יו"ר הוועד החזק של הנמל לשעבר, אלון חסן, פוטר וחויב להחזיר חצי מיליון שקל לקופת הנמל

שבע שנים אחרי שנעצר בפרשת השחיתות בנמל הדרומי – פוטר אלון חסן מהנמל באופן רשמי. לצד הודעת פיטורים,הוא נדרש להשיב שכר בסך 511 אלף שקל. כך מפרסם היום אתר החדשות tenmrker

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חסן הורשע בידי בית המשפט העליון בעבירות מרמה והפרת אמונים כבר לפני שנתיים. בקשתו לדיון חוזר ומורחב בעניין הרשעתו נדחתה עוד במאי אשתקד – אך בחברת הנמל הממשלתית "לקחו את הזמן" בפרידה ממי ששימש 15 שנים יו"ר ועד עובדים, ונחשב לדמות הדומיננטית בנמל.

חמש שנים אחרי שהושעה מנמל אשדוד: אלון חסן המשיך לקבל משכורת. דין ודברים משפטי בין הנמל, לבאי כוחו של חסן ולהסתדרות נמתח על פני חודשים. לאחר שימוע שערכה לו הנהלת החברה, הובאה ההחלטה לפטרו לפתחה של הסתדרות העובדים. באוגוסט הודיעה זו כי לא תפעיל את זכות הווטו שבידה ולא תתנגד לפיטורי חסן. בכך ניתן האות להוצאת המהלך אל הפועל.

יצויין כי בשנים האחרונות תקף חסן בחריפות את ההסתדרות וקרא לעובדי הנמל לעבור לשורות הארגון המתחרה של ההסתדרות הלאומית.  

כאמור לצד הפיטורים, נדרש חסן להשיב את השכר החלקי שקיבל במהלך התקופה שבה היה מושעה מעבודתו, וניהל את משפטו. מדובר ב-50% משכר הבסיס של עובד נמל .
חסן עצמו כבר הודיע כי אין מדובר בסוף פסוק, וכי בכוונתו להילחם בהחלטה לפטרו באמצעות הגשת בקשה לצו מניעה, וכן תביעה שכנגד.

בא כוחו, עו"ד עמיר ג'ורג'י, מסר בתגובה לדמרקר: "אנו מצרים על החלטת נמל אשדוד להיפרד מאחד מוותיקי הנמל, עובד דור א', שתרומתו לעובדים וליחסי הנהלה-עובדים מוכרת לכל. באשר להסתדרות, צר לנו שזו קיבלה החלטה משיקולים פוליטיים, תוך התעלמות מחובתה להגן על עובד ששימש יו"ר ועד, וזאת בלי לשקול את מלוא השיקולים הנחוצים לצורך הטלת הווטו".


 
כזכור, ב-2016 הוגש נגד חסן כתב אישום חמור בגין עבירות שוחד, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים. לפי כתב האישום, חסן ניצל את מעמדו הבכיר בנמל לקידום התקשרויות כספיות משמעותיות לו ולמקורביו.
תחילה זוכה חסן מכל אשמה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. אלא שאז המדינה עירערה על פסק הדין לבית המשפט העליון, וחסן הורשע בשני מקרים של מרמה והפרת אמונים. ערעור המדינה לעליון הוא גם זה שגזר לבסוף את עונשו של חסן – שישה חודשי מאסר

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן