יו"רית נמל אשדוד: "הגורם שיכריע את התחרות הוא השירות. המחיר בכל הנמלים יהיה זהה"

היו"ר אורנה הוזמן בכור אמרה את הדברים במסגרת ועידת התשתיות של דה מרקר

צילום: פבל טולצ'ינסקי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל


היום התקיימה ועידת התשתיות של דה מרקר. במסגרת ראיון של אורנה הוזמן-בכור, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד והעיתונאית ליאור קינן, אמרה הוזמן-בכור כי התחרות אשר בפתח תוכרע לא על בסיס המחיר כי אם על בסיס השירות. "בתוך כחודש מספר הנמלים הקיימים יכפיל עצמו כאשר 5 נמלים הם פרטיים ואנחנו הנמל הממשלתי היחיד. בשנתיים האחרונות הקצינו סכום עצום של כ 2.5 מיליארד שקל להשקעות שנועדו להיערכות לתחרות, וחשוב להדגיש שכל כולו ממקורותינו התקציביים."
בשאלה על מצב ההמתנות מחוץ לנמלים השיבה הוזמן-בכור כי מדובר במגמות עולמיות כתוצאה מסגרים אשר מתרחשים בנמלים מרכזיים כתוצאה מהשפעות הקורונה שעדין איתנו. "לפני כחודשיים גם בנמלי ישראל היו כ-30 אוניות אשר המתינו לאורך זמן. זוהי משימה שלקחתי על עצמי ואני בוחנת אותה באופן הדוק ואני יכולה לבשר שנכון לעכשיו קיים מספר חד ספרתי של אוניות ובסוף השבוע האחרון אף הגענו לשתי אוניות בלבד שהמתינו. חשוב להבין שכל עוד אנו שומרים על מספר נמוך אוניות יעדיפו להגיע אלינו.
במסגרת הראיון עסקו גם בהתפתחויות המשמעותיות בתחום הטכנולוגי והצביעו על התחום כזה שיסייע להם לעמוד בתחרות. הוזמן-בכור הרחיבה כי החדרת טכנולוגיה וחדשנות לנמל, אשר נחשב במשך שנים ארוכות לתחום מסורתי, תאפשר להם להתייעל גם מבחינת כוח האדם וגם מבחינת השירות. "לפני הקורונה ביקרתי בנמלים שונים בעולם וראיתי טכנולוגיות מיושמות שהחלטתי להביא אותן גם אלינו מתוך רצון לייצר ערך לחברה. פתחנו לסטארטאפים את הנמל שהיה עבורם 'מגרש משחקים' ולאט לאט גדלנו עד שהיום יש אצלנו למעלה מ-40 סטארטאפים, חממה טכנולוגית ואקסלרטור בינלאומי.
סיפור פריקתם של כלי רכב המחיש את חשיבותה של טכנולוגיה – כאשר יבואני רכב טוענים כי נעשו נזקים או שריטות על רכבים, אנו נדרשים לשלם פיצויים. באמצעות טכנולוגיה חדשנית של גשר מצלמות בירידה מהאונייה, שסורק ב-360 מעלות את הרכב, גילינו שחלק גדול מהנזקים כלל לא קרו אצלנו וחסכנו כך מיליוני שקלים מדי שנה. דוגמא נוספת שהגיעה מכורח הנסיבות בקורונה אולם הוכיחה את עצמה היא של רחפנים אשר מבצעים סיור היקפי בנמל והחליפו חלק מאנשי הביטחון. אנחנו לא מחליפים לחלוטין אבל זה בהחלט נותן מענה. בסיכום הדברים אמרה כי ההשקעות בטכנולוגיה מחזירות עצמן – בעזרת חדשנות נוכל לצמצם משאבים, לחסוך בעלויות, לייעל תהליכים ולהעניק שירות טוב יותר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן