יצחק אילן סגן ראש השבכ מאשדוד הלך לעולמו

יצחק אילן היה מאושפז בחודש האחרון במצב קריטי מורדם ומונשם. הבוקר הוא נפטר. הלוויה היום בבית העלמין באשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הלך לעולמו סגן ראש השבכ לשעבר גיבור ישראל יצחק אילן מאשדוד לאחר שחלה בקורונה.

הודעה לתקשורת ממשפחת אילן:
בצער רב, המומים וכואבים, אנו מודיעים על לכתו בטרם עת של אהובינו היקר יצחק אילן בן שושנה ושלום ציצואשוילי.
יצחק אילן נולד בגאורגיה בשנת 1956 ועלה לירושלים עם משפחתו בגיל 17.
יצחק חי חיים מלאים, נהדרים ומלאי משמעות בהם תרם תרומה עצומה לאזרחי המדינה. לאורך כל חייו נלחם יצחק למען ישראל, הצדק והאמת.
יצחק מילא שורה של תפקידים בכירים בשירות הבטחון הכללי בהם לקח חלק מכריע בתרומה לבטחון מדינת ישראל. בשנת 2012 פרש משירות הבטחון הכללי בתפקידו האחרון כסגן ראש השב"כ.
יצחק אילן היה חוקר האמת, איש אשכולות, איש ספר ושיח, צנוע ועניו, טוב לכל הבריות, גומל חסדים ואוהב היהדות, אבא, בעל ואיש משפחה למופת. רבים מבני ישראל חבים לו את חייו.
בשנת 2019 עבר בהצלחה השתלת ריאה וקיבל את חייו במתנה. היתה זו השנה החשובה והמלאה בחייו בה חיתן את בתו וזכה להיות סנדק לנכדו הראשון. יצחק פעל ללא לאות למען סיוע לבני האדם באשר הם באהבה גדולה ובנתינה אינסופית, עד לרגעיו האחרונים.
יצחק נפטר בטרם עת בגיל 64.
הותיר אחריו רעיה – לאה, שלושה ילדים – יונתן, שרונה וגבי, שלושה נכדים: ירדן, דרור שושנה ומעין ואחות – נאנה.
חינך אותנו להשפיע, ללכת בדרך הישר והנדיבות. אנו נמשיך את מורשתו.

יצחק אילן נולד בעיירה סוראמי במרכז גאורגיה ב-28 ביולי 1956.
אילן הוא נצר של משפחת רבנים ידועה מגאורגיה: סבו, הרב גבריאל דברשווילי למד הלכות שחיטה בבריסק בפיקוחו של הרב חיים הלוי סולובייצ'יק שאף העניק לו כתב הסמכה.
 אחיו של סבו, הרב משה דברשווילי, היה תלמידו של הרב ישראל מאיר הכהן המכונה "החפץ חיים" בעיר ראדין וממנהיגי חידוש העלייה מברית המועצות בשנות ה-70.

בקיץ 1973 סיים בהצטיינות את בית ספר התיכון למחוננים למתמטיקה-פיזיקה בטביליסי, ומיד לאחר מכן, ב-17 באוגוסט 1973, עלה לישראל עם משפחתו והתגורר בירושלים.

בשנים 1976–1980 שירת בצה"ל, במערך הנ"מ בחיל האוויר. בתפקידו האחרון שימש מפקד סוללת תותחני נ"מ מונחה מכ"ם והשתחרר בדרגת סגן.

שירותו בשב"כ

בינואר 1982 התגייס לשב"כ והחל לעבוד במחלקה לסיכול ריגול רוסי.
באוגוסט 1985 עבר למגזר הערבי ולאחר סיום לימודי השפה הערבית באולפן וההכשרה כחוקר, הוצב במחלקת חקירות של מרחב יהודה ושומרון בצוות רמאללה והתקדם לתפקיד ראש צוות חוקרים ברמאללה וסגן ראש מחלקת חוקרים ביהודה.
בין השנים 1997-1995 שירת אילן כראש דסק עזה, קצין המודיעין והמבצעים של המרחב. במסגרת תפקידו מילא תפקיד מכריע בפרויקט לחיסולו של "המהנדס", יחיא עייש.

אילן שירת 31 שנים בשב"כ בהם התקדם בסולם הדרגות וביצע מספר רב של תפקידים. מתוכם ניתן לציין את התפקידים הבולטים הבאים:
מפקד שב"כ בשומרון בשנות האינתיפאדה השנייה בשנים 2000–2003. בשנים אלו נערך מבצע חומת מגן והונחתו מכות קשות על תשתיות הטרור ביהודה ושומרון.

בהמשך מונה לראש אגף החקירות בשנים 2004–2006. כראש אגף החקירות עמד בין היתר בראש צוות החקירה המיוחד של השב"כ, משטרת ישראל וצה"ל שחקר את אלחנן טננבאום כשחזר משבי החזבאללה. בהיותו ראש אגף החקירות הוטל עליו, באופן חריג, לשמש משך שנה גם כראש האגף הערבי, שם ביצע רה־ארגון מקיף.
לאחר מכן מונה לראש האגף לסיכול טרור וריגול ערבי-איראני (האגף הערבי) בשנים 2006–2008.
תפקידו האחרון כראש אגף היה בראשות האגף לענייני ישראל וזרים בשנים 2008–2010. האגף מופקד על סיכול טרור באוכלוסייה יהודית, על סיכול הריגול הלא ערבי, על שמירת סודות המדינה ועל ההתאמה הביטחונית. בהיותו ראש האגף, היה אחראי בין היתר על תפיסתו של ג'ק טייטל.
בתחילת 2010 מונה לתפקיד סגן ראש השב"כ וכיהן בתפקיד זה עד לספטמבר 2011.
אילן התמודד מול יורם כהן על ראשות השב"כ במרץ 2011, ובניגוד להערכות לא נבחר לראשות הארגון, למרות המלצתו של יובל דיסקין.

אילן שלט בחמש שפות והוא בעל תואר ראשון בהצטיינות בחוג המשולב למדעי החברה – לימודי כלכלה, מדעי המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בלימודי דיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל אביב.

לאחר פרישתו עסק בפרשת רצח תאיר ראדה

בעקבות צפייה בסדרת הטלוויזיה התיעודית צל של אמת (2016), חקר באופן עצמאי את תיק רצח תאיר ראדה, והגיע למסקנה כי רומן זדורוב איננו הרוצח. ב-2018 נפגש עם צמרת הפרקליטות על מנת להציג את ממצאיו. לטענתו את הרצח ביצעה נחקרת אחרת בפרשה, א"ק.

הנגיעה הפוליטית


לקראת הבחירות לכנסת ה-21 הצטרף למפלגת תל"ם והתמודד מטעמה ברשימת כחול לבן. הוא הוצב במקום 39 ולא נבחר לכנסת. גם בבחירות לכנסת ה-22 הוצב במקום ה-39 ברשימת "כחול לבן" ולא נבחר לכנסת.
לקראת הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-23 הועבר אילן למקום ה-45 ברשימת כחול לבן. בעקבות צעד זה הוא פרש בזעם מהרשימה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן