ימי היערכות בסימן מוטיבציה ויזמות

כ-100 מנהלים מכלל בתי הספר של אשדוד (מ"מ וממ"ד), גננות מובילות, מפקחות, נציגות של ועד ההורים והחברה העירונית ושדרת הניהול של מינהל החינוך, השתתפו בשני ימי היערכות אחרונים לקראת פתיחת שנה"ל, שעמד בסימן מוטיבציה ויזמות. ד"ר לסרי הציג את חזון החינוך המעודכן שהתגבש בשיתוף הציבור ובדגש על החוסן הקהילתי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אשתקד, מגפת הקורונה טרפה את המערכת ולא אפשרה לקיים את ימי ההערכות המסורתיים והחשובים, ואת כינוס פורום החינוך הבכיר של אשדוד. השנה, ב"ה, מינהל החינוך הצליח לחדש את המסורת, לקיים ימי היערכות כבעבר ולקבץ שוב את מנהלי החינוך של אשדוד, את הגננות המובילות, המפקחות, נציגות של ועד ההורים והחברה העירונית ואת שדרת הניהול של מינהל החינוך, על מנת לדון בנושאים הרלוונטיים לשנת החינוך החדשה.

היום הראשון הוקדש לגיבוש ולפעילות באויר הפתוח. המתחם הכפרי (ה"קמינו") במשגב דב, אירח את המנהלים לפעילות אינטנסיבית שכללה 4 תחנות, כל קבוצה בתחנה אחרת: סדנת נגרות – בניית אדניות אישיות שיוכלו להציב בבית הספר. סדנת צילום באמצעות סמרטפון – טיפים והמלצות לשימוש חכם במצלמת הסמרטפון. סדנת צלילים מרפאים – לחוש את כוחו של הצליל המוסיקלי כאלמנט מרגיע ומרפה לחצים. עמדה אחרונה הוקדשה לטיפול הפגתי. בהמשך האזינו המנהלים להרצאה מרתקת ("לא רואה ממטר") מפי רן ניטקה אשר לימד את המנהלים כמה חזק הוא כח הרצון והאמונה שהכל אפשרי, וחתמו את היום בערב גיבוש ומוסיקה ישראלית.

היום השני הוקדש לתכנים, יעדים ודגשים הקשורים לשנה"ל החדשה. ראש מינהל החינוך מר אריה מימון, נשא הרצאה על "מוטיבציה ויזמות בחינוך", ועורר את השאלה כיצד אנו כמערכת מעודדים את התלמידים לגלות סקרנות, ומעוררים מוטיבציה ושאפתנות בקרב תלמידים. זאת כמובן לאור ההישגים והתוצאות המאוד מרשימות של מערכת החינוך בשנים האחרונות. לאחר מכן יצאו המנהלים לסיור בגן הלאומי שער הגיא (באב אל וואד) – המספר את סיפור הפורצים לירושלים במלחמת העצמאות. הביקור והפעילות הציבו ארבעה היגדים ערכיים אותם יכול לבחור כל לומד השואף להישגים: ערבות הדדית, סיפוק מלא עוצמה, דבקות במטרה ואמונה. המוזיאון הינו אתר חינוכי חדש אשר משלב פעילות אינטראקטיבית מתקדמת וחדשנית.

במפגש עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הם שמעו על החזון המחודש והמעודכן בנושא חינוך, שהתגבש בהליך של  שיתוף ציבור, בדגש על חוסן קהילתי. ראש העיר נפרד מהמנהלים הפורשים בהבעת תודה והוקרה על פועלם בשדה החינוך והעניק להם תעודה ושי. לאחריו, ד"ר חיים שפירא העביר הרצאה מרתקת והציג מודל ייחודי המלמד אותנו לחשוב, לשאול שאלות, להטיל ספק ולהיות מלאי פליאה, תבנית הכרחית לכל לומד אשר מבקש לקנות דעת ולהרחיב ידיעותיו גם בלימוד עצמי. יחידת זמן נוספת הוקדשה להצגת התכנית של משרד החינוך, לקידום ושילוב מורים בני הקהילה האתיופית במערכת החינוך. לסיום, לאור החלטות הממשלה והנחיות משרד החינוך בשנה המיוחדת שלנו, הוצגו הדגשים וההנחיות לפתיחת השנה החדשה.

מנהלים ונציגי המשתתפים בהערכות ציינו לשבח את תכנית הכנס והארגון המופתי. "נהנינו מימי היערכות מלאים ומרתקים שבודאי יוסיפו לנו בעבודתנו" אמרו וציינו את אמצעי הזהירות שנקטו מארגני הכנס: "כל המנהלים ביצעו בדיקת קורונה טרם היציאה לכנס, ואפילו קיבלו ערכה לבדיקה עצמית אותה ביצעו בבוקר הכנס, טרם יציאה מהבית, כך שנוכל להבטיח כי כולם בריאים באופן מוחלט".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן