יוליה קיגל מלמדת את בנות ישראל איך להאריך שיער ולהישאר בחיים

עשרות שנים חלפו מאז שיוליה הקטנה בת השמונה עלתה ארצה מרוסיה, בשיער קצר, ללא ידיעת השפה, ללא ביטחון עצמי, כאשר הילדים צועקים אליה "רוסיה מסריחה", בעוד שאביה הפיזיקאי ואמה מהנדסת החשמל, מצאו את עצמם עובדים בניקיון ובמלצרות כדי לפרנס את המשפחה. כיום, יוליה קיגל (32) היא יפהפייה בעלת שיער באורך יותר ממטר, אשר מנהלת את קבוצת הפייסבוק "מועדון השיער הארוך: טיפוח טבעי ובריא לשיער", עם יותר מ-40 אלף עוקבות (ואפילו כמה עוקבים!). אז איך מתחזקים שיער ארוך עד הברכיים!!? כיום יוליה מצליחה בגדול, עם השינוי האישי שהתחיל משטיפה במי גבינה של סבתא, המשיך בפריחת הקבוצה בקורונה, בה היא ממליצה מה לעשות (כולל מסכות חרדל ובצל, אמיתי) ואפילו מתפרנסת בכבוד משיתופי פעולה ומתנות לכל העוקבות. ומה עם שיאי גינס? תשכחו מזה, שם נמצאת בחורה עם שיער שכבר מגיע לרצפה

צילום: אלכס בק
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מבלי שהיא יודעת, התחברתי ליוליה ברגע בו סיפרה ששיערה נגזז בילדותה ומאז חלמה להאריכו. במהלך כל חיי שואלים אותי למה שיערי ארוך? וזו בעצם התשובה הפשוטה, כדי לפצות על אותו שיער קצר שניבט לי בתמונות. אך מסתבר, שיש פירושים שונים למילה "ארוך" ובעוד שאצל האחת הוא מגיע לכתפיים וכבר נחשב אצלה "ארוך", אצל האחרת ה"ארוך" הוא כל כך "ארוך" ויכול להגיע גם ל… ברכיים ואפילו לרצפה.
ואיך בכלל עושים את זה? זו אכן אחת השאלות הנפוצות ששואלים את יוליה קיגל (32) מאשדוד, בקבוצת הפייסבוק הפעילה שהקימה תחת השם "מועדון השיער הארוך: טיפוח טבעי ובריא לשיער".
יוליה, נשואה לאלכס, מהנדס תוכנה, ואם לתינוקת בת שנה, חגגה לאחרונה 40 אלף עוקבות (וכן, גם מעט עוקבים) בקבוצה, וזה בהחלט מרשים לאור ההתחלה הקשוחה שעברה כאן בארץ.

היכן נולדת?
"נולדתי ברוסיה, בחצי האי קרים, משם עברנו לאי סחלין, צפונית ליפן, ואז עלינו לישראל כשהייתי בגיל 8."

איך זכורה לך הקליטה בארץ?
"אני בת יחידה, עליתי לישראל עם שני הוריי וזה לא היה פשוט, לא ידענו בכלל עברית. באוקראינה אמא הייתה מהנדסת חשמל ואבא פיזיקאי, שעבד גם בצ'רנוביל, היכן שהיה הפיצוץ. לארץ הם הגיעו ללא שפה ונאלצו לעבוד בכל מה שאפשר, בניקיון, במלצרות, עם הזמן למדו את השפה והכירו אותם, אז הכל השתנה. כיום אמא עובדת במקצוע שלה כמהנדסת חשמל ואבא באגן כימיקלים בהתפלת מים".

יש לך זיכרונות רגשיים לא נעימים?
"יש.. הייתי ילדה קטנה בת 8 בעיקר בהלם. הקליטה לא הייתה קלה, צחקו עלי כמו שצחקו על הרבה רוסים "תחזרי לרוסיה", "רוסיה מסריחה" , לא היה נעים".

צילום: נטלי גורגי

איך התמודדת? נלחמת? התעלמת?
"אני זוכרת שכן לקחתי את זה קשה, אבל רק ניסיתי לשרוד ולעבור את התקופה. ועם הזמן באמת הכל נהיה יותר קל. למדתי ביסודי בבית הספר "נוף ים" ואחר כך בתיכון מקיף ז', במגמה עיונית רגילה.
לאחר מכן התגייסתי לצבא כמשקית מתנדבים, תפקיד מעניין שבו קלטנו קשישים שהגיעו להתנדב בצבא, שירות משמעותי, שעזר לי להשתלב בחברה הישראלית.
אחרי הצבא למדתי תואר ראשון בעיצוב גרפי ועבדתי כמה שנים במשרד פרסום, בהריון יצאתי לחל"ת ומאז הלידה אני עם הילדה בבית".

מתי התחיל האישיו עם השיער?
"כבר באוקראינה גזרו לי את השיער קצוץ מאוד, כי לאמא נמאס להתעסק איתו, וידעתי שארצה להאריך אותו, אך לא ידעתי מה בדיוק יתפתח מזה״.

איך התחלת להפעיל את הקבוצה בפייסבוק?
"הארכתי את השיער ובתיכון הוא כבר היה ארוך מאוד יחסית, היום כבר מגיע לי לברכיים, באורך יותר ממטר. כל הזמן בנות פנו אלי ושאלו אותי איך את מגדלת אותו? מטפחת אותו? שומרת עליו? ועניתי תמיד, עד שחשבתי על קבוצה בפייסבוק בתחילת לימודי התואר ואמרתי לעצמי נראה מה יקרה.."

הקבוצה מייד תפסה תאוצה?
"דווקא לא.. בהתחלה הצטרפו מעט והייתי מפרסמת מתכונים לשמפו ומרכך טיפוליים, אך דווקא בקורונה הייתה קפיצה משמעותית, כי כשהמספרות נסגרו, הבנות חיפשו דרכים לטפל בשיער בעצמן."

איך את מטפלת בשיער שלך?
"בהתחלה היה ארוך אבל לא ידעתי לטפל בו נכון, השתמשתי במוצרים שאמא קנתה מהסופר, והוא היה יבש ולא נעים.
יום אחד סבתא אמרה לי בואי אני אכין לך משהו- היא מכינה גבינה לבנה בבית ונתנה לי את מי הגבינה לשטוף איתם את השיער. זה היה מסריח אבל בסופו של דבר זה עשה ממש טוב לשיער , התמדתי בשימוש פעם בשבוע ואחרי תקופה השיער נהיה נעים ונגמרה לי הנשירה".

צילום: ירדן קפלן

יש מצב שתגיעי לשיאי גינס?
"לא מאמינה. יש נשים עם שיער שמגיע עד הרצפה".

מהיכן הידע של סבתא, שיער כה ארוך מקובל ברוסיה?
"לא רק מקובל, ממש חובה. ברוסיה היה ממש חשוב שתהיה לבחורה צמה ארוכה ועבה ואם לא, אז אף אחד לא מתחתן איתה. לכן מצאו הרבה טיפולים ושיטות טיפול טבעיות, כי בזמנו הכל היה מצמחים טבעיים, לא היה כזה שפע בחנויות".

אילו מסכות הכי מוזרות פרסמת?
"מסכת בצל, מסכת חרדל.. אני מפרסמת כל מיני הצעות ותמיד כותבת שהטיפול הוא אינדיווידואלי לכל אחת."

מהי מסכת חרדל?
"מסכת חרדל לזירוז צמיחת השיער- כל סבתא רוסיה מכירה את זה, לוקחים חרדל טחון, 2 כפות מים חמים, 2 כפות שמן זית, חלמון ביצה ושתי כפיות קטנות של סוכר. מערבבים היטב, מורחים על הקרקפת סביב הארבעים דקות, זה שורף, עוטפים במגבת והתהליך הזה בעצם מזרז את זרימת הדם וגורם לצמיחה מהירה, בחודש הצמיחה יכולה להגיע מסנטימטר לשלושה סנטימטר. אחרי חודש חייבים לעשות הפסקה כי זה אגרסיבי."

אילו תגובות קיבלת?
"כתבתי את זה בקבוצה והתחילו לומר לי שזה ממש עובד, בנות כותבות לי מה הן עשו וכמה ידע הן הרוויחו ויש גם כאלה שכתבו שהן קיבלו אומץ לגזור את השיער המת ולהתחיל מהתחלה״.

את לא מאמינה בשום תכשיר תעשייתי שניתן לרכוש בסופר?
"ברור שכמות החומרים הפעילים בהם מאוד מאוד קטנה. לכן אני מבשלת בעצמי צמחים כמו רוזמרין, פטרוזיליה, בכמות הגדולה שהיא פעילה."

את מצליחה כבר להתפרנס מניהול הקבוצה וממכירת המוצרים?
"התחלתי להתפרנס מזה, אני ממש משקיעה המון שעות בניהול הקבוצה וגם אני עושה הרבה שיתופי פעולה עם חברות שונות, זו ממש עבודה רבה, כי הקבוצה גדלה, יש גם הרבה משימות תקשורת והרבה הגרלות של מוצרים, ותמיד כשאני עושה שיתופי פעולה גם חברות הקבוצה מקבלות הנחות ומתנות אז זה שווה לכולם".

יש בקבוצה גם גברים?
"יש כמה גברים, כן, אבל הם מיעוט, שואלים בעיקר על הנושא של נשירה".

מה עשית עם השיער שלך? צביעה? פן?
"לא צובעת, לא מחליקה, צבעתי פעם פס אחד וזהו."

מה את ממליצה לנשים אחרי החלקה?
"יש מסכות צמחיות מיוחדות וחומרים ייעודיים מתאימים, כמו חלמון ביצה, שמן זית, אבוקדו ועוד. מאוד חשוב לגזור קצוות לעיתים קרובות ".

ומה עם בתך, תאריכי לה שיער עד היכן?
"הבת שלי תעשה עם השיער מה שהיא תבחר, לי גזרו את השיער בלי בחירה שלי, לא ידעתי שזה יהיה קצוץ, וזה עשה לי רע, אז אני מאמינה שהשיער שלה הוא בחירה שלה".

מה השאיפה הקרובה שלך?
"להמשיך לנהל את הקבוצה מהבית, כך שאני עושה מה שאני אוהבת וגם מגדלת את הילדה בנחת".
ומה החלום העתידי?
"אני חולמת יום אחד להוציא ליין מוצרים משלי, שיהיו הכי בריאים לשיער ,כמה שניתן ויעזרו לבנות בשיקום השיער, וגם לפתוח מספרה שמשתמשת בשיטות טבעיות לטיפוח השיער".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן