ים מונגש: עיריית אשדוד מנגישה את הים לאנשים עם מוגבלויות

בשנים האחרונות מולאו 400 בקשות של מתרחצים נכים שביקשו לרחוף בחופי הים של אשדוד * ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "גאים להוביל פרויקט ההופך את הים לים של כולם"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תוכנית "מנגישים ומגשימים לכם את הים" שנכתבה על ידי אגף החופים מאפשרת כניסה בטוחה לים. מנהל אגף החופים אריה תורג'מן מספר שהשביל המוביל אל שפת הים אינו מספיק, ולכן נבנתה תוכנית ייחודית הנותנת מענה המאפשר כניסה בטוחה אל תוך המים. "ההתרגשות של כל משתתף וגם של הצוותים גדולה מאוד, זו הגשמת חלום עבור בעלי מוגבלויות ואנחנו שמחים כל פעם מחדש", אמר תורג'מן.

בעירייה מסבירים כי כל מי שרוצה סיוע בכניסה לים יוכל לעשות זאת באמצעות שיחת תיאום טלפון למוקד העירוני או לאגף החופים. בשיחה יימסרו התאריך, שעת ההגעה והחוף אליו יש להגיע, והצוותים יחכו בחוף כדי ללוות את התושב אל תוך המים – זאת כמובן במידה שתנאי הים מאפשרים כניסה. הליווי מתחיל כבר בחנייה לטובת שיחת היכרות והסברה על מצב הים והקניית תחושת ביטחון. "דרך השביל הנגיש מגיעים לשפת הים, הצוותים מתכנסים סביב הכיסא ומתחילים בזהירות להיכנס עם הכיסא למים. באמצעות הידיים הם גם יתיזו קצת מים ולאט לאט ינועו פנימה", מסביר תורג'מן.

אשדוד הייתה הראשונה שהנגישה את הכניסה למים במספר אמצעים, המרכזי שבהם כיסאות גלגלים צפים שעליהם יישובים המשתתפים. המיזם המבורך משך אליו רבים מכל רחבי הארץ, שעבור חלקם הייתה זו הפעם הראשונה שהם נכנסו למים. "בכל שנה אגף החופים מפיק לקחים ורמת השירות עולה משנה לשנה, ורשויות רבות באות ללמוד על הפרויקט", סיכם תורג'מן.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן