יישומון חדש ייקצר את זמני ההמתנה בבי״ח ׳אסותא׳

סטודנטים בבית הספר למערכות מידע מהמכללה האקדמית תל אביב יפו יצרו אפליקציית מסרים מיוחדת, ReporTap, שמדווחת תוצאות מעבדה דחופות ומצמצמת את "צווארי בקבוק" בבית החולים ׳אסותא׳ אשדוד

הסטודנטים שעומדים מאחורי המיזם: גל לקס פרוינד, עדן פרץ ויעל אסרף.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שיתוף הפעולה נולד מצורך אותו העלה ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה המיקרוביולוגית בבית החולים ׳אסותא׳׳ אשדוד. שורק העלה את הצורך הקריטי להעברת מידע מהיר ויעיל בין המעבדה למחלקות השונות בבית החולים, במטרה לצמצם "צווארי בקבוק" הנובעים מעומס דווחים תחת מצבי לחץ, הורדת זמן ההמתנה למענה טלפוני ומניעת הטרדת עובדי הצוות הרפואי כשאינם במשמרת, כמו גם מניעת הסיכון הנובע מאובדן החיסיון הרפואי של המטופלים.

ד"ר שורק פנה למרכז לחדשנות בבית החולים, בהובלתו של ד"ר גיל לוי, שלו שיתוף פעולה עם בית הספר למערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב יפו, בראשות הדקנית פרופ' רותי גפני.

במסגרת הפעילות, הסטודנטים ביצעו סיורים ותצפיות במחלקות ובמעבדות, קיימו ראיונות עם אנשי הצוות והמנהלים ושיחות עם בעלי תפקידים בכירים. בתוך כך הם זיהוי את הבעיות המרכזיות, ויצרו אפליקציה סלולרית שיודעת לדווח תוצאות מעבדה בזמן אמת. הפעילויות בוצעו בליווי והנחייה של ד"ר לוי שאול מבית הספר למערכות מידע במכללה האקדמית.

השימושים העיקריים ב-ReporTap כוללים: שליחת תוצאות מעבדה במסרים מוּבְנים במינימום זמן וטעויות אנוש; קבלת התרעות וקריאת תוצאות מעבדה, סימון ההתרעות כמטופלות ושליחת תגובה למעבדה; מעקב אחר קבלה וטיפול בתוצאות מעבדה שנשלחו; הפקת דו"חות ותובנות מהשימוש באפליקציה עבור מנהלי היחידות; ניהול משתמשים והרשאות ע"י מנהל מערכת.

יתרון נוסף של היישומון, היא תרומה חשובה לשמירת איזון בית-עבודה במטרה להפחית את השחיקה בקרב עובדי/ות ביה"ח כאשר המערכת "מקפיצה" התראות (נוטיפיקציות) רק למשתמשים שמאיישים תורנות או משמרת באותו הרגע.

ע"פ הערכות בית החולים, עם תחילת שימוש הצוות הרפואי באפליקציה היא עתידה לקצר את זמני ההמתנה בעשרות אחוזים ולא פחות חשוב –  תמנע תחלואה במקרים בהם תוצאה מהירה תאותת על טיפול דחוף בחולה או בצורך בבידוד מיידי שלו.


לבסוף,  היישומון יעזור גם בשמירת איזון בית-עבודה של הצוות הרפואי,  כשאר יפחית את השחיקה בקרב עובדי/ות ביה"ח בכך שהוא "מקפיץ" התראות (נוטיפיקציות) רק למשתמשים שמאיישים תורנות או משמרת באותו הרגע.


האפליקציה נבנתה על ידי הסטודנטים גל לקס פרוינד, עדן פרץ ויעל אסרף, והתבססה על מחקר משלים בנושא דרישות אבטחת המידע המתאימות לגופים רפואיים, שהתבצע על ידי הסטודנטים הילה איילון, אלעד דמארי ואליאור יעקובי.

"המערכת החדשה מציעה מהפכה של ממש בתקשורת בין המחלקות לבין המעבדות ובכך תורמת להתייעלות הצוותים הרפואיים ולמתן מענה מהיר לדיווחים קריטיים" אומר ד"ר לוי שאול, המנחה האקדמי של הפרויקט במכללה האקדמית תל אביב יפו. "הסטודנטים מצאו פתרון חדשני ואינטואיטיבי, והוא מגיע בעיתוי קריטי של ימי מגיפה ועומס בבית החולים בישראל".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן