טירוף ליגה א' נמשך: האדומים מלקקים את הפצעים

הפסד ראשון העונה לאדומים בתוצאה 0-1 לירמיהו חולון. פציעה מחרידה לשוער גיא סאלם, שכנראה גמר את העונה. יאיר אזולאי: "נצטרך להתעשת ומהר". בשישי: הפועל כפר שלם- אדומים אשדוד (סיבוב ט' של גביע המדינה, 13:00, איצטדיון 'גרונדמן' ברמה"ש)

צילום: מדיה אדומים אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שבוע לא קל עבר על קבוצת האדומים אשדוד, שהפסידה בשישי האחרון בפעם הראשונה העונה ואיבדה את אחד מהשחקנים החשובים שלה, השוער גיא סאלם, שנפצע בצורה קשה. מי שהחליף אותו במהלך המשחק, היה שוער קבוצת הנוער, דיוויד צדיק, שבקיץ יהיה בן 19. צדיק הפך לדמות הטראגית של המשחק בין האדומים לירמיהו חולון, במסגרת המחזור השמיני של ליגה א' דרום.

המשחק ששודר בערוץ הספורט היה מרתק, אגרסיבי ודרמטי. האורחים מחולון, להם יש שאיפות צמרת משלהם, הוכיחו שהם קבוצה שבהחלט צריך לקחת בחשבון, כמועמדת לעלייה ללאומית. פתיחת המשחק סימלה את הצורה הנוקשה בה שיחקו שתי הקבוצות. כבר בדקה החמישית יציאה אמיצה של גיא סאלם, עלתה לו בשבר בצוואר, פינוי לבית החולים 'אסותא' באשדוד להמשך טיפול ואשפוז למספר ימים. סאלם, שכנראה גמר את העונה, הדאיג מאוד את אנשי הספסל של האדומים ובשיאה של הדרמה, המאמן יובל נעים רץ לתוך המגרש בכדי לדרוש בשלומו של השוער. בתגובה לכך השופט אביב קליין, באקט של חוסר רגישות, הניף למאמן כרטיס צהוב.

מי שהחליף אותו כאמור, היה דיוויד צדיק, לו זו הייתה טבילת האש הראשונה בחייו במשחק בוגרים והאורחת ידעה לנצל זאת היטב. בדקה ה-29 כדור פשוט שהתגלגל ברחבת החמש של האדומים גרם לצדיק להתבלבל, גיא כהן מירמיהו חולון 'קרא' את הטעות ופשוט לקח את הכדור מבין ידיו של השוער, גילגל פנימה מול שער חשוף וקבע 0-1 יקר לקבוצתו.   

גם לאחר השער, חולון המשיכה לשחק בצורה אגרסיבית ובדקה ה-51, כובש השער גיא כהן ביצע עבירה חריפה והורחק. המארחת ניסתה לחזור למשחק, אך מיעטה להגיע להזדמנויות ולא השכילה לנצל את היתרון המספרי. בדקה ה-70 החלוץ יוסי אסייג שנכנס כמחליף יכול היה להשוות, אך החמיץ מקרוב, מול השוער חדיריאן שהיה שם בשביל קבוצתו ושמר על רשת נקייה.

ההפסד הראשון העונה של האדומים אשדוד, שאמנם נותרה במקום הראשון של בית א', גרם לפער מהמקום השני והשלישי להצטמק. אך חמור מכך, מבחינה מנטלית, הביטחון העצמי נסדק ומבחינה מקצועית, הפציעה של סאלם הותירה 'בור' ענק בעמדת השוער. באדומים ניסו לגשש השבוע אצל שוערים ושמות כמו בן ויצמן, שוערה השני של הפועל איכסל מהליגה הלאומית ואלון אאולוב, השוער של בני אילת מליגה ב', הוזכרו כמועמדים להצטרף.

יאיר אזולאי: "מתפללים שגיא יחלים במהרה"

הודעות החלמה מהירה נשלחו מכל קצוות המדינה לשוער בן ה-36, גיא סאלם. בזמנים שכאלה, אפילו היריבה השנואה, עירוני אשדוד ואוהדיה, שהזדעזעו מהפציעה, פרסמו הודעות מחזקות ברחבי הרשתות החברתיות. המנהל המקצועי של האדומים יאיר אזולאי מסר לנו: "מקרה מאוד עצוב, שכל מי שצפה במשחק. פציעה קשה. כולם שואלים לשלומו של גיא. זה לא משהו שרואים כל יום במגרשי הכדורגל. יש פציעות ששמות את החיים בפרופורציות אחרות. אני יכול להגיד שבתחילת המשחק לא ידענו מה קרה לגיא. חשבנו שהוא תיכף יקום ויתאושש. הוא בחור חזק. לצערנו הרב, התבדינו והוא ספג מכה חזקה בצוואר והובהל לבי"ח. לקחנו את זה בצורה לא פשוטה. זה דבר קשה. מתפללים שיחלים במהרה, בלי שום קשר לכדורגל. נעזור לו בכל מה שצריך בכדי שהוא יחלים".

אזולאי המשיך ותיאר כמה חשוב גיא סאלם לאדומים אשדוד: "מבחינת הקבוצה, זה נתן לנו מכה רצינית. גיא הוא מלבד שהוא אישיות ענקית ובחור מדהים, הוא שוער ענק. הוא משחק אצלנו כבר שנה שנייה. הראיה לכך שהוא ולישי במשחקים האחרונים היו קפטנים. הוא התחבר לפה כמו שחקן בית והוא גם מאמן שוערים במחלקת הנוער. הוא אישיות שאנחנו רוצים שיהיה איתנו במועדון. זה רק מראה כמה הוא הפך להיות חלק משמעותי באדומים אשדוד וזה ישאר ככה. ככה השחקנים, ההנהלה, בעל הבית והקהל אוהבים אותו. ננסה למצוא לו מחליף. לא נמצא מחליף כמו גיא, בטח שלא בשנה הזאת. לא בדמות שלו ולא ביכולת שלו. נצטרך להתעשת ומהר ולהביא מחליפים. מקווה שהם יעזרו לנו לעמוד במשימה. הכי חשוב שיהיה בריאות".

כדור שלג פוטנציאלי

מלבד הצרות בשער הקבוצה, ההפסד לירמיהו חולון בשישי שעבר חשף ליקויים נוספים באדומים אשדוד. ראש בראשון הוא מרכז השדה, שפחות מורגש, דבר היוצר פערים גדולים מדי בין ההגנה להתקפה. בהקשר הזה, לא ברור מדוע הקפטן לישי ביטון לא זוכה להיות בהרכב והתחושה היא שיובל נעים סבור כי ישנם קשרים טובים יותר בסגל מאשר, הקשר בן ה-31. אולם, לישי הוא הלב של האדומים וכל אימת שהלב שלה לא במגרש, היא מתפקדת בצורה פחות טובה ולמאמן של האדומים מומלץ לקחת זאת בחשבון.

נושא אחר אשר טעון שיפור אצל האדומים, הוא האגרסיביות. בקרב מול חולון, היה בולט לעין שהיריבה פשוט רוצה יותר, מה שאמור להדליק נורה אדומה ומדאיגה אצל האדומים. ככל שהעונה תתקדם, רמת האגרסיביות והקושי יעלו ובכדי לצלוח את האתגרים שטומנת בחובה ליגה א', באדומים יצטרכו להעלות את רמת הפיזיות, בעיקר במרכז השדה.

במחזור הבא, שיתקיים בעוד שבועיים (22/2/21), תצא קבוצת האדומים למשחק חוץ  באצטדיון 'טוטו' יבנה, למפגש מסקרן מול מכבי המקומית, שהפכה לקבוצת צמרת לכל דבר. בעיקר אחרי הרביעייה שהשחילה לאור יהודה (כולל שער המחזור של 'אקס' האדומים, אדי אדרי). אין ספק שמשחק הליגה הקרוב, מדיר שינה מעיני אנשי האדומים. הפסד הגיוני בגביע לכפר שלם ואשדוד תגיע ליבנה, עם שני הפסדים רצופים. במועדון הכי לחוץ בליגה א', יודעים כי הפסד שלישי ברציפות יכול לגרום לכדור שלג מלחיץ ולערער את מעמדו של יובל נעים.

בשישי: גביע המדינה

בשלב הזה לא ברור מי יעמוד בשער הקבוצה ביום שישי הקרוב, במסגרת סיבוב ט' של גביע המדינה מול הפועל כפר שלם. המשחק יתקיים באצטדיון 'גרונדמן' ברמת השרון, בשעה 13:00 וחלקים נרחבים ממנו יועברו בשידור חי, במסגרת ערוץ הקיבוץ של ערוץ הספורט. למרות שישמחו להעפיל לשלב שמינית הגמר כמו בעונה שעברה, בקבוצה יודעים שהגביע הוא רק תוספת וכי הלחם והחמאה של הקבוצה, נמצאים בליגה. על כן, מבחן התוצאה של המאמן יובל נעים, ימדד על פי הישגי הקבוצה בליגה. או במילים אחרות, כל דבר חוץ מעלייה לליגה הלאומית, יחשב ככישלון.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן