טירוף ליגה א' חוזר!

ביום שישי הקרוב תצא לדרך סוף סוף ליגה א' הנהדרת, במתכונת אחרת. עירוני אשדוד (שהודחה מהגביע לאחר הפסד למכבי הרצליה) תצא לאשקלון (12:45). קבוצת האדומים אשדוד תפתח את העונה רק בשבוע הבא

צילום: אוריאן נגאוקר, אור אקג'ני
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר המתנה ממושכת, מחאות והרבה געגועים, היא חוזרת. נא קבלו בברכה את הליגה הכי מעניינת בישראל, הלא היא ליגה א' דרום, בה משחקות שתי הנציגות הבכירות של הכדורגל האשדוד ויסלחו על החברים ממ.ס אשדוד, שלא מצליחה לחבר 10 אוהדים לתפילת מנחה, גם בימי טרום הקורונה.

אם חשקה נפשכם בכדורגל אמיתי, אותנטי, מעניין, מרתק, המושך אליו אנשים מכל הארץ וסוחף אותם בצורה קסומה, עשו לעצמכם טובה ותעקבו אחרי ליגה א' דרום. בעקבות המשבר העולמי, מנהלת הליגה החליטה לחצות את הליגה לשני בתים, בני 9 קבוצות, כאשר בתום העונה הסדירה 4 הראשונות מכל בית, יעפילו לפלייאוף העליון ויתמודדו על העלייה לליגה הלאומית ואילו 5 האחרונות ישובצו בפלייאוף התחתון ויתמודדו על ההישארות בליגה.

שתי הנציגות שלנו ישחקו בבתים נפרדים ובעקבות כך, ככל הנראה, לא נזכה לחזות העונה במשחק דרבי. למרות זאת, היריבות המרה והמשעשעת נמשכת ומוסיפה הרבה מתח ועניין, החשובים לתחרותיות.

בצד הצהוב של העיר, המצב לא נראה מעודד, כאשר שני שחקנים חשובים עזבו את עירוני השבוע. מדובר בחלוץ אלירן שמש ובבלם דסליי טגניה, להם יהיה מאוד קשה למצוא תחליף הולם. בשישי שעבר אוהדי עירוני זכו לקבל טעימה (המשחק הועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של הקבוצה) מקבוצתם האהובה, כאשר קבוצתם יצאה לאצטדיון העירוני בהרצליה ופגשה את מכבי המקומית, בסיבוב הראשון של גביע המדינה. בדקה ה-33 עומר זימרו מעירוני הורחק, לאחר שספג כרטיס צהוב שני, כשנהג בחוסר אחריות ופגע בשחקן יריב. הרצליה ניצלה את היתרון המספרי בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. כדור מדויק שהוגבה מהאגף הימני, נחת על הראש של החלוץ אביהו עזר, שנגח פנימה באין מפריע וקבע 0-1 למארחת. במחצית השנייה אשדוד התעוררה במקצת, ניסתה ליזום, אך זה לא הספיק. חלוץ הקבוצה איתי נייברג, שנפצע בצורה לא פשוטה במשחק, ככל הנראה סיים את העונה, לאחר שאובחן קרע ברצועה הצולבת שלו.

המאמן אבי אבינו אמר בסיום: "לא שיחקנו מספיק טוב בחצי הראשון. דברים לא עבדו לנו. השנה נשלם מחיר על כך שיש שחקנים צעירים. אני לא מתרץ. גאה בבחורים ובקבוצה. לא שיחקנו טוב וזה רחוק ממה שאנחנו רוצים. דרשתי מהשחקנים לחשוב תמיד עומק. בחצי השני זה היה נראה יותר טוב. מבחינת כושר גופני, עירוני אשדוד נראיתה בכושר. מאכזב. בגביע אי אפשר לתקן, אבל הפנים קדימה לאשקלון".

ביום שישי הקרוב כאמור, תצא עירוני אשדוד לאצטדיון העירוני באשקלון ותפגוש את הפועל המקומית, היורדת הטרייה לליגה א', לדרבי דרומי מסקרן, במסגרת המחזור הראשון של ליגה א' דרום.

האדומים מתכוננים

בצד האדום של העיר ההתרגשות בשיאה. העובדה כי עדיין אין קהל במגרשים לא מפריעה והעיר כמרקחה. מה שקצת העיב על ההכנות ועל הסגל המתגבש, הייתה תקרית בין המאמן יובל נעים לחלוץ אוהד קדוסי, שהתווכח עם המאמן, איים לעזוב וכעת לא ברור מה המעמד שלו. כך או כך, ביום שישי הבא, האדומים אשדוד תפתח את העונה ותשחק מול מכבי הרצליה. כתבנו שוחח עם המנהל המקצועי יאיר אזולאי, ששפך  אור בנוגע להכנות ("בישורת האחרונה") ולאווירה בקבוצה ("מאני טיים") ועל הדרך שולח מסר ברור לחלוץ אוהד קדוסי ("צריך לכבד את המועדון, את הצוות ואת הקהל").

איך האווירה בקבוצה לקראת פתיחת העונה?

"אחרי שחזרנו מהסגר האחרון, התחלנו לחבר ולהדביק עוד שחקנים. אנחנו לקראת סיום בניית הסגל. ממש בישורת האחרונה. אנחנו שבוע לפני פתיחת הליגה וכמובן שיש אווירה טובה. מתחילים להרגיש שהליגה קרבה, בייחוד אחרי מחזור הגביע, זה התחיל לבעבע. יש תכונה ויש אווירה של ליגה ו'מאני טיים' כמו שאומרים".

האם אתה מרוצה מהסגל שנבנה? האם תצרפו שחקנים נוספים?

"אנחנו מרוצים מהסגל שנבנה. עשינו את המקסימום מבחינתנו. לא היה קל. תמיד אתה רוצה שחקן כזה או אחר ולא תמיד זה מסתדר. לא תמיד זה מתאפשר. בגדול אנחנו כן מרוצים מהסגל שלנו, ברמת האנשים וברמת השחקנים. לגבי חיזוק הסגל, לדעתי נתחיל את העונה ותוך כדי תנועה. תלוי בתוצאות של הקבוצה. אם זה יהיה טוב, אז נמשיך ככה. ואם לא יהיה טוב, אז אנחנו נגיב".

מה המעמד של אוהד קדוסי בקבוצה כיום?

"לגבי קדוסי, יש לו מעמד של שחקן מוביל, של שחקן מנוסה. אנחנו מקווים שהוא יתרום לנו. היה לו קצת בלבולים, קצת הצעות מקבוצות אחרות, קצת חוסר חיבור בהתחלה, קצת אי התאמות. אבל הוא התאים את עצמו, יישר קו. אני מקווה שזה באמת ילך לכיוון שכולנו רצינו. כשאתה בא למקום, אתה צריך להרגיש זכות שצריכים אותך. זה מקום שמשלם לך הרבה כסף וצריך לכבד את המועדון עצמו ואת הצוות ואת הקהל. מצד שני, גם אנחנו צריכים לדאוג שיהיה לו טוב ונוח, כדי שהוא יהיה מרוצה. סך הכל לכולנו יש את אותה המטרה ואנחנו מקווים להצליח. בדרך להצליח, אנחנו רוצים שהוא יהנה וישמח פה. המעמד שלו שווה כמו כולם, אבל מבחינת הניסיון שלו, תמיד יש יחס טיפה שונה לשחקן שעשה דברים בכדורגל. ברור שאנחנו מנסים לנתב את זה למקומות טובים ולא לעניין של איפה ואיפה."

כמה העובדה שאין קהל תשפיע עליכם?

"זה שאין קהל לדעתי זו השפעה ישירה. קשה לשחק בלי קהל. שחקני כדורגל מנוסים ברמות הגבוהות, רואים שקשה להם בלי קהל. וגם פה, השחקנים שלנו התרגלו לשחק עם קהל. אפילו אם זה כמות של 200, 300, או 400 אנשים. זה עדיין קהל וזה עושה אווירה שונה במגרש. זה לא כמו אווירה שקטה, של משחק אימון. כשהקהל יחזור זה יהיה 'בוסט' ענק בשבילנו וזה יוסיף לנו הרבה כוח. מבחינתנו, הקהל שלנו מוסיף לנו עוד 30-40 אחוזים ונקווה שהקהל יחזור למגרשים כמה שיותר מהר".

לסיום, מה תרצה לאחל לתושבי אשדוד לקראת שבת המלכה?

"שבת מבורכת. ברכה לכולם ונחת. בריאות טובה. שהמגפה הזאת תעבור מעל עם ישראל ושיהיה טוב לכולם. שנהנה כולנו מכדורגל, כמו שאנחנו אוהבים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן