יום ראשון השחור

ישיבת ׳גרודנא׳ שוב בכותרות. במהלך הימים האחרונים הגיעו כוחות משטרה לאכוף את סגירת הישיבה בהתאם לתקנות הקורונה. ביום ראשון השבוע זה הגיע למהומות לאחר שאברכי הישיבה התפרעו, השחיתו רכוש וקיללו את המשטרה ואת התקשורת שהגיעה לסקר. המהומות של החרדים לאורך כל אותו היום היו גם בבני ברק ובשכונת מאה שערים בירושלים. לאורך כל השבוע הגיעו כוחות משטרה לישיבת ׳גרודנא׳ לאכוף את סגירתה, אך גילו שהישיבה ריקה והלימודים הועברו למקומות אחרים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 ימים ספורים לאחר שאברכים בישיבת ׳גרודנא׳ השייכת לפלג הירושלמי התפרעו, כאשר הגיעו פקחי העירייה לאכוף הנחיות הקורונה ובהמשך נערכו קרבות ועימותים קשים בין כוחות משטרה ומאות חרדים, חזרו ההתפרעויות של החרדים מהפלג הירושלמי. במהלך מספר ימים הגיעו כוחות משטרה לאכוף את תקנות הקורונה ולסגור את הלימודים. ביום ראשון 24‪.1‪.21 חודשו ההתפרעויות ביתר שאת. העימותים החלו בשעות הבוקר לאחר שלמקום הגיעו כוחות משטרה רבים, תחת פיקודו של מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה רונן אבניאלי, ומנעו מהתלמידים להיכנס לישיבה. הדבר גרר התנגדות רבה ותלמידים רבים ניסו להיכנס לישיבה, בעוד השוטרים מונעים זאת. ושוב התפרעות קשה,  שנמשכה זמן רב. בעוד השוטרים מנסים לאכוף את התקנות הם ספגו קללות ונאצות. האלימות המילולית המחפירה הפכה גם למעשי וונדליזם כשהושלכו חפצים לעבר השוטרים. האלימות לא פסחה גם על העיחונאים שהגיעו לסקר

מפקד משטרת אשדוד, סנ״צ אילן שושן: ״זרקו עלינו חפצים, אבנים, ושפכו אקונומיקה מהבתים״

 מפקד תחנת אשדוד סנ״צ אילן שושן שהתראיין לטלוויזיה וסיכם את האירועים נאלץ להפסיק את הראיון, בשל הפרעות מחרדים שעמדו בקרבתו והחלו לגדף ולצעוק. יותר מאוחר התראיין סנ״צ שושן לגלי צה״ל ואמר: "הבוקר שוב נקראנו לאירוע בישיבת ׳גרודנא׳ שפתחו שוב את הישיבה בניגוד להנחיות קורונה. אנחנו כאן כדי למנוע כניסה שלהם. הם מפרים הנחיות קורונה בצורה בוטה. הם לא עוטים מסכות ויש מאות בישיבה שמסרבים להפסיק ללמוד”. לדברי סנ״צ שושן, החרדים תקפו קשות את שוטרי התחנה, שבאו לאכוף את ההנחיות."השתמשו נגדנו באלימות, זרקו עלינו חפצים, שפכו אקונומיקה, קללות גידופים ואבנים על השוטרים. יש כאן הפרות בוטות וסיכון ממשי של חיי אנשים וחיי השוטרים ונמשיך למנוע כניסתם למוסד".

לאחר שנדמה היה כי העימות בין המשטרה וחרדים נרגע, לאחר שהמתפרעים עזבו את אזור הישיבה וגרמו למשטרה להבין שהאירוע הסתיים, הגיעו מאות חרדים מהפלג הירושלמי, על פי הוראת רבנים (אני שמעתי במו אוזניי כשהודיעו אחד לשני, הרבנים אמרו לשכת לצומת ג׳ בני ברית. מנחם גלילי) לצומת שד׳ בני ברית וחסמו אותו. המתפרעים עלו על מכוניות ועצרו אותם. עוד הוסיף כי סנ״צ שושן כי ״המפגינים הרבים סיכנו את חייהם, בכך שקפצו לכביש, קפצו מתחת לגלגלים של רכבים ואוטובוסים, במהלך הפיזור ופינוי האוכלוסיה שחסמה את הצירים, החזרנו את הסדר הציבורי על כנו, ובסהכ 15 עצורים, ו-13 שוטרים שנפגעו באורח קל״.

אייל ציפורי, נהג האוטובוס מאשדוד, שהותקף: ״עשו בי לינץ׳״

המהומות וההתפרעות מול השוטרים אירעו במקביל לאשדוד גם בבני ברק, בית שמש ובשכונת מאה שערים בירושלים. בבני ברק ירה שוטר, שחש סכנה לחייו באוויר. המהומות נמשכו שעות רבות. שיאם של האירועים בבני ברק היו לאחר חצות, כאשר חרדים תקפו אוטובוס של ׳אפיקים׳, ולאחר שהנוסעים ירדו וצוות מד״א חילץ בשלום את הנהג, הם שרפו את האוטובוס שהתלקח וגרם לסכנה בבניין הסמוך. עבור אייל ציפורי נהג וותיק של חברת ׳אפיקים׳ מאשדוד זה עוד יום של עבודה. עוד נסיעה בקו אשדוד בני ברק. בנסיעה מאשדוד לבני ברק הכל היה תקין, אך בחזרה לאשדוד הוא הותקף. בראיון לערוץ 13 הוא סיפר על מה שעבר עליו: "זה היה סיוט, משהו לא מהעולם הזה. אני פגוע נפשית ופיזית, יצאתי משם בשן ועין נסעתי בקו שלי מאשדוד לבני ברק, בנסיעה הלוך היה בסדר", שיחזר. "כשבאתי לחזור פתאום ראיתי את ההמון מגיע בזעם ומוציא עליי את הזעם. צעקתי להם: 'מה אתם רוצים ממני?'. כל החלונות של האוטובוס נופצו, וכולי הייתי רסיסים. התחילו לתקוף אותי בבעיטות ובוקסים, אלות וגז פלפל. לא האמנתי שהגעתי למצב כזה, רציתי להסתובב ולעוף מהאזור הזה ולא הספקתי". הוא מוסיף ומשחזר את רגעי האימה שעברו עליו לאחר שחמשת הנוסעים שהיו על האוטובוס ירדו והוא נותר לבדו:  "במשך חצי שעה התקשרתי למשטרה ודיברתי עם היומנאית, ואף אחד לא הגיע. מאתיים איש עשו בי לינץ' מטורף, המון של פורעים, משוגעים, בהמות. לא ידעתי איך יצאתי משם, אין לי מושג איך יצאתי מזה. אני לא אחזור לעבודה בקרוב".

משחקי חתול ועכבר

במשך כל השבוע הגיעו כוחות המשטרה לישיבת ׳גרודנא׳ אך מצאו אותה ריקה. זאת לאחר שהחרדים החליטו ״לעבוד״ על המשטרה ולהעביר את הלימודים למקומות אחרים. כך ביום שלישי נערך ״משחק חתול ועכבר״ בין כוחות המשטרה לבין החרדים מפירי החוק. המשטרה מגיעה לישיבה וגילתה שאין לימודים, בעוד הלימודים הועברו למבנים אחרים. על גבי מבנה הישיבה נתלה שלט ענק בו נכתבו המילים: "עקב רדיפת הדת על ידי השלטונות והמשטרה נגד מוסדות תלמודי התורה, הלימודים הועברו למבנה חלופי ומתקיימים כסדרם".

 המשטרה מצד אחד נחושה לאכוף את החוק נגד המפירים ומצד שני בישיבה נחושים להמשיך וללמד תורה, גם במחיר עבירה על החוק.

שניר אלמליח: ״מפקד תחנת אשדוד בהצהרה שיקרית לתקשורת״

הפעיל החברתי שניר אלמליח, המקורב לזרם הירושלמי העלה פוסט נוקב והפנה אצבע מאשימה כלפי מפקד תחנת אשדוד סנ״צ אילן שושן בו הוא טוען כי סנ״צ שושן מסר לכאורה הצהרה שקרית לתקשורת. וכך כותב אלמליח: ״שיטה חדשה, אפשר לשקר, להכפיש, להסית, ואף אחד לא יבדוק עובדות. אז בדקנו את העובדות.: ׳13 שוטרים פצועים", מד"א לא טיפל אפילו באחד, לביה"ח אסותא לא פונו 13 שוטרים (פונו 2 בלבד לאחר סיום הארוע, ושוחררו), היכן ה'שוטרים הפצועים'? יש סרטון/ תיעוד של שוטר פצוע? .׳יצאנו מתוך הישיבה כשוידאנו שאף אחד לא בישיבה", בסרטונים רואים בברור שכל מהלך המחאה תלמידים במבנה ממשיכים ללמוד.

צילום: מוטי קדוש

 ׳אבנים, חפצים, אקונומיקה׳ מכל השוטרים עם מצלמות גוף ויחידה של המשטרה להסרטות אירועים מהסוג הזה, לא הצלחתם לצרף אפילו סרטון אחד של "אלימות" כנגד השוטרים, שלא לדבר על זריקת אבנים ושפיכת אקונומיקה. ואיך תסבירו שכזו קבוצה 'קטנה ושולית במגזר החרדי' מעסיקה כזה גדוד ענק כל כך הרבה שעות, ובסוף ללא כל הצלחה כנגדם? כשאלה נבחרי ציבור לא פלא שהציבור מאבד אמון במשטרה ובממשלה. אההה ובהזדמנות זו שמח לראות שה'שבר' שהיה לו ביד ובאצבעות כבר החלים. רפואה שלמה מת״ח יקר”.

ד״ר לסרי: ״יום עצוב לאשדוד״

ראש עיריית אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי, כתב למפקד תחנת אשדוד ולמפקד מרחב לכיש  וחיזק אותם לאחר העימות. לדברי ד״ר לסרי: ״לא ניתן להשלים עם הפגיעה בשוטרים בעת מילוי תפקידם, וזהו יום עצוב לאשדוד, שידועה בשקט הקיים בה בין מגזרים באוכלוסיה, ושמרבית הציבור החרדי כמעט ככולו, נוהג באחריות ושומר על הכללים, למען הבריאות והחיים של הקהילה והעיר כולה לצערנו, חלק קטן מהציבור, לא רק שאינו שומר על ההנחיות אלא אף בוחר לנקוט באלימות כלפי שוטרים במשמרתם, בשמירה על בריאותם וחייהם של אותם תושבים שעל ידם הם מותקפים. וזאת, למרות האיפוק כלפי הציבור הזה ומאמצי השכנוע שלהם מאז תחילת הסגר.היום, פניתי שוב לליבה של המנהיגות הרוחנית והפצרתי להורות על הפסקת הפרת ההנחיות, שתכליתן היא שמירה על החיים של כולם. הערבות זה לזה מחייבת את כולנו ללא יוצא מן הכלל, לשאת באחריות במאמצים לעצירת המגיפה הנוראה שאינה מבחינה בין אדם לאדם ובין מגזרים ודעות, במיוחד בימים אלה בהם המחלה גורמת לתחלואה, סבל רב, ותמותה גבוהים כל כך. רק באחריות ובערבות הדדית זה לזה, נצליח להתגבר בעזרת השם על נגיף הקורונה,״ סיכם ד"ר לסרי את הודעתו.

חבר המועצה עו״ד אלי נכט הגיב למהומות וקרא להתנות את התקציבים וההנחות בארנונה ממוסדות שיעברו על חוקי הקורונה. וכך כותב עו״ד נכט: "בעיר שלי לא יקראו לשוטרי משטרת ישראל נאצים! בעיר שלי לא יחסמו צמתים ויגרמו לאלפי תושבים להתעכב בדרכם לכלכל את משפחותיהם! בעיר שלי לא ניתן לקומץ קיצוניים(הרוב שומר על הכללים) לקלקל את סדרת יומם של אלו המכלכלים אותם! בעיר שלי לא יפיצו נגיפים במודע ותוך זלזול בוטה בחוק! בעיר שלי לא יהיה כאוס"! ״ בנוסף העלה עו״ד נכט הצעה לסדר היום בנושא: "ואני קורא לכל חבריי, חברי מועצת העיר לתמוך בהצעתי. אותה אני אעלה לדיון הקרוב, והיא להתנות את מתן ההנחות בארנונה, מתן התמיכות, ומענקים אחרים מטעם העירייה בקיום הדין והחוק בכלל, ותקנות הקורונה בפרט. מצפה לכל שותפיי בקואליציה ואופוזיציה להצטרף אליי".

ממ״ק ראש העיר, אבי אמסלם: ״חבל שהתקשורת בוחרת להתעסק ב-292 תלמידי פלג קיצוני״

״ביום זה חשוב להעמיד דברים על דיוקם. בעיר אשדוד לומדים כ-24,000 תלמידי חינוך חרדי מכלל המגזרים – לשמחתי, כולם נשמעים להנחיות וסגורים כבר למעלה משבועיים. חבל שהתקשורת בוחרת להתעסק ב-292 תלמידי פלג קיצוני ומפר הנחיות סדרתי ומכתימה בכלל את כלל הציבורי החרדי״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן