מקרים שאפילו יותר. הוא יודע בדיוק מה שקורה בקבוצת הנוער והוא מתעדכן על בסיס קבוע. אני זה שיותר מספר לו מה קורה ולפעמים אני גם שואל אותו על התקדמות השחקנים הצעירים".
כמה רחוק החלוץ עידן דהן יכול להגיע?
"הרבה תלוי בו. הוא ילד מוכשר עם פוטנציאל גדול ובעונה שעברה הוא נתן רק טעימה קטנה. נקווה שיתמיד ויביא תוצאות טובות בעתיד".
מה דעתך על שחקני נוער שלוקחים סוכן בגיל צעיר?
"הכדורגל עבר שינוי והיום זה לא מה שהיה פעם. הסוכנים זה חלק מהמשחק וזה בסדר. הסוכן עוזר לשחקן בדרך כלל. זה משהו שהוא ידוע בכדורגל שלנו, אי אפשר להתעלם מכך וצריך לדעת להתמודד".
איפה אתה רואה את עצמך עוד 5-10 שנים?
"בכדורגל חיים את הרגע. כרגע אני רוצה להצליח בנוער. אם אצליח אהיה הכי שמח ומה שיקרה אלוקים גדול".
לסיום, מילה על יובל נעים ברשותך
"יובל עשה לי טוב. זוכר לו טוב ומאחל לו הכי טוב".

עזר ללוי
מי שעוזר לאלי לוי במשימות ובאתגרים של קבוצת הנוער, הוא קובי אדרי בן ה-38, יליד העיר אשדוד. אדרי גדל בעירוני אשדוד ולאחר האיחוד בשנת 1999 עבר לקבוצת הנוער של מ.ס אשדוד, איתה היה שותף לזכייה בגביע המדינה תחת הדרכתו של המאמן רוני אוואט. אדרי שיחק עד גיל 27 בליגות הנמוכות ובגיל 24 התחיל לאמן בבית הספר לכדורגל של מ.ס ואימן בכל קבוצות הגילאים במחלקה, כולל מאמן הנוער ועוזר מאמן הקבוצה הבוגרת, יחד עם אוואט.

קובי אדרי

אדרי אמר על שיתוף הפעולה עם אלי לוי: "השת"פ בינינו התחיל כשהייתי מאמן נערים א' ואלי הצטרף לנוער בששת המחזורים של העונה. עזרתי לו בכל מה שהוא רצה והיה חיבור טוב מהשנייה הראשונה ועד היום. בסוף העונה הזאת ירדנו ליגה, אבל ידענו שאנחנו ביחד נחזיר את הקבוצה למקומה הטבעי".
על הכישרונות העתידיים של מ.ס אשדוד אמר: "ישנם מספר לא קטן של עוד שחקנים שיגיעו ל'טופ' של הכדורגל הישראלי וגם בעזרת ה' גם לאירופה. רק השנה 8 שחקנים שלנו שיחקו בבוגרים וזה ההישג הכי גדול שלנו בתור מאמנים במחלקה".
על העונה הקרובה הוסיף: "תמיד שואפים קדימה ומלמדים את החניכים שלנו לשחק כדורגל וללכת לנצח בכל מגרש. יש חומר טוב בשילוב של חריגים ושאר השחקנים בקבוצה בכדי לתת 'פייט' טוב בליגה. השאיפה תמיד לכוון לצמרת הגבוהה וזה המקום הטבעי של מ.ס אשדוד".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן