ישיבת מועצה סוערת: על הפרק תפקודו של ראש מינהל החינוך והמדד הכלכלי חברתי שנמצא בירידה

הצעותיהם לסדר של ראש האופוזיציה במועצת העירייה ד"ר אלי לחמני וחברת האופוזיציה עו"ד הלן גלבר הביאו לחילופי מהלומות מילוליות בינם לבין ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ויו"ר המועצה עו"ד גבי כנפו וכצפוי לא התקבלו.

צילום: ארכיון ויח"צ עירייה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חברי המועצה שהיו לבושים בחולצות טי לבנות שעליהן הכתובת "אישה לא ניתנת למחיקה" (ביוזמתה של חברת המועצה  עו"ד אורית  אלמוזנינו רייז וזאת כמחאה נגד תופעת מחיקת תמונות נשים על גבי שלטי חוצות) הקשיבו בדומייה שהיוותה את השקט שלפני הסערה.

ד"ר לסרי. צל"ש למימון

הסערה החלה לאחר שגלבר העלתה לסדר היום את נושא הירידה של אשדוד במדד החברתי-כלכלי מ-5 ל-4 וסקרה ארוכות את המצב תוך שהיא מציגה שורה ארוכה של נתונים רשמיים שהביאו לכך.ושלעירייה יש השפעה עליהם כמו השכלה וחינוך שכוללים את אחוז בעלי תואר אקדמי שהיא פחותה מהממוצע הארצי, ותעסוקה.  "חלה ירידה בדירוג היציבות הפיננסית מהמקום הרביעי ב-2015 למקום ה-13  ב-2020, ירידה במדד איכות  החיים, שכוללת בין היתר: רווחה אישית וחברתית, חינוך  בריאות, ביטחון אישי סביבה דיור ותשתיות. "אשדוד בתחתית הטבלה ירדה למקום ה-14 מתוך 16 הערים הגדולות…צעירים משכילים בורחים מהעיר לערים השכנות.. במקום להביא מנועי צמיחה הפעלתם מנועי צניחה". 

כנפו בתגובה  : " את מלכלכת על העיר ברמות הכי קשות שיש… דיברת ים של שטויות …העיר לא דומה למה שקיבלנו והיא רחוקה נצח ממה שאת מדברת… הבאת ארגז של שטויות…אני מתבייש שככה מציגים את העיר… ". כסתירה לדברי גלבר כנפו ציין שורה של הישגים כמו הקמתם בין היתר של  הנמל החדש, פארק תעשיות ההייטק  וביה"ח שבימים אלה גם הוחלט להרחבתו  ובכלל שאשדוד הפכה מטרופולין.

גלבר בתגובה: "מטרופולין לחרדים" כשהיא מכוונת לחרדים שמגיעים בהמוניהם מחוץ לעיר ומבלים בחוף הים ובפארקים.

כנפו. גלבר מלכלכת על העיר

ואילו ראש העיר אשדוד ד"ר לסרי בחר לפרט ארוכות את הישגי תקופת כהונתו אמר לגלבר: " לא היית מדויקת…את משחירה את פניהם של עובדים מקצועיים, אין תחום שלא הפכנו מקצה לקצה. אפשר קצת צניעות והגינות". הוא הוסיף כי מדובר בחישוב סטטיסטי ושגלבר "לוקחת את מדד האשכול ועושה מה שהמדד לא מתכוון לעשות."כל הזמן דשדשנו, גם בשיא היינו בתחתית של 5, בזנב שלו…".

עוד גלבר. ירידה במדד החברתי

לסרי ציין גם כי הירידה נובעת בין היתר מנתונים שלעירייה אין השפעה עליהם ומשינוי ההגדרות הנוכחיות. עוד ציין כי המדד הנוכחי יעניק לעיר מענק של  8 מיליון שקל לשנה ועם זאת העירייה תישאר איתנה בהגדרתה. ליו"ר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני שנחלץ לעזרת גלבר וטען בין השאר שהמדד החדש נובע מכך שצעירים עזבו את העיר, אמר לסרי שהוא, לחמני, דיבר דברי הבל וסיסמאות שאין בינם לאמת כלום, שהוא מנותק מהמציאות, שהוא חסר יכולת, יהיר, לא צנוע. הצעתה של גלבר להקים ועדת מומחים שתבדוק את הסיבות לירידה במשתנים של אשדוד לא התקבלה.

גם הצעתו של לחמני לסדר היום להקים ועדה שתבדוק את השתלשלות האירועים ( בעקבות מערכת היחסים העכורה ששררה בין סגנית ראש העיר שרון מרק לבין ראש מינהל החינוך אריה מיימון שהחרים והדיר אותה  ושהביאה להתפטרותה ר.י)) " שתקבע נוהל עבודה ביחסי ממונה-ראש מינהל ותביאם לאישור המועצה תוך 30 יום מיום מינויה" לא התקבלה ולוותה בטונים צורמים.

דר לחמני. מבקש לבדוק תפקוד מימון

לחמני סבר שהיה צריך להעמיד את מיימון לבי"ד למשמעת ואילו לסרי  שיבח ארוכות את מיימון תוך פירוט הישגיו הרבים של  מיימון ואמר כי מגיע למימון צל"ש ואפילו לקבל אות יקיר העיר .

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן