יגל ישמח לבב אנוש

יגל בלאיש הקשר האשדודי המוכשר שלפני שלוש שנים היה בורג חשוב בהעפלתה ההיסטורית של מכבי עירוני אשדוד לליגה א', פתח את העונה במכבי קרית מלאכי, מליגה ב' דרום ב', מצפה לילדה ראשונה בקרוב ולא מתחרט על דבר בקריירה. ראיון עם כדורגלן שהוא קודם כל, בן אדם

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע בחרנו לשים את הזרקור על כדורגלן אשדודי, יחסית אלמוני, שמוכר לבטח לעכברי הליגות הנמוכות. אוהדי מכבי עירוני אשדוד לבטח לא ישכחו את תרומתו האדירה של יגל בלאיש בן ה-28, לעליית הליגה ההיסטורית שלהם, בעונת 2019/2020. עונה בה התקווה למפץ הגדול של הכדורגל האשדודי הייתה בשיאה. אולם מאז, עירוני אשדוד קצת נחלשה וישנו קושי מובן בגיוס רוכשי מניות חדשים. גם הקריירה של בלאיש קצת נעצרה וכיום הוא חולק את חדר ההלבשה עם כדורגלנים אשדודים נוספים (רחמים צ'קול, עומר זימרו ושהב פשאי) במדי מכבי קרית מלאכי מליגה ב' דרום ב', אותה מאמן שחקן העבר האגדי, יואל סוויסה שכיכב במדי עירוני אשדוד בשנות ה-90.

בלאיש נשוי והזוג מצפה לילדה ראשונה שתגיע בקרוב בעזרת ה'. לצד קריירת הכדורגל שמתקשה להמריא ובאין ברירה, הוא עובד כטכנאי טלוויזיות של חברת 'סמסונג'. הוא גדל במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד עד שהיה בגיל נוער וכמו רבים וטובים, נאלץ לחפש את עצמו במקום אחר ומצא את עצמו בקבוצת הנוער של מכבי יבנה, במדיה כבש 8 שערים. התפנית בקריירה אירעה בתקופת גיוסו לשירות חובה בצה"ל, כאשר לא קיבל מעמד של ספורטאי מצטיין ולא נהנה מההקלות שכרוכות בכך ונאלץ בגיל 20 לפרוש מכדורגל.

בגיל 23 החליט לחזור למגרשי הכדורגל וחתם בעירוני אשדוד. על השלב הזה בקריירה אמר לנו בלאיש: "שם חזר החשק לכדורגל, עם הקהל המטורף שיש להם ועם אווירת המשפחתיות שיש שם." ולא בכדי בלאיש נזכר בערגה בתקופתו בעירוני אשדוד, שם חווה את רגע השיא בקריירה המטלטלת שלו אותו הוא מתאר כך: "כשעלינו לליגה א' אחרי עונה מטורפת לגמרי, שכולם כבר הספידו אותנו. זה היה משהו יוצא דופן מההתחלה ועד הסוף…"

גם בעונה שעברה יגל בלאיש היה שותף לעליית ליגה, במדי עירוני מודיעין שכמו עירוני אשדוד לפני שלוש שנים, עלתה מליגה ב' דרום לליגה א' דרום. העונה חתם כאמור בקרית מלאכי והצטרף למושבה האשדודית מתוך מטרה להעפיל לליגה א'. בראיון מיוחד לאשדוד10 מסכם לנו בלאיש את הקריירה ומציג גישה מנצחת לחיים.

צילום: שי אסייג

מה הן הציפיות שלך לעונה הקרובה?

"המטרה היא כמובן עליית ליגה ולהשלים מטרה ישנה, במקום שחייב להיות בליגה יותר גבוהה"

ספר לנו בבקשה על החברים האשדודים בקבוצה ועל הקשר עם המאמן יואל סוויסה?

"כל החבר'ה האשדודים זה משפחה בפני עצמה בלי קשר. ויואל זה בן אדם מיוחד, מבין כדורגל ואת המשחק בצורה מטורפת ומקווה שנגשים ביחד חלום גם שלו."

האם לדעתך מיצית את הפוטנציאל בקריירה? יש משהו שאתה מתחרט עליו?

"אני לא חושב שמיציתי את הפוטנציאל. כל עוד אני משחק, אני תמיד חולם ומאמין ואם זה יגיע, זה יגיע ואם לא, אני ממשיך ליהנות מהדרך, מהחברים ומהכדורגל בכלל… ולא מתחרט על כלום, כי בסופו של דבר אני עדיין משחק כדורגל ונהנה. זה לא חשוב רמת החשיבות של הליגה. נשוי באושר וברוך ה', לא חסר כלום."

מה החלום שלך?

"החלום שלי זה להצליח בכל דבר שאעשה. להיות בן אדם טוב לפני הכל ובעז"ה אבא טוב בקרוב."

מי השחקן והמאמנים הכי טובים ששיחקת איתם בקריירה?

"שיחקתי עם המון שחקנים מצוינים וגם עם כמה שחקנים שהיו דמות להערצה בתור ילד, כמו ברוך דגו, תומר בן חיים, מאור זוהר, משה אוחיון, עידן שריקי, יאיר אזולאי, יוסי שקל, רחמים צ'קול ועוד המון כוכבים. אלה שחקנים שלא כל יום זוכים לשחק איתם ולצידם. המאמן שהכי השפיע עליי? האמת שעם כולם הייתי בסדר גמור ללא יוצא מהכלל, אבל אם לשים את האצבע על מישהו אחד, זה כמובן שי מאור. מאמן שנתן לי ביטחון שיא ותמיד היה מרים גם כשלא הולך".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן