יו"ר נמל אשדוד נגד מנכ"ל הנמל: ציוד תקול,פקקי ענק,חוסר הכשרת עובדים אי חתימת הסכמים

יור הדירקטוריון של נמל אשדוד במכתב קשה נגד מנכל הנמל בשורה של טענות נגדו מבקשת ממנו הסברים לגבי הפקקים בנמל לציוד התקול, הכשרות העובדים והחתימה על הסכמים. "המצב הנוכחי, כמו שהוא, אינו יכול עוד להימשך"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במכתב חריף ששיגרה יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור למנכ"ל שיקו ז'אנה היא דורשת ממנו הסברים לשורת טענות שיש לדירקטוריון נגדו בניגע להתנהלותו ודורשת ממנו במיידית לפעול ל"הפחתה מיידית של התור התפעולי ופקק האוניות הממתינות". תופעה שרק מחמירה מידי יום.

אורנה בכור:"בחודשים האחרונים אנו עדים לכך שישנן המתנות ארוכות וחריגות של אוניות מחוץ לנמל, שאף גדלות, כאשר מדי יום ישנן כ- 30 עד 36 אוניות הממתינות מחוץ לנמל."

בכור מוסיפה ואומרת כי בנוסף," הגיע אלינו מידע כי קיים ציוד תקול המעכב את פריקת האניות ובכך מאריך את תור האוניות הממתינות, וזאת לא רק במנופים אלא אף במשפכים הירוקים הפורקים מטען כללי."

עוד תלונה נגד המנכ"ל בתחום ההסכמים עםצהוועדים בנמל. לדברי בכור בנושא בתי המלאכה, נושא לגביו התכנס הדירקטוריון לישיבה שלא מן המניין ע"מ לאשר הסכמים עם הסקטור ואשר הכרחי לקיצור התורים והפקקים – אין שינוי, "ועל אף אמירותיך החוזרות ונשנות כי ההסכם עוד רגע נחתם, עד לרגע זה לא הוצג בפני הדירקטוריון כל הסכם חתום.

יתרה מכך, הובא לידיעתנו כי לא נערכו הכשרות מתאימות למספיק עובדים לתפעול המשפכים הירוקים, לרבות המשפכים הירוקים החדשים, ולמעשה לא ניתן יהיה לנצל את המשפכים הירוקים במלוא התפוקה ובאופן שאמור לסייע באופן משמעותי לקיצור הפקקים המתארכים של האוניות.

אלו, למרבה הצער, גם התשובות שמקבלים הלקוחות כאשר הם מתלוננים על ההמתנות הארוכות לפריקת מוצרי הגרעינים".

בכור מוסיפה:"לכן, נבקשך להבהיר האם מספר העובדים הנדרש לפריקה מקסימלית באמצעות המשפכים הירוקים לא היה ידוע מבעוד מועד! וככל שמספר זה היה ידוע – מדוע לא הוכשרו במועד מספיק עובדים?

להזכירך, הדירקטוריון אישר את כל ארגז הכלים אשר נדרש על ידך, ואף מעבר לכך, על מנת לקצר את התור התפעולי, להפחית את פקק האוניות הממתינות מחוץ לנמל בצורה משמעותית ולהפקת תפוקה מקסימלית, לרבות באמצעות רכש, הסכמי עבודה, גיוס עובדים זמניים ופתיחת קורסים מתאימים על מנת לתת מענה מיידי לפקקים הארוכים מחוץ לנמל.

על אף האמור, הובא לידיעתנו כי קורסים הכרחיים טרס נפתחו ולא ברור האם ומתי יפתחו, וכי קורס מנהלי עבודה לא נפתח ואף איננו מתוכנן להיפתח בעתיד הקרוב, כמתחייב על מנת לתת מענה מיידי לפקקים המחמירים.

כל האמור, מביא להתארכות התור התפעולי בצורה קיצונית ובלתי מתקבלת על הדעת, ולפגיעה בפעילות הנמל עד לכדי יצירת משבר של ממש, זאת בתקופה בה הנמל אמור היה "לאסוף את הכסף מהריצפה".

בכור גם מעלה את סוגיית התמודדותו של זאנה לתפקיד מנכל חברת חשמל. תפקיד שזכה בו מישהו אחר דרך אגב ודורשת ממנו הסבר מדוע לא דיווח מראש לדירקטוריון על ההתמודדות ומדוע עד היום לא השיב לשאלותיה. "אוסיף לכך גם את הימנעותך ממתן תשובה ברורה לשאלת התמודדותך לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, הן לפנייתי הישירה אליך בנושא זה, והן לשאלת הדירקטוריון בנושא זה בישיבתו האחרונה, כאשר כפי שנאמר בישיבה – ישנה משמעות כבדה הן לתשובתך והן לכך שלא השבת לשאלה זו עד היום. אבקש לקבל תשובה ברורה לשאלת התמודדותן במכרז לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל.

לאור האמור, אבקש לקבל ללא דיחוי הסבר לגבי כל האמור במכתבי זה, לרבות בנוגע לציוד התקול, הכשרות העובדים והחתימה על הסכמים. המצב הנוכחי, כמו שהוא, אינו יכול עוד להימשך."

ביקשנו תגובתו של מנכ"ל הנמל. באם תגיע נפרסם אותה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן