יום המעשים הטובים באשדוד 2021: "יש לך לב זהב"

גם השבוע, כמו בכל שנה, ביום המעשים הטובים ישראל מגלה את פניה היפות. המוני מתנדבים פועלים באלפי מסגרות ומלמדים מהי ערבות הדדית. גם אשדוד מפגינה רוח טובה והמחלקה למשאבי קהילה והתנדבות תפעיל מערך ענקי של מתנדבים בכל העיר. יום המעשים הטובים שוב יוצא לדרך והפעם תחת הסלוגן "יש לך לב זהב"!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע ביום שלישי, צוין "יום מעשים טובים" באשדוד והיה ליום שיא לפעילות השנתית. האירוע מתקיים זו הפעם ה-12 וכבר הפך למסורת של עשייה חברתית, קהילתית, סביבתית, המקדמת את רוח ההתנדבות והערבות ההדדית. כבכל שנה, על המלאכה מנצחת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות במנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד, בניהולה של גב' חנה בן איון, ובמסגרת שיתוף פעולה בינה לבין עמותת "רוח טובה" מקבוצת שרי אריסון, גובשה תכנית פעולה להפעלת מספר פרויקטים בעיר, מתוך שאיפה ליצור אחריות חברתית ועידוד רוח ההתנדבות והנתינה בקהילה.

"לפני שנתיים רשמנו הישג חסר תקדים בהיקף המתנדבים והפרויקטים ביום אחד של פעילות" אומרת בן איון ומציינת כי בשנה זו הופעלה מערכת מסועפת של 120 פרויקטים קהילתיים מגוונים באמצעות כ-10,500 מתנדבים מכל שכבות האוכלוסייה, בהם כ-450 עובדי עירייה. "גם השנה תפעל מערכת מסועפת של מסגרות ומתנדבים" מבטיחה בן איון ומציינת "כ-130 פרויקטים חברתיים, קהילתיים וסביבתיים וכ-13,000 מתנדבים מכל שכבות האוכלוסייה ייטלו חלק ביום זה".

בגלל מגבלות הקורונה, יום מעשים טובים עמד השנה בסימן שאלה גדול אך לשמחת כולנו נתוני הקורונה הראו האטה מתמדת של תחלואה ושיפור ניכר במצב המשק. תמונת מצב זו היתה אור ירוק להתארגנות מהירה והמחלקה למשאבי קהילה הצליחה לגבש תכנית מקיפה עם מאות פעילויות והמוני מתנדבים. בין המתנדבים: עובדי עירייה, תלמידים, תנועות נוער וארגוני נוער, סטודנטים, פעילי שכונה ותושבים, ארגונים, עמותות, אדמה אגן כימיקלים אשדוד, קופ"ח כללית, עובדי הביטוח הלאומי, בית חולים אסותא, אגודת אומני אשדוד, נגני התזמורת האנדלוסית, שפים מקומיים, מתנדבי המחלקה להתנדבות, מנהלות הרובע והמח' לעבודה קהילתית ועוד.

ציבור המתנדבים עסקו כאמור בהרבה מאות פעילויות ובהם: בשיפוץ וחידוש חזות מבנים ברחבי העיר וברבעים וותיקים, שיפור פניהם של מוסדות רווחה וחינוך, טיפוח פני העיר והמרחב הציבורי (חופים, פארקים, אתרים, מקלטים), פעילות בבית החולים 'אסותא', קידום פעילויות חברתיות, ערכיות, סביבתיות בבתי ספר מקיפים, יסודיים וגנים, טיפול בנושאי איכות הסביבה, חיזוק הקשר הבין דורי, פעילות למען אוכלוסיות שונות ועוד.

מועדון ליונס אשדוד יוצא בפעילות חדשה לחודש מעשים טובים בהתנדבות למען הקהילה.

מתחילת הקמת המועדון המתנדבים נרתמים לפרוייקט צילום ואיתור עין עצלה. ״נושא העיוורון עומד תמיד לנגד עינינו״ אומרת נשיאת המועדון לילי כנפי. ״במועדון יוצאים בפרויקט חדש: מוציאים את המשקפיים המשומשות של ילדים ובוגרים מהמגרה ותורמים אותם לשימוש חוזר. אנו מעבירים אותם לעמותת "ריספקס" המשפצת ומעבירה אותם למשפחות מעוטות יכולת״.

את המשקפיים ניתן להעביר את הנשיאה לילי כנפי טלפון: 050-5895050, או לחנות מוצרי חשמל "חשמל כהן" רובע ד'. זה הזמן לאסוף משקפיים משכנים, חברים ומשפחה.

מי שלקחו השנה חלק ביום המעשים הטובים בשיתוף פעולה עם בית החולים, והיו  שיא האירוע, הינם לוחמי האש של תחנת אשדוד שנרתמו למשימה על אף עומס העובדה המוטל עליהם. עשרות לוחמים באו היום לבית החולים וחילקו מתנות לילדים המאושפזים במחלקות השונות ועודדו את רוחם.

זאת אף זאת, הלוחמים הכניסו מנוף כיבוי לשטח ביה"ח וקראו לילדים לבוא ולהצטלם ועשרות ילדים נענו להזמנה ההתרגשות היתה בשיאה.

דובר המרחב רשף אלקנה ביטון מוסר: "היה לנו הכבוד והזכות לקחת חלק ביום הנפלא הזה לוחמי התחנה והוועד התחנתי קנו מתנות לקטנטנים על מנת להרוויח חיוך קטן על פניהם. אני מברך על שיתוף הפעולה עם בית החולים”.

מאירה אלדר, מנהלת השירות וחווית המטופל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: "אני רואה ביום הזה חשיבות רבה ומיוחדת, יום בו אנו עוצרים רגע , משלבים ידיים עם הקהילה ומודים על הטוב. הפעילויות בביה"ח העלו חיוך ורגע של אושר על פני הילדים  וייתר המטופלים שזכו לאתנחתא רגעית מהמכאובים, הצוותים הרפואיים התרגשו מהמחשבה עליהם ומהפינוק לו הם זכו.

בבית הספר "שחקים", בניהולה המסור והמיוחד של כרמית חואקין, הוחלט כי הנתינה השנה תהיה למען הקשישים.

וכך, במשך שבוע שלם תרמו הילדים ברוחב לב עוגיות כשרות לפסח ובקבוקי יין ואף כתבו ברכות מרגשות וצבעוניות עם איחולי חג שמח לקשישים היקרים.

כל התרומות נארזו למארזים יפים וחגיגיים והצוות הגיע אל בית האבות באשדוד לשמח את הקשישים ולהעניק להם שי ומילה חמה לקראת חג הפסח.

הקשישים התרגשו עד דמעות ובבית הספר "שחקים" כבר פועלים לקראת פרויקט הנתינה הבא. ישר כוח.

בשיתוף פעולה ייחודי עם החינוך המיוחד ועל פי הוראות התו הסגול – התקיימה פעילות בקפסולות ובמספר סבבים בשני מוקדים. תלמידים מבית ספר ׳אילנות׳ התקבלו על ידי צוות פארק אתגרים שיצאו עימם לסיור רכוב, לאורך נחל לכיש – על גבי האופניים המשפחתיות החדשות שהתיירות מפעילה בטיילת, האופניים החדשות ניתנות להשכרה למשפחות ולקבוצות והן אטרקציה שהפכה להיות להיט לבילוי לכל המשפחה, יחד עם הרכיבה עצרו התלמידים לפעילות ערכית עם מסר של תרומה לעיר כשהם סייעו בניקיון של הטיילת וגדות הנחל ובכך למדו על ערך קבלה ונתינה.

בתחנה השנייה התארחו תלמידי בית ספר גוונים במצודה המחודשת שהושקה לאחרונה עם תפריט של פעילויות מהנות לכלל הגילאים, מופע אור קולי (וידאו מאפינג) שיוקרן על קירות המצודה , תאורת לילה מיוחדת ומופעי שקיעה. התלמידים היו מרותקים מפעילות מתוך התכנית שפותחה במיוחד למערכת החינוכית ולכל הגילאים, משחק אתגרי המדמה חדר בריחה, פתרו משימות וכתבי חידה צפו בסרט בתוך פלנטריום  שלקח אותם אחורה בזמן אל המצודה בתקופות קדומות, עסקו  בריפוי כדים וחרסי עתיקות משחקי חץ וקשת ועוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן