ים של הצלות בחופי אשדוד

סוף השבוע האחרון היה סוער בחופי אשדוד. שירותי ההצלה עבדו מסביב לשעון והצליחו לחלץ בשלום אנשים שטבעו במספר חופים. וגם הצליחו ללכוד צעיר שחשוד כי פגע מינית לכאורה בנערות בים. המצילים קוראים לציבור לרחוץ רק בחופים מוכרזים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זה היה עלול להיות סוף שבוע קטלני בחופי הים באשדוד, אבל בזכות המצילים זה הסתיים בטוב. שירותי ההצלה נערכו מבעוד מועד בשל תנאי הים שהיה גבה גלי, בורות רבים וסחף חזק. המצילים סיירו גם בחופים המוכרזים באמצעות רכבי ההצלה, וכן המצילים אשר סגרו את האזורים באמצעות סריקה עם המשקפות.


אירועי ההצלה החלו דווקא עם אירוע בו גילו המצילים יוזמה ואחריות ציבורית. האירוע הראשון התקיים ביום שישי 7‪.‬8‪.‬20 בשעה 18:20 עת שבתחנה ברובע י״א הגיעה אישה והתלוננה שבחור צעיר נגע לכאורה בילדות שלה. מנהל התחנה דודו כהן, יחד עם מציל נוסף גבריאל מוזס מיד קלטו את הבחור כשהוא מתרחק לכיוון המצודה, עלו על רכב ההצלה, הגיעו אליו ועיכבו אותו לתחנת ההצלה. דובר לכיש רפ״ק מיכאל זינגרמן מסר בתגובה ״החשוד נעצר עד יום שלישי (11‪.‬8‪.‬20) בשלב זה החקירה ממשיכה״. (ראה ידיעה נפרדת).

הצלות ללא הפסקה

בשבת התרחשו מספר מקרים של טביעות שכאמור, הסתיימו בהצלות. בתחנת ההצלה בחוף י״א, המטפלת בעשרות אירועי טביעה, ומספקת מענה לכלל הגזרה מדרום לה ועד המצודה, אירע המקרה הראשון. סמוך לשעה 16:00 עובד זר שנכנס למים החל לטבוע. המצילים ניסים דהן ואבי מרזוק הוזנקו למקום עם אופנוע הים ותוך דקות ספורות הגיעו אליו והצילו את חייו. כעבור שעה בערך בשעה 17:00, התקבלה הודעה נוספת בתחנה על שתי בחורות צעירות שנסחפו בזרם בחוף המצודה. מנהל התחנה דודו כהן הזניק מיידית את המצילים אילן קיקוזשווילי וניסים דהן, ובאמצעות אופנוע הים, הם הגיעו לשם תוך דקות ספורות וחברו לבנות, אשר קיבלו סיוע ראשוני מהגולשים במקום.


במקביל, בחוף המצודה מקום מסוכן ואסור לרחצה, הצליחו הגולש והמציל שי ביידה ומנהל תחנת ההצלה ט״ו צארלי רימון להציל צעירה מטביעה בטוחה. האירוע החל סמוך לשעה 14:00 בחוף המצודה עת מספר צעירים נכנסו לטבול בים, כאשר בשלב מסוים החלו כולם להיסחף בזרם. חברי הקבוצה הצליחו בכוחות עצמם לשחות ולעלות על גבעה ורק אחת מהחבורה, יעל, בת 24 מירושלים, ניסתה לשחות בחזרה ולא הצליחה. מספרת יעל: ״האדמה פשוט נעלמה לה מתחת לרגליים‪’‬ בשניות והתחלתי להיסחף״ למרבה המזל הגולש שי ביידה מאשדוד העובד גם כמציל באגף החופים‪,‬ הבחין במצוקתה של יעל והגיע אליה. סיור הצלה בראשות המציל הראשי צ׳ארלי רימון הבחין באירוע ומיד שלף גלגל הצלה ונכנס לסייע, ויחד הם הוציאו את יעל בשלום והביאו אותה לחוף מבטחים.


באגף החופים, מדגישים כי האירוע היה עלול להסתיים באסון. ״אנו חוזרים ומבקשים מהציבור לרחוץ רק בחופים המוכרזים ותחת פיקוח המצילים״. כן הם מוסיפים כי ״חודש אוגוסט הוא חודש קשה ומורכב. ריבוי מתרחצים בשילוב מצב ים מסוכן. מצילי אשדוד פועלים בנחישות רבה ובדריכות מבצעית גבוהה כדי לתת מענה הצלה‪, ‬ולכן הרחצה מותרת רק בחופים המוכרזים ותחת פיקוח המצילים״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן