טומרקין נבחר לשאת את דגל ישראל בפתיחת האולימפיאדה, לקטוב קבע קריטריון אולימפי

כבוד גדול נפל בחלקו של יאן טומרקין, שגדל באגודת השחייה של מכבי אשדוד. השחיין המוכשר יזכה להניף את דגל ישראל בטקס פתיחת אולימפיאדת טוקיו. ראש העיר לסרי: "כבוד גדול לאשדוד”. גם השחיין האשדודי דניס לקטוב ("עבדתי בשביל זה מאוד קשה"), שקבע שיא ישראלי השבוע, ישתתף באולימפיאדת טוקיו 2021, שנמצאת מעבר לפינה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

נבחרת ישראל בשחייה מתכוננת לאולימפיאדת טוקיו 2021, שתצא לדרך בעוד כשלושה שבועות בטקס פתיחה גרנדיוזי, במסגרתו יישא השחיין יעקב יאן טומרקין בן ה-29 את דגל ישראל. איגוד השחייה הישראלי שולח מספר חסר תקדים של שחיינים לייצג אותנו במשחקים האולימפיים בטוקיו. לא פחות מ-14 שחיינים הולכים להתחרות במספר מקצים. טומרקין נחשב לשחיין הבכיר והמעוטר מביניהם ועל כן קיבל את הכבוד הגדול. ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי בירך את השחיין: " כבוד גדול לאשדוד ולקבוצת מכבי אשדוד. שא את הדגל בגאווה גדולה והמון בהצלחה לך ולנבחרת הישראלית".

טומרקין נולד ברוסיה ובגיל שנה עלה יחד עם משפחתו לישראל ולעיר אשדוד. בתקופת ילדותו, התפתח באגודת השחייה של מכבי אשדוד ובגיל 13 עבר להתאמן בפנימיית המחוננים של מכון ווינגייט וכבר אז סומן כהבטחה גדולה. אל מכון ווינגייט חזר טומרקין בדצמבר האחרון, הפעם בתפקיד ראש תחום לימודי השחייה בווינגייט, מה שמשמש לו סוג של סגירת מעגל.

הישג השיא שלו בבריכה הגיע באולימפיאדת לונדון 2012, שם הצליח להגיע למקום השביעי בגמר אולימפי, שזה ההישג הגדול ביותר של שחיין ישראלי באולימפיאדה. כמו כן, לצד הישגים רבים, באמתחתו גם 2 מדליות ארד מאליפות אירופה ב-2012, אותה שנה בה נבחר לספורטאי השנה על ידי הועד האולימפי.

את הקריטריון הישראלי לאולימפיאדה טומרקין אמנם לא השיג, אך הוא כן קבע את הקריטריון הבינלאומי במשחים 100 מטרים גב ו-200 מטרים מעורב אישי. לאור פנייתה של פינ"א בעניינו לאיגוד השחייה, הוועדה ההישגית המליצה לאשר הזמנתו למשחקים במשחה 100 מטרים גב.

שיא ישראלי וקריטריון אולימפי ללקטוב

השבוע התקיימה תחרות "שבע הגבעות" ברומא והיא האירה פנים לנבחרת ישראל ולשחיין האשדודי שלנו, דניס לוקטב, שקבע את הקריטריון האולימפי במשחה ל-200 חופשי, תוך שהוא קובע שיא ישראלי חדש, 1:46.97 דקות. השחיין בן ה-21 מאשדוד שחה 5 מאיות מהר יותר מהזמן הנדרש לקריטריון וכן 19 מאיות מהר יותר מהשיא הישראלי שהיה שייך לתומר פרנקל והושג באפריל 2018.
עבור לוקטב, מדובר בפעם השנייה ברציפות שהוא משפר את שיאו האישי, הפעם בצורה ניכרת של 69 מאיות, זאת לאחר שהעמיד אותו על 1:47.66 רק לפני כשבועיים באליפות ישראל במכון ׳וינגייט׳.

בסיום המשחה אמר לאתר איגוד השחייה של ישראל: "וואו, התרגשות מטורפת, עבדתי בשביל זה מאוד קשה ואני שמח שבאמת בהזדמנות האחרונה, אפילו שיש שמש אפילו ממסלול שמונה, התגברתי על זה, ועשיתי תוצאה שכביכול הייתה צריך לעשות בקריטריונים בארץ, אבל בסדר, אני שמח."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן