טוקיו 2020 בפתח: בהצלחה לאשדודים

אולימפיאדת טוקיו 2020 תצא לדרך ביום שישי הקרוב. 5 ספורטאים אשדודיים ינסו לעשות את הבלתי יאומן ולחזור עם מדליה. מרים המשקולות, דויד ליטבינוב: "מתרגש מאוד". מנכ"ל רשות הספורט, יורם אסרף: "זה רגע מכונן"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

צילום: איגוד הרמת משקולות, Issac Moralles

איגוד השחייה, איגוד ההתעמלות בישראל

המשחקים האולימפיים בפתח והמשלחת הישראלית שתצא לטוקיו, נחשבת לגדולה ביותר אי פעם. בתוך המשלחת נוכל למצוא חמישה ספורטאים אשדודים, שהולכים לייצג בגאון את מדינת ישראל ואת העיר אשדוד. זה בהחלט רגע מכובד ומיוחד לרשות הספורט העירונית ששמה לעצמה מטרה בשנים האחרונות, לתת דגש על ענפי ספורט יחידניים ו/או קבוצתיים, בעלי סיכוי הצלחה במשחקים האולימפיים. זהו גם הרגע הגדול של הספורטאים, רגע שעליו הם חלמו כל הקריירה. האולימפיאדה שהייתה בספק, בסופו של יום, אכן תצא לדרך, באיחור של שנה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הנגיף טרם עזב אותנו, כאשר על פי דיווחים, המשחקים הולכים להתקיים ללא קהל.

צילום: איגוד השחייה

יורם אסרף, מנכ"ל רשות הספורט העירונית אמר לאתר 'אשדוד פור יו': " זהו רגע מכונן, רגע אחד גדול שמורכב מאלפי רגעים קטנים של התלבטויות ואמונה בחבורה האשדודית שלא אכזבה עד הרגע האחרון. אני משוכנע שבאולימפיאדה הבאה אשדוד תיוצג גם בענפים נוספים, התשתיות שהונחו ויונחו לאורך השנים חייבות להניב תוצאות לא פחות מרשימות מטוקיו. מכאן, בשמי ובשם כל תושבי אשדוד ומדינת ישראל שלוחה ברכת הצלחה לחבורה האולימפית של אשדוד, בשבילנו אתם כבר מדליסטים״.

החמישייה האשדודית

מי שהשיג את הקריטריון השבוע, הוא מרים המשקולות דויד ליטבינוב, המתחרה בקטגוריה מעל 109 ק"ג. ליטבינוב בן ה-28, הוא למעשה הספורטאי האחרון שהבטיח את השתתפותו במשחקים האולימפיים ויחד איתו המשלחת מונה כ-90 ספורטאים (כאמור, הגדולה ביותר בהיסטוריה של ישראל). מרים המשקולות האשדודי שלנו השיג את הקריטריון בעקבות פסיל ליטבינוב אמור להתחרות באולימפיאדת טוקיו 2020, בתאריך ה-4/8, כאשר עדיין לא ברור באיזה מקצה הוא ישתתף ולכן אין עדיין שעה מדויקת להופעה שלו. בשיאן של ההכנות לקראת אולי האתגר הגדול בקריירה שלו, כתב לנו ליטבינוב: "מאוד מתרגש. מחכה לזה בקוצר רוח".

צילום: איגוד הרמת המשקולות

מלבד ליטבינוב, אשדוד תשלח 4 נציגים נוספים, בענפי השחייה וההתעמלות האמנותית. יעקב טומרקין, שלו זאת תהיה האולימפיאדה השלישית בקריירה, הוא ללא ספק הבכיר מכולם. הישג השיא שלו, הוא גמר אולימפי באולימפיאדת לונדון 2012, בו סיים במקום השביעי, שזה גם ההישג הכי גדול של שחיין ישראלי באולימפיאדה. בעקבות כך, הוא יופיע בטקס הפתיחה ביום שישי הקרוב, כאשר יחד עם קופצת הקפיצה המשולשת, חנה מיננקו שניהם יעמדו בראש המשלחת ויניפו את דגל ישראל. לתוך הבריכה יכנס טומרקין ביום ראשון הקרוב, במקצה המוקדמות של 100 מטרים גב, החל משעה 12:00 בצהריים. כעבור יומיים אם יעפיל, יתחרה בחצי הגמר.

צילום: איגוד השחייה

ביום ראשון הקרוב גם יזנק לבריכה עוד נציג אשדודי, השחיין המוכשר דניס לקטוב במקצה 200 מטרים חופשי במסגרת משחה המוקדמות. אם ישיג תוצאה טובה ויעפיל לחצי הגמר, יזנק שוב לבריכה ביום למחרת וינסה לעשות את הבלתי ייאמן ולהעפיל לגמר.

שתי הספורטאיות הנוספות שייצגו אותנו בטוקיו 2020 הן יאנה וקסמן ויאנה קרמרנקו האשדודיות הצעירות, חברות נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית. הן גם בעלות הסיכויים הטובים ביותר לחזור מטוקיו עם מדליה כלשהי. את הנבחרת מאמנת אירה ויגורדצ'יק, המאמנת הקשוחה והמוצלחת שהביאה אותה להישגים כבירים בתקופה האחרונה. בשבוע שעבר הנבחרת זכתה ב-3 מדליות זהב באליפות הגרנד פרי השנתית שנערכה בתל אביב.

צילום: איגוד ההתעמלות

 בתאריך ה-7.8 וה-8.8 בשעה 3:30 שעון ישראל, הנבחרת תעלה לרגע השיא שלה ותנסה לתפוס את אחד המקומות על ה'פודיום' ובכך לעשות היסטוריה. קארין וקסמן כתבה לנו: "מאוד מתרגשת! יש הרבה לחץ, אבל אנחנו עובדות קשה ואני בטוחה שיהיה טוב".

נאחל בהצלחה רבה לספורטאים שלנו, שיגשימו את חלומם, שיניפו את דגל ישראל בגאווה ושיעשו למדינת ישראל בכלל ולעיר אשדוד בפרט, הרבה כבוד בזירה האולימפית הענקית והמכובדת. הכי חשוב, שיסעו בשלום, יהנו מהזכות שנפלה בחלקם וישובו בשלום. כל השאר בונוס.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן