יו"ר וועד הנמל:"מנצלים את העובדים הזמניים ומבטיחים להם הבטחות סרק"

בוועד התפעול בנמל אשדוד טוענים כי ההחלטה לגייס 50 עובדים להתגבר על עומס מביאה לניצול עובדים, שמקבלים תחושה לא נכונה שהם ייקלטו בנמל. יו"ר הוועד: "אף עובד לא ישלים חודש עבודה שלם כי אין עבודה". בנמל: "קליטת העובדים הזמניים היא לתקופה של עד 6 חודשים"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בימים אלה נקלטים כ50 עובדים זמניים בנמל אשדוד במסגרת המאמץ של הנהלת הנמל להשתלט על עומס העבודה בפריקת אוניות ולהתמודד עם הפקקים הארוכים של אוניות שעומדות בתור, לעתים עם 50 אוניות שממתינות מחוץ לנמל. בעיה שמקורה גם בנמלי אירופה, שמתמודדת גם עם משבר קורונה, ועובדים שנמצאים בסגרים.

בסיכום עם ההסתדרות  העובדים והנהלת הנמל הוחלט על גיוס של 50 עובדים זמניים שיסייעו בפריקת האוניות. מספר חברות כוח אדם פרטיות נבחרו לגייס את אותם עובדים. בוועד עובדי התפעול טוענים כי יש בעיה של ניצול אותם עובדים, שמקבלים את הרושם שהם יוכלו לעבוד בנמל כעובדי נמל מן המניין.

נמל אשדוד.

יו"ר הוועד, מישל ביטון טוען כי מדובר בוניצול של עובדים בעניין הזה. "אמנם הסכמנו לקליטת עובדים זמניים מתוך הבנה שקליטת עובדים זמניים בעת הזו, זה הכי הדבר הנכון, למרות שדחו הצעה אחרת שלי. יחד עם זאת, אני מקבל אין ספור טלפונים מהורים, שילדיהם נקלטו לעבודה דרך חברת כח אדם לעבוד בתקופה שלא תעלה על 6 חודשים, והם נותנים להם הרגשה שיש אפשרות שייקלטו בהמשך כעובדי נמל. זו הטעיה. אותם עובדים יקלטו ל6 חודשים בלבד , והם יכנסו למסלול העבודה רק אחרי שמיצינו את כוח העובדים אצלנו".

ש. ומה רע שייקלטו בנמל?

"הלוואי והנהלת הנמל היו קולטים עובדים מן המניין, ושיקבלו את כל התנאים. אני מעדיף שיקלטו עובדים מין המניין, שיעשו קורוס סווארים מלא ושיהיו חלק ממשפחת הנמל ולא דרך קבלן".

ש. אז היכן הבעיה?

"שההסכם הוא אחר, על לקלוט עובדים שלא יעבדו באותם מטענים שעובדי מחלקת תפעול יעבדו. הם יקבלו עדיפות אחרונה בסידור עבודה. בסיכום רשום שרק אחרי שמיצינו את כח האדם אצלנו, רק אז, הם יכנסו לסבב. אני לא רואה שעובד כזה  יעבוד חודש שלם ויש עוד בעיות".

מישל ביטון: "אני מקבל אין ספור טלפונים מהורים, שילדיהם נקלטו לעבודה דרך חברת כח אדם לעבוד בתקופה שלא תעלה על 6 חודשים, והם נותנים להם הרגשה שיש אפשרות שייקלטו בהמשך כעובדי נמל. זו הטעיה. אותם עובדים יקלטו ל6 חודשים בלבד"

ש. איזה?

"בעיות בנמל של מנופים ישנים, רציף 21 מושבת. אז היכן  ישלבו את עובדי הקבלן. הם פשוט ילכו הביתה ולא יעבדו חודש שלם. זה פשוט ניצול, ואני נגד ניצול עובדים. אותי מטריד ששמעתי שיש עובדים שהגיעו דרך הקבלן והם עוד מתכננים לפרוש מהעבודה הקודמת. אני חושש שהם יישארו קרחים מכאן ומכאן, ואני קורא להם שיבדקו ויראו את כל התמונה וזה מתוך דאגה"

"התור התפעולי שיש לא נגרם בגלל העובדים, זו בעיה עולמית, שנגרמה מהקורונה. לא פעם שולחים אצלנו הביתה עובדים מן המניין כי לא היה מה לעשות איתם, ואני מדבר על עובדי הנמל הקבועים, ואם אותם שולחים מה יהיה עם עובדי הקבלן?"

ש. אז מה יש לך רעיון אחר?

"בוודאי. לפני כחודשיים הצעתי להנהלה שלא לקחה את ההצעה ודחתה אותה, להוריד 12 תקנים ביממה במסוף המכולות. ובנוסף הצעתי לקלוט עובדים גם ממחלקת מינהל, ךנייד אותם לתפעול. לא רצו ואת המחיר ישלמו העובדים. התור התפעולי שיש לא נגרם בגלל העובדים, זו בעיה עולמית, שנגרמה מהקורונה. לא פעם שולחים אצלנו הביתה עובדים מן המניין כי לא היה מה לעשות איתם, ואני מדבר על עובדי הנמל הקבועים, ואם אותם שולחים מה יהיה עם עובדי הקבלן?"

מחברת נמל אשדוד נמסרה התגובה הבאה: "קליטת העובדים הזמניים  היא לתקופה של עד 6 חודשים וזאת לאחר חתימה על הסכם עם  ההסתדרות"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן