ים כחול ירוק

תלמידי אשדוד הוכיחו שוב שנושאי הסביבה הימית קרוב ללבם. כך בתרגיל זיהום ים שנערך בחודש נובמבר, עם השתתפותם של כ-50 בני נוער, וכך השבוע כשמאות תלמידים השתתפו בשיעורי זום אותם העבירו מדריכי עמותת אקואושן לשמירת הסביבה הימית והחופית. אשדוד מצטיינת גם בתלמידים המתנדבים במסגרות חירום ים להעלאת רמת המוכנות והתגובה לאירועי ים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מדריכי עמותת אקואושן לשמירת הסביבה הימית והחופית, העבירו השבוע שיעורים בזום לתלמידי כיתות י' מ-4 בתי ספר תיכוניים (מקיף ד', ז', ט', י'). השיעורים עסקו בסביבה הימית, החל מחשיבות הים, הלחצים הסביבתיים בים התיכון, דיג יתר ומינים פולשים, ועד לסוגי זיהום, שפכים ודליפות נפט, ניקוז עירוני ובעיית פסולת הפלסטיק והמיקרו-פלסטיק. הנושאים המגוונים עוררו התעניינות רבה בקרב התלמידים ושיעור הנוכחות עמד על תפוסה מלאה.

ד"ר מיכל שטרן, רכזת מתנדבי חירום באקואושן, מסבירה כי שיעור ההיענות הגבוה של התלמידים בשיעורים לא מפתיע. "באשדוד רשומים מעל 50 מתנדבי חירום ים שזה מספר מתנדבים גבוה מאד. חלק מהמתנדבים גם לקחו חלק פעיל בתרגיל הלאומי לטיפול בזיהום ים וחוף בנפט, שהתקיים בנובמבר 2020 בחוף אורנים באשדוד בניהולו של אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים, כך שבאשדוד יש התעניינות גבוהה בתכנים האלו" אמרה.

תלמידי אשדוד הוכיחו שוב שנושאי הסביבה הימית קרוב ללבם. כך בתרגיל זיהום ים שנערך בחודש נובמבר, עם השתתפותם של כ-50 בני נוער, וכך השבוע כשמאות תלמידים השתתפו בשיעורי זום אותם העבירו מדריכי עמותת אקואושן לשמירת הסביבה הימית והחופית. אשדוד מצטיינת גם בתלמידים המתנדבים במסגרות חירום ים להעלאת רמת המוכנות והתגובה לאירועי ים.

פרויקט חינוך סביבתי לקיימות מקומית בדגש ים וחופים, נבנה על ידי צוות איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה בשיתוף תחום מעורבות חברתית בעיריית אשדוד שפועל זה כעשור והינו חדשני ופורץ דרך. בכל מקיף שמצטרף לדרך, מוקמת קבוצת מנהיגות שעוברת תהליך לימודי מרתק ובו חשיפה לתחומים שונים של סביבה וקיימות: נחלת הכלל, מגוון ביולוגי, שימור מול פיתוח, פלסטיק וחד פעמי, מאבקים סביבתיים מקומיים, אקטיביזם סביבתי ועוד.

לאחר שקבוצת המנהיגות עוברת תהליך, מגיע תורה להעביר את זה הלאה והתלמידים מובילים חודש קיימות בו מעורבים תלמידי השכבה בה הקבוצה לומדת, הורים, קהילה, מוסדות חינוך נוספים ועוד. ד"ר ענת רוזן, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, סיפרה: "פרויקט 'ים כחול ירוק' הוא פרויקט מרתק ואני שמחה שגם בשנת קורונה הצלחנו להוציא אותו לפועל. הזרעים אותם אנו זורעים היום ינבטו בקרב התלמידים שיהיו מקבלי ההחלטות של המחר, וכולי תקווה שבזכות פרויקטים כאלו כמו של עמותת אקואושן, הם יגדלו להיות בוגרים אחראים ומתחשבים בסביבה".

מתנדבי חירום ים אשדוד שהינם חלק מרשת ארצית של מתנדבים המסייעים לרשויות החוף בישראל, הספיקו להשתתף בין הסגרים בהכשרה הראשונית של המשרד להגנת הסביבה ובסקר דולפינים על יאכטה מול חופי אשדוד, במסגרת מחקר שערך ד"ר אביעד שיינין מנהל המעבדה לטורפי על באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת דלפיס. בחודשים הקרובים תצא העירייה בקריאה למתנדבים נוספים להצטרף לקבוצת מתנדבי חירום ים, על מנת לסייע במוכנות לתגובה לאירוע זיהום ים וחוף בנפט.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן